Jump to content


Photo

Installeren OSCam, special van De Transponder


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#1 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 9 September 2015 - 20:01

Een nieuwe special van satclub De Transponder: het installeren van OSCam.

Attached Files


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #2 hanomag

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 9 September 2015 - 21:12

Een nieuwe special van satclub De Transponder: het installeren van OSCam.

Super bedankt. Als ik het goed begrijp kan ik beter een reeds geinstallateerde OSCAM (die functioneert nu bij mijn et7000 niet) eerst verwijderen?

CCcam werkt nu bij mij op de ET 7000 als cam. Die moet ik dus laten staan maar OSCAM als cam activeren?

Zijn dat dan alle instelleingen die ik moet doen?



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #3 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 9 September 2015 - 22:01

Waarom gebruik maken van een FTP programma? Type gewoon in Windows explorer //ip.van.je.box/root in en je bent klaar!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #4 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 September 2015 - 06:19

Het documentje is geheel en al afgestemd op het gebruik van PLi. Niets mis mee, maar het was goed geweest als de titel dit reflecteerde.

Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #5 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 10 September 2015 - 07:25

Mooie starter.

Jammer dat men kiest om cccam protocol te gebruiken voor interne share.

Oscam intern sharen gaat perfect met cs378x (camd 3.5 TCP: yes) of cs357x (UDP). Bij OSCam zelfbouw (met bvb. Simplebuild) kan je deze lichter maken. En dan deze modules eruit laten:

camd 3.3x:                               no
camd 3.5 UDP:                            no
newcamd:                                 no
CCcam:                                   no
CCcam share:                             no
gbox:                                    no
radegast:                                no
scam:                                    no

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 September 2015 - 08:26

Waarom gebruik maken van een FTP programma? Type gewoon in Windows explorer //ip.van.je.box/root in en je bent klaar!

Dat werk zo niet ftp via explorer, volgens mij moet je dit zo doen \\ip van je box, maar dat werkt ook niet altijd. :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 10 September 2015 - 08:28.

73's

PE1AQZ


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #7 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 10 September 2015 - 08:37

Waarom gebruik maken van een FTP programma? Type gewoon in Windows explorer //ip.van.je.box/root in en je bent klaar!

Helaas lukt dit bij niet.

Ik open Windows Explorer.

Stel mijn IP nummer is 192.168.2.1 dan type ik in Windows Explorer in "//192.168.2.1/root" en daarna enter.

Dan krijg ik de fout melding: "Error 404: Page not found, The requested URL was not found on this server.".

Wat doe ik fout?



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,381 posts

+393
Excellent

Posted 10 September 2015 - 08:51

Probeer dan eens \\192.168.2.1

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 10 September 2015 - 09:01

En anders eens ftp:\\192.168.2.1
Ik meen me te herinneren dat dit ook werkte in internet explorer in de tijd dat ik windows gebruikte.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #10 Alain_sat

  • Senior Member
  • 637 posts

+1
Neutral

Posted 10 September 2015 - 10:07

Ja Tech dat is het, als je gewoon \\ tijpt gaat hij ervan uit dat je http wenst, met ftp:\\ weet hij duidelijk dat hij ftp moet doen (ander protocol en poort). Maar niets gaat boven een ftp progje, Filezila bvb.

Is véél duidelijker. En daar kan je je instellingen kwijt.


Edited by Alain_sat, 10 September 2015 - 10:08.

ET9000 en XP1000 VU+ Duo met OpenPli, veruit de beste decoder die ik de laatste jaren gekocht heb.
 


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #11 hanomag

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 10 September 2015 - 10:09

 

Mooie starter.

Jammer dat men kiest om cccam protocol te gebruiken voor interne share.

Oscam intern sharen gaat perfect met cs378x (camd 3.5 TCP: yes) of cs357x (UDP). Bij OSCam zelfbouw (met bvb. Simplebuild) kan je deze lichter maken. En dan deze modules eruit laten:

camd 3.3x:                               no
camd 3.5 UDP:                            no
newcamd:                                 no
CCcam:                                   no
CCcam share:                             no
gbox:                                    no
radegast:                                no
scam:                                    no

Wat is dan de setup voor gebruik van OSCAM. Wat moet ik dan instellen. Op mijn et5000 werkt OSCAM. Op de et7000 die ik als server wil gebruiken krijg ik geen beeld met activeren van OSCAM. Kan ik ook niet sharen.



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 10 September 2015 - 11:31

Sorry die // moet \\ zijn.. dus \\ip.van.uw.box\root

 

Maar niets gaat boven een ftp progje, Filezila bvb. Is véél duidelijker.

Maar is nergens voor nodig!


Edited by littlesat, 10 September 2015 - 11:31.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #13 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 10 September 2015 - 11:34

En anders eens ftp:\\192.168.2.1
Ik meen me te herinneren dat dit ook werkte in internet explorer in de tijd dat ik windows gebruikte.

Klopt ;-)

Dan krijg een pop-up waarin je de gebruikersnaam (root) en je wachtwoord in moet vullen.

 

Weer wat geleerd.



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #14 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 10 September 2015 - 12:08

Je kunt in Explorer ook simpelweg de naam van de box gebruiken. Hoef je niet eens het adres te kennen.

Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #15 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 10 September 2015 - 12:13

Ben benieuwd hoe het zal gaan als er alleen 'Viaccess Orca' codering is via Canal Digitaal wat voor het eind v/h jaar plaatsvind.

D.m.v. Neotion CI+ 1.3 modules. Ik had begrepen dat huidige CI komt te vervallen.

Hoe kan je dan b.v sessiekey / boxkey invoeren in OScam configuratie. (vraag is dan, waar haal je die -unieke- waarde vandaan?)

Zeg maar zelfde situatie als bij de kabelboer. (koppeling smartcard aan settopbox)

 

Zal fijn zijn als OScam install tutorial daarop aangepast wordt.


Edited by Jeroensky, 10 September 2015 - 12:15.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #16 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 10 September 2015 - 12:13

Je kunt in Explorer ook simpelweg de naam van de box gebruiken. Hoef je niet eens het adres te kennen.

Werkt prima in mijn geval is dit dus dm8000:8081 



Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #17 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 10 September 2015 - 12:19

Wat is dan de setup voor gebruik van OSCAM. Wat moet ik dan instellen. Op mijn et5000 werkt OSCAM. Op de et7000 die ik als server wil gebruiken krijg ik geen beeld met activeren van OSCAM. Kan ik ook niet sharen.

Server is waar smartcard inzit.

Heb je de juiste DVB API support: (AZBOX, MCA, COOLAPI, STAPI, STAPI5) ? voor et7000?

Op server user aanmaken

Op klant lezer voor server aanmaken.

Attached Files


Edited by Jan Gruuthuse, 10 September 2015 - 12:20.

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 10 September 2015 - 14:37

Ben benieuwd hoe het zal gaan als er alleen 'Viaccess Orca' codering is via Canal Digitaal wat voor het eind v/h jaar plaatsvind.
D.m.v. Neotion CI+ 1.3 modules. Ik had begrepen dat huidige CI komt te vervallen.
Hoe kan je dan b.v sessiekey / boxkey invoeren in OScam configuratie. (vraag is dan, waar haal je die -unieke- waarde vandaan?)
Zeg maar zelfde situatie als bij de kabelboer. (koppeling smartcard aan settopbox)

Zal fijn zijn als OScam install tutorial daarop aangepast wordt.

Boxkey staat duidelijk als invul-item bij de reader, kijk maar eens goed.
Waar die te vinden is, geen idee, ook al zou je die hebben zal je er weinig aan hebben als die optie echt wordt geactiveerd.
Hij is dan voor elke kaart/ci/hardware verschillend.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 10 September 2015 - 15:20

Hij is dan voor elke kaart/ci/hardware verschillend.

En misschien zelfs ook nog per zender..... ;)


Edited by littlesat, 10 September 2015 - 15:21.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Installeren OSCam, special van De Transponder #20 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 10 September 2015 - 17:41

Het hebben van een kaart met geldig abonnement is al lang geen uitgangspunt meer voor security providers.

Ziggo levert ook het liefst alleen nog maar Horizon boxes waar helemaal geen kaart fysieke kaart inzit.

Helaas moet vandaag de dag alles beter op slot gezet worden omdat er anders kleingeld van gemaakt wordt.

Jan met de pet is weer de dupe. Uiteindelijk zal elke provider zijn eigen doos leveren waarmee je kunt genieten van je betaalde kijkrechten.

OF en hoe dat ding werkt is van onderschikt belang. Met de opensource boxen kun je straks enkel nog maar FTA bekijken.

Wellicht dat er providers bijzitten die nog een grace period coulant zijn door CI(+) modules in de markt te zetten maar die zullen vast ook verdwijnen.

Nee, het wordt er niet leuker op. Wel interessanter als je geïnteresseerd bent in coderingen en wel van een nieuwe uitdaging houdt maar voor vrijwel iedereen

is het jankend afscheid nemen van de opensource box. Niet op vandaag naar morgen maar zeker wel tussen nu en 5 jaar.

Echer piraterij zal blijven en de content wordt eenvoudig gestreamed via ip.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users