Jump to content


Photo

hoe oorzaak van vastlopende box zoeken

DM8000

  • Please log in to reply
28 replies to this topic

Re: hoe oorzaak van vastlopende box zoeken #21 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 21 February 2015 - 13:53

Ik pretendeer natuurlijk niets. Maar volg net als iedereen het forum en Sat4All. Hier komen veel problemen voor met de VU+ En de Xtrend. Problemen met de voedingen en de security boards. Persoonlijk zou ik niet kiezen voor dergelijke apparaten waar de fabrikant vooraf van bepaalt hoe lang je hem mag gebruiken. Hele kwalijke zaak. Probleem is dat de bouwkwaliteit van de huidige STB's in het niet valt bij de "oude generatie" Dreamboxen. Daar heb je ook een prijs voor betaald. Een DM8000 "deed" kaal €999. Een huide 4-tuner STB rond de €400. Je kunt je keuze het best af wegen door een STB te kopen die jouw minimale eisen biedt en uiteraard binnen je budget valt. Ga uit van een afschrijving van 3 á 4 jaar. Helaas zijn de voedingen bij de fabrikant vaak het sluitstuk van het ontwerp. Misschien handig om een apparaat te kiezen met een externe voeding. Gaat deze stuk, dan kun je die eenvoudig vervangen met bijkomstig voordeel dat er minder warmteontwikkeling in de STB optreedt...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: hoe oorzaak van vastlopende box zoeken #22 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 21 February 2015 - 14:00

Ga nou niet die dreamboxen ophemelen... Ik heb een 7020 gehad met een netwerk condensator bug by design, een 600pvr met een audio bug by design en lest best een dm800hd pvr met een voeding bug by design.

On top of it is het nu ook nog eens allemaal closed source dus Ik ben klaar met dream.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: hoe oorzaak van vastlopende box zoeken #23 arnoldg

  • Senior Member
  • 50 posts

0
Neutral

Posted 21 February 2015 - 14:06

maar ik/wij dwalen af, ik krijg door de ddos aanval geen swapfile geinstalleerd, ik vraag mij alleen af wat dit uit zou halen.

de box heeft weken/maanden zonder problemen gedraaid.

Tot voor 2 a 3 weken terug toen begon het.

heb van de week al een update gedraaid, maar dat hielp ook niet.

 

Zojuist hing hij weer, het geluid ging dit keer wel door. ga nu de box eens bekabeld aansluiten, kijken of dat wat help.

Had de netwerk verbinding via wifi lopen.

 

Kan helaas weer geen crash log of iets dergelijks vinden, zou het nut kunnen hebben om openpli helemaal opnieuw te installeren ?

Heb even hulp nodig wat nu te doen.


Edited by arnoldg, 21 February 2015 - 14:09.


Re: hoe oorzaak van vastlopende box zoeken #24 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 21 February 2015 - 14:23

??? Hemel de Dream niet op hoor. Had het specifiek over de "oude generatie". Dus alleen de DM8000 en de DM7000. De DM800, DM600 waren ook gewoon slechter van bouwkwaliteit. Ga ik zeker niet ontkennen. Refereerde hier expres naar omdat de TS een DM8000 heeft en dáár zijn vraag over stelt..
@arnoldg
Je hebt het toch niet over WAN Cardsharing hoop ik??
Met één been in het graf..... Helaas

Re: hoe oorzaak van vastlopende box zoeken #25 arnoldg

  • Senior Member
  • 50 posts

0
Neutral

Posted 21 February 2015 - 14:27

Nee gaan niet over wan share.

Ik wil gewoon uitsluiten dat het benaderen en pingen van de box niet in het wifi gedeelte zit vandaar de switch naar lan in plaats van wifi.

 

Maar wat kan ik nog meer doen ?



Re: hoe oorzaak van vastlopende box zoeken #26 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 21 February 2015 - 15:24

Voor "normale" werking is namelijk geen internet verbinding nodig. ECM komt van de kaart. EPG haalt hij uit het DVB signaal. Vandaar mijn vraag over sharing...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: hoe oorzaak van vastlopende box zoeken #27 arnoldg

  • Senior Member
  • 50 posts

0
Neutral

Posted 21 February 2015 - 15:29

oke, stel ik ik sharing aan sharing doe dan nog mag niet de hele box vast lopen.

Graag met ideeen komen waarmee ik kan achterhalen wat er aan de hand is.



Re: hoe oorzaak van vastlopende box zoeken #28 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 21 February 2015 - 17:30

Dat is niet gezegd! Ik ken genoeg mensen die wel degelijk aan sharing doen (hun eigen keuze). Hun CCCam.cfg bevat een retourpad naar de sharing server + inlog op hun box zodat deze ook als server fungeert. Als daar dan teveel mensen op inloggen loopt de boel spaak. Probleem freezes, en in sommige gevallen vastlopers dus.

Mijn advies.. Netwerkverbinding uit! Schone flash zonder plugins. Even geen 'eigen' CCCam.cfg erin en proberen... Kijk of je dan nog vastlopers hebt.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: hoe oorzaak van vastlopende box zoeken #29 arnoldg

  • Senior Member
  • 50 posts

0
Neutral

Posted 21 February 2015 - 19:02

oke, ik weet 100% zeker dat ik geen retourpad heb in mij cccam.cfg, dat zou het dus ook niet kunnen zijn.

Nu met bekabeld netwerk, al paar uur geen vastloper gehad.

kijken wat er vanavond gebeurt, anders morgen maar eens met een schone lei beginnen.





Also tagged with one or more of these keywords: DM8000

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users