Jump to content


Photo

Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 herbybg

  • Senior Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 14 October 2013 - 18:39

In de Vu+Duo zit VTI-6.0 en CCcam-2.3.0

CCcam geladen en orig TVV kaart in de kaartlezer: beeld

AstonDualCam-ci in de CI interface met originele kaart geen beeld, wel geluid (was met VTI-4.0 OK)

AstonDualCam-ci in de CI interface met CLONE+ kaart geen beeld, wel geluid (was met VTI-4.0 OK)

Dus al met al is de VTI-6.0 de vooruitgang van de achteruitgang

Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 14 October 2013 - 18:41

En waarom precies kom je dat hier (OpenPLi) melden?

 

OpenPLi-6.0 bestaat niet?!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #3 herbybg

  • Senior Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 14 October 2013 - 18:49

Is VTI-6.0 (nen tikfout) daaronder staat juist.
Waarom melden: gewoon melden mogelijks zit het ook met de laatste openPli schor?
Ga morgen eens de laatste OpenPli versie d'rin blazen en zien of dat wel lukt...

Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 14 October 2013 - 18:59

Waarom wil je per sé een CI gebruiken? Er zijn talloze problemen bekend met CI's. Of wil je toevallig Fox Sport International kijken? Dat gaat zowiezo niet werken op een open ontvanger.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #5 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,457 posts

+43
Good

Posted 14 October 2013 - 19:53

Volgens mij heeft hij geen probleem:

 

In de Vu+Duo zit VTI-6.0 en CCcam-2.3.0

CCcam geladen en orig TVV kaart in de kaartlezer: beeld

AstonDualCam-ci in de CI interface met originele kaart geen beeld, wel geluid (was met VTI-4.0 OK)

AstonDualCam-ci in de CI interface met CLONE+ kaart geen beeld, wel geluid (was met VTI-4.0 OK)

Dus al met al is de VTI-6.0 de vooruitgang van de achteruitgang

 

Wat ie met die Aston zit te rommelen, geen idee. Maar zijn commentaar klinkt wat belgisch... ;)

Kan ook zijn dat hij op het verkeerde forum zit.


Edited by catastrofus, 14 October 2013 - 19:55.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #6 herbybg

  • Senior Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2013 - 08:49

De originele TVV kaart kan maar in één ontv tegelijk gebruikt worden, daarom gebruik ik in de ontvanger in de living en keuken de Clone+ kaart.
De Cl+ kaart rechtstreeks in de Vu+ doet het niet, wel doet ze het via een Aston CI dual cam. 5 Daarom het gebruik van die Aston module)

Ik had VTI-6.0 op een VuDuo geprogd kwestie van steeds de laatste update te hebben, en kwam dan tot die bovenvermelde vaststelling...
Straks ga ik er de open pli-4.0 op zetten en zien of ik beter af ben...
En ja ik ben vaams(belg), iets mis mee?

Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #7 ROMAN

  • Senior Member
  • 73 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2013 - 09:21


En ja ik ben vaams(belg), iets mis mee?

Met "vaams" is wel iets mis :) . Met "Vlaming zijn" is helemaal niets mis !



Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 October 2013 - 09:46

Is "die andere" ontvanger een enigma-ontvanger of niet?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #9 herbybg

  • Senior Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2013 - 10:13

Is ook een Vu+Duo maar met VTI-4.2.4 en daar loopt de Astondual CIcam met de CL+

Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 October 2013 - 10:16

Als je twee enigma-ontvangers (thuis) wilt delen is stap 1: de CI module in de prullenbak. Vervolgens met CCcam een share opzetten en klaar. Dat werkt tig keer beter.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #11 herbybg

  • Senior Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2013 - 10:21

Ga ik proberen...

Maar hoever reikt zo een netwerk en is het te beveiligen, 15m is gernoeg, verder is vervelend!
ik ga er de buurt niet mee voorzien,
en ik hang geen internet aan de ontvangers....

Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 October 2013 - 10:29

Ik had het over thuis sharen ;)

 

Je moet dan wel een netwerk-verbinding hebben tussen de twee ontvangers. Bijna iedereen heeft dat om te kunnen streamen, disk sharing, updates en plugins downloaden enz. Vandaar dat ik er vanuit gaat dat jij dat ook hebt.

 

Als jij een firewall hebt (c.q. internetrouter met firewall-functies), dan zal de buitenwacht nooit zien dan jij een CCcam-verbinding hebt. Als je geen firewall hebt, ben je zowiezo zeer onveilig bezig, dat is een ander verhaal.

 

Idem draadloos netwerk, dat heb je ofwel al goed beveiligd, dan is er niks aan de hand, ofwel niet, en dan heb je zowiezo een probleem.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #13 herbybg

  • Senior Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2013 - 10:31

In de Vu+Duo zit nu Open-Pli v4.0.0 Kernel 3.1.1 en CCcam 2.3.0

CCcam geladen en orig TVV kaart in de kaartlezer: beeld

AstonDualCam-ci in de CI interface met originele kaart geen beeld, wel geluid (was met VTI-4.0 OK)

AstonDualCam-ci in de CI interface met CLONE+ kaart geen beeld, wel geluid (was met VTI-4.0 OK)

Dus al met al is de OpenPli-v4.0.0 EN VTI-6.0 de vooruitgang van de achteruitgang

Twee keuzes:
- ofwel voor elke receiver een originele kaart: kik ik TVV buiten
- ofwel mininetwerk proberen

Dit laatste ga ik dan ook proberen en ondertussen kijken we BVN... en de vrije zenders

Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 October 2013 - 10:37

Waarom herhaal je nou de startpost?

 

Wat je met CCcam doet staat helemaal los van welke image je gebruikt, VTI/VIX/OpenPLi.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #15 herbybg

  • Senior Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2013 - 10:43

Herhaal het omdat het eerste met VTI 6.0 was en het tweede met OpenPli4.0.

Ben aan het zoeken naar VTI4.2.4 maar die is al van m'n PC....

Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #16 herbybg

  • Senior Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2013 - 13:55

Op het web een VTI-4.2.4 gevonden en die d'r in geprogd.
TVV in de Clonedoos en een CL+ kaart in de AstonDual CI cam.
De VuDuo loopt perfekt

Vanavond zullen ze wel weer es spelen bij TVV waardoor ik freezes of hangups krijg, maar nu geen probleem met de meerdere toestellen.

Conclusie: zowel in OPENPLI als in VTI zijn aanpassingen gemaakt in de hogere versies die problemen veroorzaken met de CI cams. Waarom?
Ik meen me te herinneren dat met OpenPLI-2.21 de CIcam ook nog liep(is alweer lang geleden dat die versie hier gebruikt werd...)

Dus voor de ontwikkelaars even uitpluizen aub!

Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 October 2013 - 13:59

Kijk maar in de commit log. Dan zul je zien dat er niks aangepast is. Wat wèl aangepast is, is de drivers. En die komen 1:1 van de fabrikant, daar kunnen wij niks aan aanpassen (geen source).

 

De reden dat jij de enige bent die het opmerkt, is dat niemand met een enigma-ontvanger een CI module gebruikt. En dat is niet voor niets!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #18 herbybg

  • Senior Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2013 - 14:08

Al diegene die al van voor de Vu een clone+ gebruiken omdat ze enkele ontvangers hebben, en later op Vu zijn overgestapt, al diegenen gebruiken een Aston CI dual cam omdat je anders geen beeld hebt...
Het kan zijn dat er onder de enigmabezitters geen Clone+ gebruikers zijn...
Ik echter wel en daarom Astan Dual CI cam....

Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 October 2013 - 14:10

Geloof ik best, maar bij de aanschaf van enigma-ontvangers, gaat de CI-module meestal meteen de prullebak in. Het is altijd ellende met CI modules.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+Duo met OpenPli-6.0 en CI geen beeld #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,680 posts

+460
Excellent

Posted 15 October 2013 - 14:16

Al die extra rommel heb je echt niet nodig, en zeker een CI in een enigma ontvanger is al geen gelukkige combinatie.

 

Net wat Erik al aangeeft, de twee receivers koppelen via het netwerk, wat misschien al het geval is, de kaart in de lezer van één van die twee receivers, en de andere via het netwerk en CCcam laten connecten.

Voordelen te over, opnemen en tegelijk kijken van gecodeerde uitzendingen is dan mogelijk, omgeacht of dat op verschillende transponders gebeurt.

 

Je hebt dus helemaal geen (extra)Cam nodig en al helemaal geen clone cam of andere commerciele rommel.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users