Jump to content


Photo

Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 philke1958

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 3 July 2015 - 16:58

Al van alles geprobeerd zoals her-activatie signaal naar de kaart gestuurd, andere softcam geprobeerd evenals mijn VU+DUO2 opnieuw geflasht maar niks helpt. Weet jij of dit een bekend probleem is of een eventuele oplossing daarvoor. Met mijn kaartje van TVV is er geen enkel probleem met dezelfde ontvanger.
Ik heb de kaart in een andere ontvanger gestoken maar krijg ook geen beeld.

Geen beeld op CD, wel op de FTA kanalen.

Zie de afbeelding wat de informatie verteld van de CCCam.

Wie weet er nog iets over het euvel? Kan er mij iemand een oplossing bieden?

Beste dank daarvoor...


Edited by WanWizard, 5 July 2015 - 21:43.
attachment verwijderd ivm kaart serienummers


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 3 July 2015 - 17:32

Welkom op het openpli supportboard. Het moet mij wel van het hart dat jij eerst de moeite had kunnen nemen om eerst hier te lezen alvorens de inmiddels tig keer gestelde vraag nogmaals te herhalen.
Ik houd het bij 'zoek maar eens naar CCcam.prio, dan lukt het vast'.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #3 philke1958

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 3 July 2015 - 18:32

akkoord met uw uitleg maar wanneer ik dit probeer lukt het mij dan ook niet meer om de kanalen van TVV te bekijken. Vanaf het moment dat ik de map CCcam.prio verwijder is alles ok voor TVV.

Maar voor CD weet ik het ook niet hoor, het blijft een raadsel met of zonder de map CCcam.prio lukt het mij ook niet voor CD.



Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 3 July 2015 - 18:37

Ik heb geen idee hoe de door jou gebruikte prio eruit ziet. Daar kan best verschil in zitten. Deze moet correct werken voor alle M7 kaarten

P: 0100:00006a
P: 0100:00006c
P: 0100:00006d
I: 0500
I: 1817
I: 1818
I: 1819

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #5 philke1958

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 3 July 2015 - 19:25

Wilt u me eens duidelijk zeggen waar ik de 'map CCcam.prio' moet plaatsen dat ik er zeker van ben dat alles goed is. 

Het is toch een map die je moet aanmaken hoop ik of is het enkel een tekstbestand? Bedankt voor uw hulp.



Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 3 July 2015 - 19:34

Het is een tekst bestand met alleen dat erin en de naam van dat tekst bestand is dus CCcam.prio


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 3 July 2015 - 19:37

En voor het complete plaats je die in de map /var/etc/
En toch echt eens goed gaan lezen. ;) Het is toch al tig keer beschreven hier.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #8 Motormuis6

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 5 July 2015 - 20:33

Heb ik het goed begrepen, met Kladblok tekstbestand gemaakt

Gegevens erin gekopieerd

 

P: 0100:00006a
P: 0100:00006c
P: 0100:00006d
I: 0500
I: 1817
I: 1818
I: 1819

 

Opgeslagen als CCcam.prio

 

Tekstbestand  geplaatst in de map /var/etc/

 

Vervolgens zie ik in de map /var/etc/ staan als CCcam.prio.txt

 

Nog een vraagje, Wat doet dit tekstbestand vervolgens?



Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 5 July 2015 - 20:39

Txt verwijderen als bestandstype. En of kladblok de juiste editer is weet ik zo ook niet.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #10 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 5 July 2015 - 20:47

wordpad is handiger daarvoor.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #11 Motormuis6

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 5 July 2015 - 20:55

Oke, bedankt.



Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 5 July 2015 - 21:20

Of notepad++

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #13 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 6 July 2015 - 07:50

En voor het complete plaats je die in de map /var/etc/

Euuuhhh? De prio moet toch naar /etc  ?



Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #14 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 6 July 2015 - 09:07

Maakt niets uit, /var/etc is een symlink naar /etc. Maar in mijn standaard /etc/CCcam.cfg staat idd /var/etc vermeld:

 

# in this file you can configure what CAIDs CCcam should prefer or ignore
# defaults to /var/etc/CCcam.prio           
# file content can have ignores (I) and prio lists (P)

 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 6 July 2015 - 10:15

Notepad++ is zeer geschikt, maar het beste IMHO is natuurlijk vi onder enigma2 zelf.

Of notepad++


Edited by 40H3X, 6 July 2015 - 10:16.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #16 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 6 July 2015 - 10:15

Maakt niets uit, /var/etc is een symlink naar /etc. Maar in mijn standaard /etc/CCcam.cfg staat idd /var/etc vermeld:
 
# in this file you can configure what CAIDs CCcam should prefer or ignore
# defaults to /var/etc/CCcam.prio           
# file content can have ignores (I) and prio lists (P)


Das juist ;)

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #17 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 6 July 2015 - 14:25

Ik wou het niet te lastig maken daarom mijn opmerking van WordPad die zit standaard in windhoos

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 6 July 2015 - 14:36

Nog makkelijker: cd naar /etc en doe dan "cat > CCcam.prio", copy&past bovenstaande proza en eindig met ^D (control+D). Daar heb je helemaal geen editor voor nodig.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 6 July 2015 - 17:32

Ik wou het niet te lastig maken daarom mijn opmerking van WordPad die zit standaard in windhoos

Het nadeel van die windows Wordpad is dat vaak de "end off line" aanpast wordt in iets wat op ^M lijkt, dat kan dus fout worden opgevat door applicaties, waardoor bepaalde configuratie bestanden niet correct werken.

 

Vandaar dat ik persoonlijk liever iets als notepad++ of notepad gebruik dan iets met een windows opmaak. (als ik al iets van windows gebruik) ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Zwart beeld op CanalDigitaal, TVV ok #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 7 July 2015 - 12:43

Wordpad kan ook allerlei opmaakcodes invoegen en dat wil je niet. Mijn methode met cat is nog altijd het meest foolproof.

 

Die ^M is carriage return (CR). Windows werkt met CR/LF als line terminator, unix heeft aan LF voldoende.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users