Jump to content


Photo

eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli


  • Please log in to reply
112 replies to this topic

Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #81 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 8 January 2015 - 17:30

Misschien een schrale troost dat men wel een fix in de planning heeft, men kan alleen nog helemaal niks zeggen over de termijn, aangezien het een aardig ingrijpende operatie is en er ook andere dingen gemaakt moeten worden ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #82 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 8 January 2015 - 17:55

Bedankt voor de feedback. We wachten rustig af :)



Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #83 Huevos

  • PLi® Contributor
  • 4,247 posts

+158
Excellent

Posted 8 January 2015 - 21:42

Never had any problem recording when I had a Solo SE.

 

USB/Ultimo qwerty keyboard. Works in VTi. Works in BH on Solo2/Duo2/Solo SE. Doesn't work in BH on Uno/Ultimo. Doesn't work in any other image as far as I know.



Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #84 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 9 January 2015 - 10:56

Dit begint wel een zeer interessant Topic te worden.Als ik @Erik moet geloven (en dat doe ik meestal wel  ;) ) dan is de Zero dus als een "KIJK" receiver geintroduceerd.Ik geloof dat DMM destijds ook de DB500HD met dat idee op de markt had gebracht.Maar met een workaround kon je ermee opnemen.Ok,nu is mijn vraag:Zou de fabrikant er HARDWAREMATIG iets in kunnen bouwen zodat opname niet mogelijk worden?



Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #85 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 9 January 2015 - 11:36

Ik heb nog een blauwe maandag een dm500 gehad inderdaad en inderdaad kon je daar eerst niet mee opnemen en later wel. Hoe dat precies kwam is volkomen langs me heen gegaan maar het was een mooie meevaller. Uiteindelijk is-ie na een maand of twee toch omgeruild voor een dm7000 omdat hij allerlei andere hinderlijkheden had. Hoe het allemaal nu zit, heb ik geen idee van. Alles "kan" als je genoeg verbouwt en er genoeg geld tegen aan ooit. Dan laat je je eigen SoC ontwerpen :D :D :D Maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is ;) Hoe e.e.a. binnen in een Broadcom SoC zit, daar weten maar volgens mij maar héél weinig mensen echt wat van af, allemaal erg geheim, dus ik denk niet dat we daar achter gaan komen.


Edited by Erik Slagter, 9 January 2015 - 11:39.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #86 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 January 2015 - 12:20

Ok,nu is mijn vraag:Zou de fabrikant er HARDWAREMATIG iets in kunnen bouwen zodat opname niet mogelijk worden?

Kunnen misschien wel, maar willen en doen? Dat kan ik mij niet voorstellen, omdat er dan twee hardwarerevisies over de wereld gaan zwerven.
Maar wat zou je met het antwoord op de vraag willen, als dat al zou komen?



Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #87 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 9 January 2015 - 13:09

Thx @Erik en @Satkiekerd


Satkiekerd,ik vroeg mij dat af omdat de Zero zeer gunstig is geprijst.En zoek nog steeds naar het addertje onder de gras.Heel even dacht ik dat VU het opnemen hardwarematig had geblokkeerd maar gezien antwoord Erik lijkt mij dat moeilijk...

Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #88 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 January 2015 - 13:16

Maar je hebt intussen ook gelezen wat de oorzaak van het niet kunnen opnemen wel is, hoe het op te lossen is en dat dit in alle andere images ook gedaan is?



Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #89 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 9 January 2015 - 13:22

Ja dat is het vreemde..Ik kan mij tot vandaag geen andere receiver herinneren die dit probleem had.Vooral met Pli wat een heel gebruiksvriendelijk SW is.

Maar goed,ik ga het nog even een paar weekjes afwachten.Want opnemen en streamen zijn wel heel belangrijke dingen voor mij...En voor anderen natuurlijk..

Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #90 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+460
Excellent

Posted 9 January 2015 - 13:24

Het is puur een centenkwestie, alleen jammer dat dat ten koste moet gaan van een argeloze koper.

De manier om het op te lossen is al helemaal een lachertje ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #91 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 January 2015 - 13:31

Het is puur een centenkwestie, alleen jammer dat dat ten koste moet gaan van een argeloze koper.

De manier om het op te lossen is al helemaal een lachertje ;)

Helemaal eens met beide stellingen.

 

Formeel kan je er waarschijnlijk tegen in brengen dat de box op de site van VU als ´zapper´ wordt vermeld.



Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #92 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 9 January 2015 - 13:50

Ok en dat zou dus alleen maar kunnen als VU, Pli en de ander SW bouwers zou vragen om GEEN opname mogelijkheiden in de SW voor deze Zero te bouwen...Wat overigens flauwekul zou zijn,want Pli en de anderen zouden alles willen uithalen wat in deze box zit..

Al met al is het een zeer interessant boxje..En dat voor 120 euro...

Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #93 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+460
Excellent

Posted 9 January 2015 - 14:26

En het boxje (zowel de SoloSE als de VuZero) doet zijn werk uitstekend, kan ik uit ervaring zeggen :) al lees ik zo links en rechts wel eens (en heb ik zelf ook gehad) dat er wat 'netwerk problemen' met de zero zijn. (geweest)...


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #94 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 9 January 2015 - 17:00

Los daarvan bestaat de "plicht" als koper om je goed te informeren voordat je iets koopt. Tegenwoordig moet je dus ook zorgen voor bevestiging vanuit de winkel dat het apparaat dat je koopt ook kan opnemen, zodat je daar op terug kunt komen mocht dat niet werken (om wat voor reden dan ook). Dan is het het probleem van de winkel om het op te lossen. Ik zou persoonlijk toch liever niet hoeven vertrouwen op zo'n obscuur tooltje voor m'n opnames. Wie weet hoe lang het werkt...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #95 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 January 2015 - 20:47

Ok en dat zou dus alleen maar kunnen als VU, Pli en de ander SW bouwers zou vragen om GEEN opname mogelijkheiden in de SW voor deze Zero te bouwen..

Wat VU natuurlijk niet doet; zij hebben die mogelijkheid per slot van rekening zelf ter beschikking gesteld.



Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #96 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 10 January 2015 - 12:50

Gisteren een wijzigingsmelding  (door Erik Slagter) voorbij zien komen voor de VU+Zero en de VU+Solo. ([Openpli-git-commits] openpli-oe-core.git refs/heads/master:vuzero/vusolose: add pau.)

 

De Image van vannacht (OpenPLi-4.0-beta-vuzero-20150110_usb) geplaatst.

 

Vervolgens een opname gemaakt met een externe USB harddisk en…. Jawel nu werd er wel opgenomen en kon ik deze vervolgens afspelen.

Bedankt voor alle energie die jullie er in gestoken hebben. :) Probleem opgelost!



Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #97 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 10 January 2015 - 15:06

P.s.: In WebIf werkt nu ook de streaming (via VLC) op de PC :)



Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #98 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 10 January 2015 - 16:30

Als ik vragen mag wat is dat van soort bestand of eigenljjk wat doet hij ?

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #99 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 10 January 2015 - 18:39

Wat 'ie doet (functioneel) mag duidelijk zijn. Technisch geen idee, het is een binary.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: eerste Bevindingen met VU+Zero en OpenPli #100 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 10 January 2015 - 20:06

En vanaf morgen weer (tijdelijk?) uit de image?

http://sourceforge.n...2e14b2995e69fe/




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users