Jump to content


Photo

[dm7025] Boot vanaf CF werkt?

dm7025

  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 mauws79

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 3 January 2014 - 21:33

Sinds kort draai ik PLI 2.1 op mijn DM7025. Ik heb mijn leeswerk in de topic's gedaan maar ik zit

toch nog met de volgende:

Ik heb na een nieuwe flash handmatig de CF-boot uitgevoerd. Via de console, grafisch werkt het

niet omdat de /boot  niet writable gemount wordt. Via de fora was er goed uit te komen en ik had

de indruk dat ik nu ook daadwerkelijk 'draai' vanaf de CF.  Hij blijft echter vastlopen bij b.v. een timertje

met "no space of device". 

Hoe weet ik nou of ik de CF gebruik? En kan de symbolic link waarmee de CF als boot wordt ingesteld

ook weer worden overschreven ?

 

ik heb een listing erbij van  /boot    en /boot/bin   

Attached Files



Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #2 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 4 January 2014 - 13:40

Link ziet er goed uit.

Om zeker te weten hoe hij geboot is, geef het commando "mount" op de commandline. Als het goed is moet de root "/" gemount zijn als ext3 (of ext2) op /dev/hdc1.

Als je "no space on device" krijgt heb je een probleem. Opnieuw flashen is dan meestal de enig mogelijke redding omdat er telkens data verloren gaat.
Real musicians never die - they just decompose

Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #3 mauws79

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2014 - 13:57

Er lijkt toch iets niet helemaal goed te staan..   de CF is gemount onder /boot/mnt/root 

Ik begrijp echter niet helemaal wat er nu aan de hand is.  Er is wel het e.e.a.  gebeurt,

maar mijn gevoel zegt dat hij nog niet 'draait'  vanaf de CF.  (Ik krijg de CF bijvoorbeeld

niet meer onder /media/cf  zoals eerst wel).

En de /boot was initieel ook readonly  waardoor de plugin ook niet echt lekker werkte vanaf

het menu

http://openpli.org/f...l= 7025 cfboot

 

 

 

root@dm7025:/# mount
rootfs on / type rootfs (rw)
/dev/root on /boot type jffs2 (ro,noatime)
/dev/hdc on /boot/mnt/root type ext3 (rw)
/dev/mtdblock3 on /boot/mnt/flash type jffs2 (rw,noatime)
/dev/loop0 on /boot/mnt/squashfs type squashfs (ro)
none on / type unionfs (rw,dirs=/boot/mnt/flash/delta=rw:/boot/mnt/squashfs=ro,debug=0,delete=whiteout,copyup=preserve)
proc on /proc type proc (rw,nodiratime)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
tmpfs on /media type tmpfs (rw)
tmpfs on /dev type tmpfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
/dev/hda1 on /media/hdd type ext3 (rw)
usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
tmpfs on /var/volatile type tmpfs (rw)
 



Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #4 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 4 January 2014 - 14:05

Zo te zien run je gewoon vanuit de interne flash, en wordt er niks met de CF gedaan verder.
Real musicians never die - they just decompose

Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #5 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 4 January 2014 - 14:18

Je kunt als je het wil weten ook kijken met dcc_e2.

En dan onder tools kijken ,hoe groot de root is.

Die is dan zo groot als je cf kaart of het gedeelte daarvan dat je gebruikt.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #6 mauws79

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2014 - 15:23

Ik denk dat ik per ongeluk de partitie op /dev/hdc  eraf heb gegooid :(    Stom stom, want de initcf gaat

uit van /dev/hdc1  natuurlijk..

 

Een beetje een penibele situatie maar hoe maak ik een partitie aan zonder   fdisk?   Of, hoe krijg

ik fdisk geinstalleerd, ik heb geen flauw idee hoe ik dit op deze distro erbij krijg.  Ik heb behalve de dreambox

geen andere hardware met een CF slot.  

 

Edit  15:28   Zoeken..  sfdisk ...   


Edited by mauws79, 4 January 2014 - 15:28.


Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #7 mauws79

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2014 - 16:27

Inmiddels ben ik iets verder en loop ik tegen een 'bekend' probleem aan.  Het script   root_to_cf   geef echt HEEL veel

output met de copy actie.  Ik heb dit handmatig uitgevoerd en het blijkt dat de   /usr/lib/opkg/info   directory heel veel

'onzin' uitspuugd. ik kan niet eens een directory listing (ls -al) uitvoeren op deze directory, logisch dat deze dus ook niet

gecopieerd kan worden. Het lijkt in het 7025 image te zitten want als ik hem opnieuw flash blijft dit euvel voortkomen.

 

Iemand een idee ?  Ik heb dit nog niet veel vaker meegemaakt.



Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #8 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 4 January 2014 - 16:27

Formatteren vanuit de box is het makkelijkst, gewoon via menu. Dat wist natuurlijk wel de inhoud van de CF kaart.

Volgens mij kon het bootprogramma overweg met zowel een /dev/hdc1 als met een (partitieloze) /dev/hdc mount, maar 't is lang geleden dat ik dat geschreven heb.
Real musicians never die - they just decompose

Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #9 mauws79

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 4 January 2014 - 17:30

Tot dus ver lijkt het filesystem toch op de een of andere wijze corrupt .. net of  /usr/lib/opkg/info   geen directory is maar een device.

Een check met fsck.ext3  zit er denk ik ook niet in omdat het filesystem altijd in gebruik is.

 

Een copy van de directory  /usr/libopkg/info   geeft  "cannot stat " ...  meldingen

Een ls  van de directory geef allerlei  'binaire'  output  gecombineerd met  cannot find file

 

Is er nog een alternatief of een nieuwere build ?



Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #10 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 4 January 2014 - 19:50

Probeer eens de oudste build?

Klink inderdaad als corrupt filesystem. En je filesystem staat in flash, dus "fsck" heeft geen zin (en kan ook niet).
Real musicians never die - they just decompose

Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #11 mauws79

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 5 January 2014 - 21:32

Ik heb vandaag nog een andere build geprobeert, het probleem blijft nog steeds in de corrupte directory

zitten. Misschien zit het probleem in het samenstellen van de build, ik weet niet of dit specifiek voor de 7025

wordt gedaan. Echt jammer, ik had PLI graag aan de gang gekregen maar een corrupt filesystem op

een niet te unmounten FS :-s  

 

Ik heb build  20131214  en  20130801 geprobeerd.   Overigens moet de fout er al even

inzitten want dit lijkt hetzelfde euvel:   http://openpli.org/f...hl=+7025 +flash

 

Kan ik nog ergens een (nog)  'oudere'  build vinden? 



Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #12 mauws79

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 24 January 2014 - 22:07

Nog even terugkomen voor wie in de toekomst tegen dezelfde problemen aanloopt, er is een oplossing !

 

Wat is het probleem?  Corrupte directory in de 7025 image maakt het onmogelijk voor de bootcf plugin om het
flash image te copieren naar de  compact flash.

 

Oplossing:  Ik heb geen image in 2013 gevonden waar het probleem niet optreedt. Ik heb daarintegen ook maar
een paar images geprobeerd. Ik heb een image uit 2012 gevonden (wel 2.1)   dat de problemen niet heeft.

 

Stappen voor BootCF op 7025

1)  Installeer een image uit 2012

2) Download de bootcf plugin  maar voer hem nog niet uit !!

3) Remount de   /boot directory als rw anders werkt de bootcf plugin niet

4) Voer de bootcf plugin uit 

5) Restart en voer een update uit

 

Geniet van een werkend  Open pli 2.1 image op de  7025.



Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #13 avdpeijl

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2014 - 19:17

Nog even terugkomen voor wie in de toekomst tegen dezelfde problemen aanloopt, er is een oplossing !

 

Wat is het probleem?  Corrupte directory in de 7025 image maakt het onmogelijk voor de bootcf plugin om het
flash image te copieren naar de  compact flash.

 

Oplossing:  Ik heb geen image in 2013 gevonden waar het probleem niet optreedt. Ik heb daarintegen ook maar
een paar images geprobeerd. Ik heb een image uit 2012 gevonden (wel 2.1)   dat de problemen niet heeft.

 

Stappen voor BootCF op 7025

1)  Installeer een image uit 2012

2) Download de bootcf plugin  maar voer hem nog niet uit !!

3) Remount de   /boot directory als rw anders werkt de bootcf plugin niet

4) Voer de bootcf plugin uit 

5) Restart en voer een update uit

 

Geniet van een werkend  Open pli 2.1 image op de  7025.

 

Kan jij aangeven waar je de 2012 image gevonden hebt? Ik wil mijn 7025 nu ook updaten, maar ervaar dezelfde problemen met corrupte bestanden.



Re: [dm7025] Boot vanaf CF werkt? #14 mauws79

  • Member
  • 8 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2014 - 15:52

@avdpeijl    De 2012 images kon ik ik in ieder geval niet van deze site halen. Ik heb het e.e.a.  gegoogled.

Als je hem niet kan vinden kan ik hem wel 1:1 overgooien  (stuur maar een PM oid). Het zou super zijn als

één van de ontwikkelaars even kan kijken waarom het samenstellen van het image al een tijdje verkeerd gaat.





Also tagged with one or more of these keywords: dm7025

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users