Jump to content


Photo

2 radiostations zijn plots heel stil


  • Please log in to reply
59 replies to this topic

Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #41 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,016 posts

+639
Excellent

Posted 28 December 2014 - 14:55

Maak je een opname of doe je aan timeshift, dan heb je wel geluid...

 

Klopt idd. Met timeshift wel geluid.

 

Blijft natuurlijk het feit dat iemand de fout moet oplossen.

 

TVV/CDS : instellingen goed zetten.

VRT : De stream goed doorgeven.

VU/XTrend:  Driver aanpassen.  (al is dit in tegenspraak met de observaties van de dev's)

 

Mogelijkheden genoeg om de zwarte piet naar elkaar door te schuiven.

 

Willy

 

Heb bij WebCareCD de fout gemeld.


Edited by doglover, 28 December 2014 - 14:56.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,633 posts

+1,739
Excellent

Posted 28 December 2014 - 14:58

Ik betwijfel of je op sympathie kunt rekenen als je aan VU+ of Xtrend vraagt of ze een bug in hun drivers willen introduceren... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #43 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,278 posts

+691
Excellent

Posted 28 December 2014 - 15:02

Er zullen huis wel meerdere ontvangers of zelfs TV toestellen zijn die geen geluid geven...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #44 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 28 December 2014 - 16:27

Dat laatste is te hopen. Maar helemaal niet zeker. M7 group garandeert de gebruiker dat het allemaal goed werkt op hun persoonlijk gecertificeerde ontvangers. Daar zal het wel werken.

 

De iso standaards and dvb standaards zijn een richtlijn , absoluut geen wet . Voor bepaalde zaken worden zulke standaards in de meeste landen wel in de wetgeving verwerkt. Bv voor elektrische installaties . Zolang dit niet gedaan is blijft het gewoon een richtlijn.

 

Dus als M7 group die pts niet nodig vind dan is dat ook zo, en het zal hen worst wezen dat het niet op andere ontvangers werkt. Voor radio is het overbodig. Waarom het erbij doen ? Het zijn tenslotte fta kanalen. Met enkel audio .

 

Nee in dit geval ligt de fout bij de vu+ en anderen die voor audio enkel uitzendingen bij fta ook die pts willen hebben. Ze zouden zich moeten beperken tot maximaal een warning. Maar de audio gewoon laten spelen. Het is eerder een fout of erg bekrompen attitude van vu+ en anderen. En dat vu+ zéér bekrompen is is reeds meermaals gebleken. Bovendien zijn zij zeker zo erg als de group M7,  klanten service nada.

 

Wie heeft er nu gelijk of ongelijk, wel geen van allen of juist allen. De dupe is zoals gewoonlijk enkel de eindgebruiker en uiteraard de maintainers van images zoals openpli.

 

Jammer genoeg trekken de M7 group en de stb makers zich er geen bal van aan.



Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #45 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,278 posts

+691
Excellent

Posted 28 December 2014 - 18:14


De iso standaards and dvb standaards zijn een richtlijn , absoluut geen wet .

Klopt.... wetten zijn iets van de overheid...

Maar zoals ze nu uitzenden is er een risico dat het niet werkt op alle hardware, omdat ze zich niet aan de richtlijnen houden...

En neem van mij maar aan dat het per abuis nu fout zit op die transponder.... zoals dit al velen keren eerder gebeurt was en destijds ook is rechtgezet...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #46 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 28 December 2014 - 21:23

Wat ik begrijp is dat er geen PTS inzit... oftewel presentation timestamp.

Nou en... het is audio only, valt er dan nog te syncen met video, subtitles of ecms?


Edited by theparasol, 28 December 2014 - 21:23.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #47 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,633 posts

+1,739
Excellent

Posted 28 December 2014 - 21:29

Dat is waarschijnlijk ook de uitleg van de persoon die de DMM (of de M7 box) drivers geschreven heeft. Helaas denkt de DVB standaard daar anders over...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #48 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 29 December 2014 - 10:54

Ter info. VRT2 is inmiddels weer hoorbaar. Probleem was bekend van de vorige keren. ;)
Dat is maar liefst 50%. Nu de andere helft nog.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #49 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 29 December 2014 - 10:58

ET9500: VRT 2 geluid, VRT 1 zwijgt nog. Mogelijk tijdelijk probleem.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #50 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,016 posts

+639
Excellent

Posted 29 December 2014 - 11:01

VRT Radio 1 doet het ook niet als je wilt streamen via VLC.

Echter VLC verteld er wel dit over:  zie aangehechte screenshot.

 

VLC begrijpt het dus ook niet

 

Willy

 

Attached Files


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #51 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 29 December 2014 - 11:19

VRT Radio 1 doet het ook niet als je wilt streamen via VLC.

Echter VLC verteld er wel dit over:  zie aangehechte screenshot.

 

VLC begrijpt het dus ook niet

 

Willy

 

Willy

Met MPC lukt het bij mij wel

Zie de volgende site : http://www.listenlive.eu/belgium.html

Kies daar de eerste : vrt radio 1

In MPC zie ik dan : http://mp3.streampower.be/radio1-high

en daar heb ik volle bak muziek.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #52 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 29 December 2014 - 11:23

Ter info. VRT2 is inmiddels weer hoorbaar. Probleem was bekend van de vorige keren. ;)
Dat is maar liefst 50%. Nu de andere helft nog.

 

Idem hier Frenske


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #53 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 29 December 2014 - 12:24

Kreeg zojuist de informatie dat VRT1 ook weer actief is. Gecheckt, en correct. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #54 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 29 December 2014 - 12:29

Zo zie je maar er gebeuren altijd stomme dingen als het vaste personeel met kerst verlof is :)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #55 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 29 December 2014 - 13:15

Kreeg zojuist de informatie dat VRT1 ook weer actief is. Gecheckt, en correct. ;)

 

Ook dat klopt Frenske - alles werkt weer :D

 

Nu zou ik toch wel willen weten :
 

1. Wie was er nu de dader ? Gewoon om te weten aan wie we moeten laten weten dat er (weer) iemand met de verkeerde knoppen heeft zitten prutsen.
 ik heb zowel TVV als vrt verwittigd (mail + telefoon), maar geen van beide zal natuurlijk ooit openlijk toegeven dat zij de culprit waren.

 

2. Ofwel wie er uiteindelijk water in de wijn gedaan heeft om de gebruikers tegemoet te komen - want die verdienen een bedankje van ons (jawel).

 

 

Groetjes


Edited by pluizebol, 29 December 2014 - 13:16.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #56 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,278 posts

+691
Excellent

Posted 29 December 2014 - 14:19

Blijkbaar hebben ze op de helpdesk genoeg telefoontjes gehad ;)


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #57 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 December 2014 - 14:52

@parasol, het gaat niet alleen om de feitelijke timestamps, maar ook om de virtuele timestamps. Je kunt je timestamps helemaal op orde hebben en ook geluid zonder timestamps zou inderdaad prima moeten kunnen (er staat me bij dat het zelfs ook zo gaat bij radiozenders), het probleem is dat als bijvoorbeeld de packets te ver uit elkaar zitten, twee opeenvolgende packets niet in de hardware buffer passen ("vbv"). Het correct samenstellen van transport streams is een kunde die maar weinig mensen/software/apparatuur goed beheersen, dat is echt wel andere koek dan even een mkv'tje maken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #58 Denisdaf

  • Senior Member
  • 181 posts

+1
Neutral

Posted 29 December 2014 - 15:28

Hier zowel radio 1 als 2 zonder problemen te horen.


Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

 

 

VISIOSATBig Bisat 4 maal MULTICONNECT QUAD LNB INVERTO HDTV op Astra 1 Astra 2 Astra 3 Hotbird 4x 4 to 1 switches VU+Solo² Open Pli 4 inkl HDD 2Tb.

VISIOSATBig Bisat 4 maal MULTICONNECT QUAD LNB INVERTO HDTV op Astra 1 Astra 2 Astra 3 Hotbird 4x 4 to 1 switches VU+DUO² Open Pli 4 inkl HDD 2Tb.

1 x Triax 78cm Phantom monoblock 4,3° + extention SAB Slim LNB connected to M7 801.

1 x Triax 78cm Phantom monoblock 4,3° + extention SAB Slim LNB connected to König.

Testopstelling op ChannelMaster 120 cm SuperJack Polarmount actuator 24”.

1x Denson DS 500

 

Op Vrachtwagen:

Satenne R2 Satenne R2

(Originele schotel vervangen door Triax 78cm originele LNB vervangen door Phantom 4,3° met aansluitmogelijkheid voor externe LNB.)

Phantom 4,3° met aansluitmogelijkheid voor externe LNB.

Externe LNB op Astra 2 gericht.

Nieuwste model SAB SKY 4800 MINI HD USB/PVR.

Triax 78 cm met monoblock Triple LNB voor Astra 1, 2 en 3.

Gekoppeld aan een VU+Solo².


Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #59 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 29 December 2014 - 15:57

 

Kreeg zojuist de informatie dat VRT1 ook weer actief is. Gecheckt, en correct. ;)

 

Ook dat klopt Frenske - alles werkt weer :D

 

Nu zou ik toch wel willen weten :
 

1. Wie was er nu de dader ? Gewoon om te weten aan wie we moeten laten weten dat er (weer) iemand met de verkeerde knoppen heeft zitten prutsen.
 ik heb zowel TVV als vrt verwittigd (mail + telefoon), maar geen van beide zal natuurlijk ooit openlijk toegeven dat zij de culprit waren.

 

2. Ofwel wie er uiteindelijk water in de wijn gedaan heeft om de gebruikers tegemoet te komen - want die verdienen een bedankje van ons (jawel).

 

 

Groetjes

 

Dat zal tvv zijn, zij verzorgen de upstream naar de satteliet  voor vrt .



Re: 2 radiostations zijn plots heel stil #60 bitje

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 28 July 2015 - 10:33

Na lang ok zijn ze weer weg  :(




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users