Jump to content


Photo

Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren?


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 25 December 2014 - 16:32

Hoi, vorig jaar is mijn elco vervangen en na precies 1 jaar begint hij weer kuren te vertonen en start af en toe niet meer op.

Zou iemand in de buurt van Kesteren(Betuwe) dit probleem voor mij kunnen verhelpen?

 

 



Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 25 December 2014 - 16:43

Heb je nadat je de ELCO hebt vervangen wel de "parallele" beveiliging overheen geplaatst?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #3 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 25 December 2014 - 16:50

ik heb geen flauw idee, destijds heeft Tech dat voor gratis mij gedaan en daar ben ik nog steeds erg blij mee.

Alleen om nu weer bij hem aan te kloppen vind ik niet zo netjes van me.

Dus vandaar dat er misschien iemand anders in de buurt kan helpen zou ik zeer blij zijn.



Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 25 December 2014 - 16:54

Ik kan me niet voorstellen dat Tech dat gemist heeft.


Edited by 40H3X, 25 December 2014 - 16:55.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 25 December 2014 - 18:23

Geen enkel probleem om de box nogmaals even te bekijken hoor :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #6 Frans B

  • Senior Member
  • 109 posts

0
Neutral

Posted 25 December 2014 - 18:49

en meteen meerdere elco's vervangen. zie de bekende posten.



Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #7 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2014 - 14:07

Als niemand anders in de buurt mij kan helpen ga ik ook graag weer naar Tech toe.

Kan iemand mij aangeven wat ik moet hebben om meteen het probleem goed aan te pakken en waar ik dit kan bestellen?



Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #8 Patrick80

  • Senior Member
  • 105 posts

0
Neutral

Posted 27 December 2014 - 11:14

Volgens mij moet je deze hebben.

 

http://www.ziezotec....ct_omschrijving


Xtrend Et10000 Openpli 4.0 Bose Lifestyle 510 Home entertainment. LG 42LA6908 Smart TV. Zelfbouw mediacenter XBMC


Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #9 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 27 December 2014 - 13:21

Knap je dat weet dat hij een nieuwe AOZ1021 nodig heeft, zonder het apparaat onderzocht te hebben. :o Omdat de kwaal nog in vroeg stadium is (wieckbud1 schrijft dat de machine soms niet opstart), ligt het voor de hand dat de AOZ1021 in orde is.

 

Het is belangrijk om te weten of Tech bij de eerste reparatie alleen de elco heeft vervangen, of ook een keramische condensator heeft geplaatst. Is alleen de elco vervangen, dat ligt het voor de hand dat de nieuwe elco versleten is. Ik ga er vooralsnog uit dat dit het geval is, en dan zijn de benodigde onderdelen een elco van 220 uF en een keramische condensator van1 uF.

 

Maar in het geval dat de machine al een keramische condensator heeft, dan moet er dieper gezocht worden en is er zelfs kans dat mijn reparatiehandleiding herzien moet worden.


Edited by Zuppelan, 27 December 2014 - 13:22.


Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #10 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 27 December 2014 - 14:56

Tech heeft destijds een Elco uit een andere VU gehaald en in die van mij geplaatst

Ik ga even die elco en zo'n condensator bestellen en ga er dan vanuit dat hij weer goed werkt als dat geplaatst is

 

Bedankt in ieder geval voor de info, kun jij hem misschien repareren Zuppelan als je in de buurt woont?



Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #11 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 27 December 2014 - 15:28

Ik woon in Purmerend, dus niet echt naast de deur. Je bent overigens zeker welkom.

Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #12 Patrick80

  • Senior Member
  • 105 posts

0
Neutral

Posted 27 December 2014 - 16:55

Daarom zeg ik volgens mij maar gezien de problemen met de VU+ DUO ligt het voor de hand, als iemand anders er een andere kijk op heb is ook prima.


Xtrend Et10000 Openpli 4.0 Bose Lifestyle 510 Home entertainment. LG 42LA6908 Smart TV. Zelfbouw mediacenter XBMC


Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #13 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 27 December 2014 - 17:31

Doe alsjeblieft een klein beetje moeite om mensen op een forum goed te adviseren, zeker als er zaken besteld moeten worden. In de verhalen die erover zijn geschreven, waaronder mijn reparatiehandleiding, kun je lezen dat de AOZ1021 pas in een vergevorderd stadium defect raakt. Daarom ligt het niet voor de hand.



Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 27 December 2014 - 18:28

Ach, ik ga er altijd van uit dat het advies goedbedoeld is geweest, en ik ben absoluut van mening dat dat hier ook het geval is geweest dus neem ik Patrick80 niets kwalijk.

 

Ik heb indertijd een Elco overgezet uit een andere, ooit gerepareerde Duo, ik dacht dat het een low esr type was, indien dat niet zo is, is het makkelijk te verklaren dat die nu ook het loodje gelegd heeft.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #15 Patrick80

  • Senior Member
  • 105 posts

0
Neutral

Posted 27 December 2014 - 18:38

Het was ook inderdaad goed bedoeld, en op afstand is het ook altijd een gok maar uit post 7 maak ik op dat hij vooraf al spullen wil bestellen dat als wieckbud1 bij iemand langs gaat niet me legen handen staat en het direct gerepareerd kan worden.


Xtrend Et10000 Openpli 4.0 Bose Lifestyle 510 Home entertainment. LG 42LA6908 Smart TV. Zelfbouw mediacenter XBMC


Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #16 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 28 December 2014 - 09:22

https://www.conrad.n...uks-444080.html

 

https://www.conrad.n...uks-453382.html

 

Zijn dit de goede onderdelen?



Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #17 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 28 December 2014 - 09:27

Jazeker, dat zijn de goede onderdelen.



Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #18 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 29 December 2014 - 18:34

net besteld bij conrad, ,lekker hoor die verzendkosten er bij voor iets van een paar gram



Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #19 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 29 December 2014 - 21:55

Je had m ook bij de elektroboer gelijk bij jou om de hoek kunnen kopen...Want zo uniek zijn die dingen niet...



Re: Wie kan mijn rode led VU+Duo repareren? #20 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 29 December 2014 - 22:26

Nou... dit soort dingen valt vaak nog tegen. Zoveel elektronicazaken zijn er ook weer niet en als je er eerst in de auto voor moet, mogelijk nog parkeermeters moet vullen tikt de teller alsnog aan. Ik heb een setje condensatoren in huis... duurder voor 1 reparatie, maar het betaalt zich in de loop der tijd terug. Chinese webwinkels kunnen met hun gratis of spotgoedkope verzending nog wel eens nuttig zijn, maar dan moet je wel een paar weken geduld hebben.


Edited by Zuppelan, 29 December 2014 - 22:27.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users