Jump to content


Photo

AutoBackup - Manuele settings backup


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 31 December 2014 - 15:13

Ik heb Autobackup zo ingesteld dat mijn box iedere morgen om 04:00 een AutoBackup maakt.

 

Op die manier worden iedere dag de volgende files ge-update:  zie bijgaand plaatje

1. .timestamp

2. autoinstall

3. autoinstall0016b40603b2

4. Pli-autobackup.tar.gz

5. Pli-Autobackup0016b40603b2.tar.gz

 

Maar wanneer ik ondertussen een manuele backup doe van mijn settings komen daar de volgende files bij

6. enigma2settingsbackup.tar.gz

7. 2014-12-28-enigma2settingsbackup.tar.gz (is mijn voorgaande manuele settings backup - zo zullen er dus meerdere met de datum vooraan aangemaakt worden telkens wanneer ik een manuele settings backup maak.

 

En nu zijn mijn 2 vragen :

 

a. Indien ik een (nieuwe) flash doe, welke van die settings-files worden dan in acht genomen ?

b. En wat gebeurt er wanneer ik een update doe ?


Edited by pluizebol, 31 December 2014 - 15:17.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #2 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 31 December 2014 - 15:20

a. Indien ik een (nieuwe) flash doe, welke van die settings-files worden dan in acht genomen ?


Uitsluitend en alleen autobackup wordt automatisch terug gezet.

De manuele backup is een oude functie die er wel uit mag, autobackup vervangt hem volledig (backupt meer sneller en beter).

b. En wat gebeurt er wanneer ik een update doe ?


Een (online) update werkt alleen de software bij, en verandert niets aan settings.
Real musicians never die - they just decompose

Re: AutoBackup - Manuele settings backup #3 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 31 December 2014 - 15:39

Dank voor deze heldere uitleg MiLo  

 

Die enigmasettingsbackup-files gooi ik er dus uit en ik doe overdag geen manuele settings meer want die worden in mijn geval iedere morgen om 04:00 toch opgenomen in de AutoBackup.

 

Voor straks een heel gezellig einde en een nog veel gezelliger begin :)


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #4 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 31 December 2014 - 15:40

Je kunt nog wel in de autobackup een handmatige  backup doen.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #5 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 31 December 2014 - 16:39

Je kunt nog wel in de autobackup een handmatige  backup doen.

 

 

Aha, maar dat bedoelde ik hoor.

Die eneigma2settingsbackup.tar.gz files waarover ik het had worden/werden inderdaad manueel gemaakt met AutoBackup.

 

M.a.w. mijn 2 vragen blijven overeind hé ?

 

Weet jij (of iemand anders) daar alsnog een antwoord op ?


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #6 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 31 December 2014 - 16:43

Hmmm vreemd.

Delete ze eens en doe dan nog eens een backup.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #7 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 31 December 2014 - 16:47

Heb ik gedaan.

Dan komt er een enigma2settingsbackup.tar.gz in de backup folder waar mijn AutoBackup files van deze morgen om 04:00 staan.

 

Daarom begon ik mij af te vragen welke settings er uiteindelijk de bovenhand halen in geval van een flash of een update.


Edited by pluizebol, 31 December 2014 - 16:48.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #8 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 31 December 2014 - 16:48

@Meega

ik denk dat je de vraag verkeerd begrepen hebt. ;)

stel, box doet elke morgen automatisch een backup, ik doe namiddag een manuele backup ( beide gedaan door autobackup)

welke van de twee wordt na een flash teruggeplaatst.

 

grtz Philip


Edited by dirocca, 31 December 2014 - 16:48.

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #9 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 31 December 2014 - 16:57

De bestanden enigma2settingsbackup en 2014-12-28 enigma2settingsbackup, zijn handmatig gemaakt via de software manager en

hebben niets met de AutoBackup te maken.

 

De Autobackup maakt geen bestanden aan met een datum maar overschrijft steeds de vorige backup file.


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #10 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 31 December 2014 - 17:17

De bestanden enigma2settingsbackup en 2014-12-28 enigma2settingsbackup, zijn handmatig gemaakt via de software manager en
hebben niets met de AutoBackup te maken.
 
De Autobackup maakt geen bestanden aan met een datum maar overschrijft steeds de vorige backup file.

precies

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #11 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 31 December 2014 - 17:27

inderdaad, ben er ff te snel door het topic gegaan (of wel begint de wijn te werken) :D

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #12 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 31 December 2014 - 17:44

Wanneer ik als volgt een manuele backup maak met AutoBackup
Menu/applicaties/autobackup/gele knop
Dan worden mijn Autobackup files opnieuw aangemaakt
Ze vervangen inderdaad mijn automatische backup files die deze morgen aangemaakt zijn
Er worden inderdaad geen enigma2settingsbackup files gemaakt.

 

Die enigma2settingsbackup files worden aangemaakt wanneer ik als volgt een manuele backup maak :
Blauwe knop/optie 4 Softwarebeheer/Backup uw instellingen
En dat heeft dus blijkbaar niets te maken met de AutoBackup applicatie.

 

De vraag blijft welke settings er nu uiteindelijk gerestored worden wanneer  ik een flash doe ?
- die van AutoBackup ?
- die van de Einigma2settingsbackup file?
- de nieuwste van de 2 hierboven ?

 

Ik denk dat ik het best altijd een backup van mijn settings maak met de applicatie AutoBackup en dat ik er geen meer maak via “Blauwe knop/software beheer”

 

Ik ga nu ook aan de wijn beginnen zelle :)


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #13 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 31 December 2014 - 17:47

Gooi die van de Manuele backup maar weg.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #14 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 31 December 2014 - 18:09

En vanaf nu alleen nog eventuele tussentijdse manuele backups maken met de "gele knop in de AutoBackup applicatie" hé, dat lijkt mij ook het simpelste.

 

Allee vooruit, we beginnen allemaal aan de wijn nu, tot volgend jaar hoor   :D


Edited by pluizebol, 31 December 2014 - 18:09.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #15 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 15 February 2015 - 13:24

Welke belangrijke map(en) moet je kiezen om een volledige backup te krijgen zonder dat je echt steeds je oude files weer terug zet bij het terug zetten van een totale crash.



Re: AutoBackup - Manuele settings backup #16 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 15 February 2015 - 13:44

Volledige backup en dus restore zal altijd met oude en dus mogelijk foute bestanden zijn.

Het is ook eigenlijk onmogelijk om zonder kennis van zaken een foutloze restore te doen, je moet immers weten wat er fout was.

Makkelijk is dat je vaste instellingen zoals netwerk, zenderlijsten e.d na een nieuwe flash terug gezet worden met auto backup.

Maar als daar om de 1 of andere reden een foutje zit ga je alweer nat.

 

Ik geef daarom maar de voorkeur om bij problemen een nieuwe flash te doen, en daarna even de tijd te nemen om de zaak opnieuw in te stellen.

Hierbij kan je eventueel met gebruik van de auto backup bestanden, standaard bestanden terug zetten

En gelijk na de nieuwe configuratie een fullbackup met de backup suite.

Die maak ik overigens ook na een aantal dagen zonder problemen, en zonder update gedaan te hebben. Kan ik altijd snel(!) naar iets goed werkends terug.


 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #17 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 15 February 2015 - 20:16

Volledige backup en dus restore zal altijd met oude en dus mogelijk foute bestanden zijn.

Het is ook eigenlijk onmogelijk om zonder kennis van zaken een foutloze restore te doen, je moet immers weten wat er fout was.

Makkelijk is dat je vaste instellingen zoals netwerk, zenderlijsten e.d na een nieuwe flash terug gezet worden met auto backup.

Maar als daar om de 1 of andere reden een foutje zit ga je alweer nat.

 

Ik geef daarom maar de voorkeur om bij problemen een nieuwe flash te doen, en daarna even de tijd te nemen om de zaak opnieuw in te stellen.

Hierbij kan je eventueel met gebruik van de auto backup bestanden, standaard bestanden terug zetten

En gelijk na de nieuwe configuratie een fullbackup met de backup suite.

Die maak ik overigens ook na een aantal dagen zonder problemen, en zonder update gedaan te hebben. Kan ik altijd snel(!) naar iets goed werkends terug.

Ik vraag dit namelijk omdat ik normaal nooit iets aanvink, dus standaard backup. Maar nu wil ik eigenlijk een paar plugins tempfancontrol, Easy Media en Uitzending gemist) extra aanvinken die ik gebruik, maar bij een nieuwe flash ging het helemaal mis de box bleef gewoon hangen.

En dat wil ik voorkomen.



Re: AutoBackup - Manuele settings backup #18 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 February 2015 - 21:55

Die kun je het beste ook later gewoon toevoegen

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: AutoBackup - Manuele settings backup #19 agbontam

  • Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 15 February 2015 - 22:44

Volledige backup en dus restore zal altijd met oude en dus mogelijk foute bestanden zijn.

Het is ook eigenlijk onmogelijk om zonder kennis van zaken een foutloze restore te doen, je moet immers weten wat er fout was.

Makkelijk is dat je vaste instellingen zoals netwerk, zenderlijsten e.d na een nieuwe flash terug gezet worden met auto backup.

Maar als daar om de 1 of andere reden een foutje zit ga je alweer nat.

 

Ik geef daarom maar de voorkeur om bij problemen een nieuwe flash te doen, en daarna even de tijd te nemen om de zaak opnieuw in te stellen.

Hierbij kan je eventueel met gebruik van de auto backup bestanden, standaard bestanden terug zetten

En gelijk na de nieuwe configuratie een fullbackup met de backup suite.

Die maak ik overigens ook na een aantal dagen zonder problemen, en zonder update gedaan te hebben. Kan ik altijd snel(!) naar iets goed werkends terug.

probleem is alleen dat als je dan al een autobackup bestand hebt dit ook geladen wordt........ ik heb eigenlijk meer vertrouwen in automatic full backup... Ik vind het vreemd dat auto backup standaard al "aan" staat



Re: AutoBackup - Manuele settings backup #20 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 15 February 2015 - 23:36

Gebruik autobackup al zolang het bestaat op alle boxen, van Pli 2.1 naar 3.0 naar 4.0 nooit een probleem mee gehad.

Als er onverhoopt een keer na een update een probleem is met de image, flash je de image van 1 of 2 dagen terug en met autobackup ben je in een paar minuten klaar, geen omkijken naar.

met een fullbackup zet je al je oude zooi weer terug, geen behoefte aan.

als flashen niet goed gaat omdat er een keer een plugin dwars ligt, vis je de plugin uit de autoinstall file en gaat het ook weer.

een enkele plugin die niet in de feed staat, bewaar ik op hdd en  installeer ik na de flash even handmatig, de instellingen daarvan zij door autobackup al terg gezet.

dus voor mij is autobackup een perfekte plugin.


Edited by metoo, 15 February 2015 - 23:40.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users