Jump to content

Photo

opstarten duurt heeeeeel lang

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 cemeli

• Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 12 September 2015 - 21:36

Beste mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Heb een vu duo2

Steeds na een volledige restart duurt het heel lang soms moet ik het via de schakelaar weer uitzetten (dan is ie weer normaal)

wat ik gedaan hebt is dit :

harde schijf geformatteerd

fabrieksherstel

nieuwe update gedaan via een usb

kanalenlijst weer teruggezet  met dreamboxedit

en updaten via de menu en na een restart duurt het weer lang alleen via de schakelaar doet ie tijdelijk weer goed

wat moet ik nog meer doen ?

Ik hoop dat het opgelost is      is meestal een kleine dingetje maar wat ?

ik dank u vriendelijk

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #2 Jan Gruuthuse

• Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 13 September 2015 - 08:16

Harde schijf afkoppelen

nieuwe flash met de huidige flash van OpenPLi

Harde schijf aankoppelen, formateren.

kanalenlijst niet terugzetten met dreamboxedit.

Recente kanalenlijst installeren en downloaden van de box, bijwerken en dan terugplaatsen.

Updaten via telnet.

Kijken of je plugins gebruikt die gekend zijn om problemen te geven.

Updaten via telnet.

Kijken of dit verbeterd: blijven de problemen:

- harde schijf issue: ouderdom, crashes , te heet worden (koeling)

- ...

Edited by Jan Gruuthuse, 13 September 2015 - 08:17.

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #3 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,956 posts

+191
Excellent

Posted 13 September 2015 - 09:26

Ikzelf vind dat loskoppelen vd de HD nogal "zwaar" ik zou eesrt voor een frisse flash gaan zonder Autobackup, zodat je geen oude meuk installerrt en de wizard doorlopen.
Als de wizard na een frisse flash niet verschijnt is er er toch nog restore file van AutoBackup gevonden en verander je bv de naam van de autobackup directory en flash je opnieuw. Daarna installer je 1 van de zenderlijsten bv Hans of Henk. Als het stabiel draait kun je eventueel weer een plugin installeren.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #4 Rick Hunter

• PLi® Core member
  • 9,064 posts

+56

Posted 13 September 2015 - 20:54

Heb jij iets waardoor de EPG tijdens het starten wordt herladen?

Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #5 Jan Gruuthuse

• Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 14 September 2015 - 06:49

Of netwerk wordt niet onmiddelijk gevonden en iets wil op het netwerk.

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #6 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,485 posts

+1,810
Excellent

Posted 14 September 2015 - 08:34

Was dit niet altijd met de eerste boot na een flash van een VU Duo2?

Het probleem van de fout ingestelde klok (iets van 1959 of zo), waardoor de drivers ergens heel lang over doen? Eens de box een juiste tijd heeft is dat probleem weg...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #7 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,920 posts

+486
Excellent

Posted 14 September 2015 - 09:17

Dat is, zoals WanWizard opmerkt, alleen het geval als je de box voor de eerste keer start, dus na het flashen, in dit geval wordt er gesproken van het feit dat het zo lang duurt na een volledige herstart.

Het zou ook een oscam gerelateerd iets kunnen zijn, als een box start, staat de datum op 1970, oscam zeurt dan dat de datum niet klopt omdat die voor de datum ligt dat oscam gecompileerd is, en start dan niet op, totdat die de box de jiuste datum/tijd heeft, die krijgt die meestal van een transponder.

Heb je toevallig ook nog mounts naar een NAS o.i.d. lopen?

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #8 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 14 September 2015 - 18:51

Tjsa, ik kan alleen (wederom) zeggen dat het bij mij supersnel gaat. Dat is reden dat hij op m'n bureau hier staat als ontwikkelmachine. Als ik elke keer na een start eindeloos zou moeten wachten zou de lol er snel af gaan.

Ik zou inderdaad om te beginnen eens als je netwerk-mounts uitzetten. Dat gaat vast een boel schelen.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #9 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 15 September 2015 - 07:20

Wat een behoorlijke vertraging in het opstarten kan geven, is een grote reeks AutoTimers (en vooral als er timers zijn die op meerdere kanalen zoeken). Ik neem aan dat je op een ontwikkelbox dergelijke zaken niet (of nauwelijks) hebt lopen.
Ik heb hier hetzelfde: de DUO2 heeft als huiskamer ontvanger veel timers en autotimers, en mijn testboxen niet. Het verschil in opstartijd is daarmee zeer aanzienlijk (de DUO2 herstart ik om die reden zelden; het duurt eindeloos voordat hij weer in de lucht is. En dan heb ik op de DUO2 geeneens netwerk-mounts staan, en op alle andere boxen wel). Zelfs de Ultimo (als testbox) start nu veel sneller op dan de DUO2 (als hoofdontvanger).

En uiteraard kunnen meerdere plugins en instellingen voor (nog meer) vertraging zorgen. Ik wil alleen maar aangeven dat er in de praktijk grote verschillen kunnen zijn, afhankelijk van het gebruik.

Edited by Rob van der Does, 15 September 2015 - 07:23.

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #10 cemeli

• Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 15 September 2015 - 15:11

dank voor het antwoordt allemaal    :wub:

kon niet eerder beantwoorden had het even druk

dit was een update met usb     niets geïnstalleerd  behalve kanalenlijst met dreamboxedit

heb haast  geen plug-ins geïnstalleerd  of netwerk mount behalve backup suite 

mijn harde schijf afgekoppeld en aan mijn pc gehangen en alles gecontroleerd en geformatteerd en weer teruggezet, geen problemen of bad sectors (heb ook geprobeerd zonder mijn harde schijf maar nog steeds )

ik denk dan dat het aan dreamboxedit ligt  ,einde van de maand heb ik weer tijd om te testen (dan gaat mijn vrouw weer klagen  :P )

als ik nog meer kan uitsluiten dan hoor ik het graag :D

ik dank u allen

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #11 cemeli

• Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 15 September 2015 - 16:05

Dit was ik vergeten te vragen Hoe zet ik die mounts uit zie 2 mounts nou in de netwerk menu
Raar

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #12 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 15 September 2015 - 16:30

Nog even aanvullend op mijn vorige verhaaltje: als ik mijn DUO2 net zo 'kaal' maak als mijn testboxen (en dat betekent met name de timers & autotimers uitschakelen) start die box net zo snel op als mijn andere 'snelle' boxen.

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #13 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 15 September 2015 - 17:05

Ja hier ook dus, ik heb ook geen autotimer op m'n ontwikkel-doos duo2 staan. Niet eens epg, die haalt-ie op van de huiskamerontvanger met epgrefresh.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #14 cemeli

• Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 24 September 2015 - 09:14

Had vandaag de tijd om te gaan flashen  dus heb ik eerst fabrieksherstel gedaan  hardeschijf deruitgehaald (ga ik ff niet gebruiken)

De nieuwe build van vandaag op mijn usb gedaan en derin gestopt en geflasht

Maar nu komt het    de logo van vu duo2 komt aan het linker scherm maar verder niet en na een poosje start ie opnieuw weer op en dan opnieuw ( 1 uur zo laten staan )

is ie soms op een of ander manier kapot gegaan of moet ik eerst iets anders flashen (bootloader)? :unsure:

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #15 cemeli

• Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 24 September 2015 - 10:24

Dit was ik vergeten te melden
Heb ook 2 verschillende images geprobeerd ook de originele van duo2 site maar nog steeds niet

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #16 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 25 September 2015 - 10:07

Kijk of je kunt inloggen en of je dan een dmesg tevoorschijn kunt toveren. Misschien dat daar nog iets aan te zien is.

Re: opstarten duurt heeeeeel lang #17 cemeli

• Senior Member
  • 56 posts

0
Neutral

Posted 25 September 2015 - 14:04

Is dat via putty ?
Ga ik vanavond FF proberen en als ik iets zie zet ik het hier
Heb een uur laten staan maar ik zie de logo links en rechterscherm staar er iets van expactation en zo
En ong.elke 5 min. restart ie vanzelf op

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users