Jump to content


Photo

Update mislukt


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Ferr

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2015 - 20:42

Vandaag voor het eerst een update gedaan via het menu in de ontvanger (menu, instellingen, software beheer, sw update)..

nu alleen het Xtrend logo bij opstarten.

 

heb ik iets fout gedaan of iets vergeten?

 

 

nu flashen via usb neem ik aan?

maar dan ben ik wel alle instellingen en extensions kwijt natuurlijk..



Re: Update mislukt #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 14 January 2015 - 22:10

Je had beter eerst met de autobackup plug-in een Back-up kunnen maken. Maar dat is achteraf gesproken.
Aan de andere kant, er was voldoende leesvoer waardoor je dit had kunnen weten. Door schade en schande wordt men wijzer.
Misschien heb je wel een harddisk geplaatst op jouw (voor ons onbekende) ontvanger en wordt het spul zo gerestored.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Update mislukt #3 HansK

  • Senior Member
  • 56 posts

+5
Neutral

Posted 14 January 2015 - 22:34

Met alle hulp die je op dit forum kunt vinden gaat het je vast allemaal lukken......



Re: Update mislukt #4 Ferr

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2015 - 22:35

Het gaat eigenlijk om 2 ontvangers.

een ET10000 en een ET5000.

 

De ET10000 bij iemand anders, toen ik het zelf wou testen hetzelfde.



Re: Update mislukt #5 Ferr

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2015 - 22:38

Ja ik weet wel hoe ik een ontvanger met usb moet flashen, dat is mn probleem niet.

Ja weet dat je eigenlijk altijd een backup moet maken.. dus dat is mijn eigen fout.

 

 

de vraag is of er iets mis is met de update of dat er iets vergeten is.

helemaal omdat het bij 2 ontvangers mis gaat



Re: Update mislukt #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 14 January 2015 - 23:03

Vermoedelijk had jij al iets gedateerde images op de boxen staan, en a.g.v. verschillende grote wijzigingen in ons bouwproces is een flash aanbevolen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Update mislukt #7 Ferr

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2015 - 23:27

Allebei van afgelopen december.

 

Van de ET5000 de image van 23 dec

die van de ET10000 heb ik op een andere computer gedownload dus kan ik niet terug kijken, maar een aantal dagen daarvoor.. misschien een week hoog uit 2.



Re: Update mislukt #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 14 January 2015 - 23:37

En juist in die periode is er veel gewijzigd. Dus toch maar even flashen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Update mislukt #9 Ferr

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 14 January 2015 - 23:45

zit niet veel anders op hehe

 

de ET5000 draait al lang weer..

maar die ET10000 staat ergens anders, zal ik er even langs moeten...

 

als je vaker update (bv weekelijks) moet het geen probleem zijn?

en ik neem aan dat als je de keuze van alleen kanalenlijst update kiest dat dit niet snel kan gebeuren?



Re: Update mislukt #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 15 January 2015 - 06:36

Als er in de 10000 een harddisk zit is het op afstand best te doen met telefonische ondersteuning. ;)
Geregeld updaten, nadat je het forum even gecheckt hebt óf er iets speelt, kan doorgaans eigenlijk geen kwaad.
De veilige weg is inderdaad om enkel de zenderlijst te updaten.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Update mislukt #11 Ferr

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 15 January 2015 - 10:16

Ik heb gekeken op het forum, zag zo snel niks aan de hand dus vandaar de update laten doen ;) :P

Ook zag ik nergens een rood stoplicht, al kan ik dat stoplicht nergens meer terug vinden? 

 

 

toen ik gisteravond terug in de slaapkamer naar de ET5000 zat te kijken zag ik dat de oude hanslijst van 29 dec nog ingeladen werd, terwijl er een nieuwe 13jan lijst is met update van de CD zenders.. 

Is die ondertussen al opgenomen?  heb gister uit elende maar een fastscan gedaan, want ook de henksat lijst is nog niet up to date...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users