Jump to content


Photo

Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten?


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 8 August 2014 - 13:42

Sinds enkele weken ziet men na een software update een vreemd verschijnsel.
Zie als voorbeeld de afbeelding in de bijlage. Boeketten staan door elkaar
en zelfs zeer oude boeketten worden zichtbaar.

Inmiddels heb ik dit effect al bij meerdere personen geconstateerd . Het
zijn mensen die ooit zowel een kanalenlijst zelf geplaatst hebben (met
DreamSet of DBE) als gedownload via OpenPLi. Mix dus.

Sinds dat de 'Kanalenlijst Hans' downloadbaar is via OpenPLi zijn deze
mensen overgestapt naar de automatische update via software-update. Hierbij
waren deze oude bestanden niet meer zichtbaar en zag men de kanalenlijst van
Hans zoals deze bedoeld is. Recent dus met dit vreemde effect.

Uiteraard kan ik deze (oude) bestanden verwijderen via een FTP programma en
dan de actuele kanalenlijst via OpenPli downloaden en is het probleem
opgelost.

Maar de vraag blijft: is wat er mogelijk in OpenPLi iets aangepast dat men
tot voor enkel weken geleden deze oude bestanden niet zag en nu dus wel.
Weet iemand hier een antwoord op?
En: hoe fixen we dit voor de toekomst?

Attached Files



Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,561 posts

+1,737
Excellent

Posted 8 August 2014 - 13:47

Ik heb nog nooit bouquetten met die namen gezien, dus kan je niet verder helpen.

 

Misschien iets mis in de update, als de nieuwe bouquetten andere (file) namen hebben, dan moet de update de oude verwijderen, anders blijven ze staan. Wellicht dat dit mis gaat?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #3 Kosh

  • Senior Member
  • 430 posts

+5
Neutral

Posted 8 August 2014 - 14:34

Heb ik ook recent gehad op een ET9K. In mijn geval was dit te wijten aan aan oudere backup op HD, die ik was vergeten te wissen.


ET10K user i.c.w. Samsung UE40B6000 LED HDTV. ET9K alas not functioning anymore.


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 8 August 2014 - 16:03

Het is inderdaad nu zo dat spook pakketjes nu ook ingelezen worden. Dat zijn bouquet files die geen verwijzing hebben in bouquets.tv of bouquets.radio....

Dat kan handig zijn als je bij gedownloade settings een eigen bouquet wilt toevoegen... Of als je een fastscan of cablescan hebt gedaan... Dan komen deze ook terug...

Maar als er spook pakketjes staan dan komen die terug. Ff met enigma2 verwijderen en ze staan op /etc/enigma2 op je box met een .del er achter.... Als je ze helemaal nooit meer wilt zien dan haal je daar ff al die del files weg.... Ben je meteen geheel van je spook bestanden af. Feitelijk hebben die al heel lang je box vervuilt!

Over de aanpassing zie hier:
http://sourceforge.n...638e567244d254/

Edited by littlesat, 8 August 2014 - 16:05.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #5 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 August 2014 - 21:41

Dat is ook toevallig had ik laatst ook, ik heb van armoe de boel opnieuw moeten sorteren, ook de backup was verziekt. Vreemd dat er spook boeketten inzitten want ik hou dat goed bij wat er niet in hoort kiep ik er gelijk uit. Ik had wel veel dubbele boeketten zoals TVV en Canal Digitaal. :(


73's

PE1AQZ


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 8 August 2014 - 21:48

Blijkbaar dus niet goed genoeg ;)...
Als het gebeurt gewoon de bouqueten met enigma2 verwijderen en eventueel de files die eindigen op . del in /etc/enigma2 op je box verwijderen....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #7 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 9 August 2014 - 07:46

@ LittleSat

 

Bedankt voor de uitleg.

Nu is het me duidelijk :)



Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 9 August 2014 - 09:03

Als de de .del filetjes niet handmatig verwijderd dan blijven ze nog als spookbouqueten staan.... Maar ze worden niet meer opnieuw ingelezen. Ik had dat met .del gedaan om te voorkomen dat enigma2 ze per abous weg miept... Zodat je ze toch nog terug kunt krijgen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 August 2014 - 11:24

Bedankt Littlesat, maar ik vind het toch raar dat dit kan, als ik een backup terug zet dan zou dit toch niet moeten kunnen dat de sortering overhoop ligt. In DBE wordt er voor ''dubbels'' een extensie .org of .bak toegevoegd, dat is erg handig als je ooit eens je lijst kwijt raakt. Het is wel een gedoe om alle .bak of .org weer te renamen maar met een dos rename opdracht ook weer niet zoveel werk. :)


73's

PE1AQZ


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 9 August 2014 - 11:34

Eerst werden alleen de bouquetten van bouquets.tv en bouquets.radio ingelezen... Nu wordf alles van de hele map ingelezen... En alles wat niet in bouquets.tv/radio staat wordt bovenaan bijgevoegd... Normaal horen die extra bouqueten je eigen custom pakket te zijn.... Vandaar....
Maar als je spook pakketten hebt... Dan komen die ook bovenaan.

Sorteren op soort in explorer is nog handiger im alle .del files te vinden....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #11 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 9 August 2014 - 20:55

@Littlesat

 

Het is wel zo nu, dat als je bouquetsprotection gebruikt en je locked een bouquet dat die dan gewoon boven aan in de lijst zichtbaar is.

Terwijl die niet boven in de lijst geplaatst is.

Weliswaar zijn de kanalen verborgen maar het bouquet staat bovenaan.

Als je unlocked is het weer normaal ,maar niet gelocked voor de kids.

Kun je daar nog eens naar kijken?


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 9 August 2014 - 22:09

Bouquets protection heeft geen enkele zin... Die is zo lek als een mandje...

Blijkbaar haalt deze plugin een smerige truuk uit doordat hij het pakket in de bouquets.tv file vereijdert.... Dan komt de boel inderdaad terug en bovenaan.. Deze plugin zal dus aangepast moeten worden....

Edited by littlesat, 9 August 2014 - 22:18.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 9 August 2014 - 23:52

Lees hier meer over de bouquets protection plugin... Het doet inderdaad als work-a-round the bouqueten verwijderen uit de bouquets.tv... En dan komen die paketten inderdaad bovenaan terug in de lijst...
Deze plugin moet nu inderdaad anders....

http://openpli.org/f...rental-control/

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 10 August 2014 - 00:41

In ieder geval kan je vanaf morgen ook user bouqueten op de normale manier, zonder gekke plugins, op kinderslot zetten....


Edited by littlesat, 10 August 2014 - 00:42.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 10 August 2014 - 12:53

Ik adviseer iedereen bouquetsprotection  te deinatalleren.... De functionaliteit zit momenteel ingebakken in OpenPLi... :)

Morgen wel nog met nog wat verbeteringen.... maar de versie van de laatste builds werkt ook al gewoon.

 

Ik zal ook later kijken of het lukt een mode toe te voegen doe alle parental locked kanalen "verstopt" (net als de opvul ofwel numbered markers)... maar dat kan nog ff duren...


Edited by littlesat, 10 August 2014 - 12:53.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Is er is recent iets gewijzigd in OpenPli dat invloed heeft op de kanalenlijsten? #16 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 11 August 2014 - 11:47

Littlesat, vanmorgen een update gedaan en weer ligt mijn zenderlijst overhoop, ik heb nooit een boeket gehad Favorieten HD 1-07-2014. Kan die .del optie er niet uitgehaald worden of instelbaar gemaakt worden net als zenders wissen bij kanalen zoeken. :mellow:


Edited by Sagitarius, 11 August 2014 - 11:48.

73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users