Jump to content


Photo

Mounts gaan op Inactief -> Software muurvast


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Mr. M

  • Senior Member
  • 118 posts

0
Neutral

Posted 18 September 2014 - 21:21

Hoi,

 

Sinds ik 4.0 draai moet ik mijn mounts steeds opnieuw activeren.

Vroeger met 3.0 had ik daar geen last van.

 

Situatie:

 

XP1000

Mount -> naar een folder op een PC

Mount -> naar de DVD van een PC

 

De XP en de PC gaan nachts uit: deep standby.

Als ik dan beide opstart en ik wil bijvoorbeeld de file list tonen, loopt de software vast. Radertje blijft draaien en dit is alleen op te lossen door de XP1000 hardware matig opnieuw op te starten. (Aan/Uit knop)

Als ik eerst via verbindingsbeheer een mount activeer draait alles weer als een zonnetje en kan ik mijn films en series vanaf de PC netjes draaien.

 

Na activatie ga ik dan weer File list en zie de PC als hdd staan en kan vrolijk naar naar de verschillende mappen browsen.

 

Ik heb op 16 sep jl de laatste versie van de software binnengehaald.

 

Ik hoop dat iemand mij weer op weg kan helpen, want ik gebruik de XP weer wat vaker en dat steeds opnieuw opstarten met  de Aan/Uit knop is uiterst irritant.

 

Alvast dank, Marten


Samsung U6800 S2, XP1000 Open PLi 4.0


Re: Mounts gaan op Inactief -> Software muurvast #2 Mr. M

  • Senior Member
  • 118 posts

0
Neutral

Posted 18 September 2014 - 21:37

Ik loop nog even verder te zoeken en zie dat ik deze settings gebruik (ooit op een papiertje opgeschreven)

 

 

Actief --activeren
Lokale gedeelde map -- "gedeelde map"
type -- cifs
server ip -- ip pc
Server share --"gedeelde map"
Gebruik als harde schijf vervanging -- nee
Verbindings opties -- rw
Gebruikersnaam -- ja
Wachtwoord -- ja
 
Alleen staat er nu: Gebruik als harde schijf vervanging -- nee op JA ipv Nee. Nu weer teruggezet naar NEE.
 
Zou dat het geweest kunnen zijn?
 
M

Samsung U6800 S2, XP1000 Open PLi 4.0


Re: Mounts gaan op Inactief -> Software muurvast #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 18 September 2014 - 22:10

Als je die op "ja" zet, dan wordt de share op /media/hdd gemount (en "vervangt dan de locale disk"), zet je doe op nee, dat moet je een mountpoint opgeven.

 

Het kan zijn dat Enigma tijdens het opstarten zijn disk (of default opname locatie) checkt, en die is er dan nog niet? Een CIFS mount is self-recovering, dus dat moet geen probleem zijn, zelfs als je de PC later aan zet. Het is alleen een probleem als je de mount benadert terwijl de PC nog uit staat. Dan kun je een paar minuten op de timeout gaan wachten (die spinners gaan met CIFS op den duur wel weg, met NFS blijven ze staan).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mounts gaan op Inactief -> Software muurvast #4 Mr. M

  • Senior Member
  • 118 posts

0
Neutral

Posted 18 September 2014 - 22:55

Dank je. Dat (mountpoint) ga ik volgende week effe onderzoeken.

Morgen voor een lang weekend met de motorclub naar Zandvoort/kamperen ect ... :)

Even geduld dus aub.


Samsung U6800 S2, XP1000 Open PLi 4.0


Re: Mounts gaan op Inactief -> Software muurvast #5 Mr. M

  • Senior Member
  • 118 posts

0
Neutral

Posted 22 September 2014 - 10:46

Het staat nu zo:

 

Actief --activeren
Lokale gedeelde map -- "gedeelde map"
type -- cifs
server ip -- ip pc
Server share --"gedeelde map"
Gebruik als harde schijf vervanging -- nee
Verbindings opties -- rw
Gebruikersnaam -- ja
Wachtwoord -- ja
 
 
En het blijft een issue. De PC staat in 99% van de gevallen aan, en daarna wordt de box gestart.
 
Ik kan ook niet de netwerk browse optie gebruiken. Ook dan slaat  de boel vast en moet ik echt via de aan/uit knop de box herstarten.
IP is vast, dus geen DHCP.
Maar ja, dat heb ik al jaren zo.

Samsung U6800 S2, XP1000 Open PLi 4.0


Re: Mounts gaan op Inactief -> Software muurvast #6 Mr. M

  • Senior Member
  • 118 posts

0
Neutral

Posted 17 January 2015 - 12:12

Door update perikelen deze week een nieuwe flash.

Maar bovenstaand issue blijft. Ik zet de box tegen in diepe standbye en doe een Mount Again om de PC te kunnen benaderen.

 

Je ziet ook bij Verbindingsbeheer dat de connectie (linker icoon) er niet is. Terwijl het netwerk netjes aanwezig is (groene vinkjes all over).

 

Ik kom even niet verder. Wellicht toch een setting op de PC?

Daar denk ik aan omdat ik ook de Netwerk browse optie niet kan gebruiken. Alles netjes ingevoerd, inclusief gebruikersnaam en wachtwoord, en ik zie de PC met de juiste naam, maar uitklappen ho maar, er gebeurt niks. Behalve dan de optie uitklappen veranderd in Collapse. Maar ja, er staat niks om te 'collapsen'. ...

 

Marten


Edited by Mr. M, 17 January 2015 - 12:15.

Samsung U6800 S2, XP1000 Open PLi 4.0



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users