Re: Advies gevraagd #2
Posted 17 September 2015 - 17:57
Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Remember: Upvote with the button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki
Re: Advies gevraagd #3
Re: Advies gevraagd #4
Posted 18 September 2015 - 09:22
Nadeel daarvan is weer dat je niet zomaar een tweede tuner kunt laten gebruiken voor een opname wanneer de eerste in gebruik is en in principe meer stroomverbruik. Het is een afweging. Of je moet twee multi-tuner ontvangers kopen
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Advies gevraagd #5
Posted 24 November 2015 - 11:20
Hi zusammen!
De DMM 800HDse lijkt op zijn laatste krachten te funktioneren.
Nu heb ik de comparison bekeken en ik twijfel een beetje tussen VU+ en XTrend; specifiek XTrend ET 8000, XTrend ET 10000, VU+ Solo² of VU+ Duo².
Mijn voorkeur heeft eigenlijk de VU+ Solo².
Alleen heeft deze limited transcoding (ET 8000 überhaupt geen), maar de VU+ hebben geen delayed decoding (in vergelijk met de XTrends).
Ik zou graag wat ervaringsberichten over XTrend en VU+ lezen.
Re: Advies gevraagd #6
Re: Advies gevraagd #7
Posted 24 November 2015 - 12:57
Ach, zo moeilijk moet je het jezelf niet maken.. Je hebt/had een DM800SE. Alle apparaten die je nu koopt kunnen meer en zijn 2,5 x sneller qua CPU en hebben meer geheugen. M.a.w. als je tevreden bent/was met je DM800SE kun je je eigenlijk geen buil vallen.
Het komt aan op je nieuwe wensen (dingen die huidige ontvangers wel kunnen en de DM800SE niet)
- Dubbele tuner is zeker aan te raden i.v.m. kijken en opnemen tegelijk.
- Tripple tuner is aan te raden als je ook over een kabel-aansluiting beschikt (denk aan sneeuw op de LNB's of in je schotel). Heb je in elk geval de kabel als backup..
- Denk aan een SSD schijf i.p.v. een conventionele HDD. Ze zijn energiezuinig en stil (maar wel ietsje duurder voor de grote formaten)
Re: Advies gevraagd #8
Posted 24 November 2015 - 16:32
Ik overdenk het ook, dat is duidelijk
Ik heb in het overzicht de 800se en de Mutant2400 toegevoegd. Goede tips.
De dubbele tuner had ik ook al bedacht, want dat is bij de 800se soms lastig, wij hebben op het moment geen kabelaanbieder, maar dat zou in de toekomst kunnen veranderen... dat is een goede tip!
Dan zou de VU+ Duo en Solo afvallen, vond ik er zo 'mooi' uitzien.
De HDD uit de 800 gebruik ik eerst, maar daarna kan ik inderdaad een SSD installeren.
@cobus, ik heb de Mutant2400 bekeken ziet er helaas niet zo 'mooi' uit als de VU+ maar zou een goede opvolger zijn in plaats van de VU+.
De XTrend lijkt langzaam af te vallen.
Re: Advies gevraagd #9
Posted 24 November 2015 - 16:39
In de woonkamer hebben wij 1 kabel, die uit een TechniSat Giga MultiSwitch komt. Kan ik die van 1 naar 2 signalen splitten met een passieve splitter, bijv. Fracarro signaal splitter 1 in 2 uit (https://www.cardwrit...m?categoryId=53).
Re: Advies gevraagd #10
Posted 24 November 2015 - 16:43
Ik denk dat je je niet moet blindstaren op de looks, als de kwaliteit niet navenant is schiet je daar weinig mee op.
Een SSD in een receiver is overigens ernstig overkill, je kunt veel beter kiezen voor een 2,5" disk, veel meer opslag voor hetzelfde geld, en geen problemen met geluid en temperatuur ten opzichte van een 3,5".
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Advies gevraagd #11
Posted 24 November 2015 - 16:52
Hi WanWizard,
Dat doe ik ook niet, tenslotte "design follows function", maar dat betekent niet dat het niet een beetje okay uit moet zien
Daarom twijfel ik nu, kwa functies toch nog tussen de VU+ Solo², de Mutant HD2400 of de XTrend ET8000; ook een beetje in die volgorde.
Ik zie, dat jij ze alle "3" (welliswaar Duo² en ET8500) hebt.
Welke heeft jouw voorkeur voor televisie kijken en welke voor opnemen... en waarom?
Re: Advies gevraagd #12
Posted 24 November 2015 - 17:31
Mijn woonkamer box is de ET10000, en doet tevens alle opnames. 4 DVB-S2 tuners en zo stabiel als een huis. Ik heb op de slaapkamer een VU Zero met fallback tuner (want geen coax). En een XP1000 en Mutant 2400HD in mijn kantoor voor testen e.d. De rest staat door omstandigheden in de kast.
Mijn Duo2 is tijdelijk uitgeleend aan een vriend wiens DM800 in rook was opgegaan. Hij heeft voor de ET10K in de woonkamer gestaan, maar ik heb het nooit een stabiele box gevonden. Bij mijn vriend gaat hij ook nogal eens onderuit en is een herstart noodzakelijk. Ik heb hier geen DVB-C aanbieder, en DVB-T is alleen met een grote buitenantenne te ontvangen.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Re: Advies gevraagd #13
Posted 24 November 2015 - 17:34
Ik ben het met zoeper eens dat de solo2 het wint qua looks. Helaas gaat bij VU+ het uiterlijk niet echt gelijk op met de kwaliteit van de drivers. En inderdaad de Mut@nt 2400 is niet heel erg mooi, maar daar krijg je wel een boel voor. Zoals een grafisch OLED schermpje met een enorm hoge resolutie en drivers die het gewoon doen. En er kunnen tot 4 tuners in, die je zelf kunt kiezen uit S of C/T. Maar dat geldt ook voor de et8500 en de et10000. De duo2 kan ook meerdere tuners, maar beperkter.
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Advies gevraagd #14
Posted 24 November 2015 - 17:53
Zoals ik het langzaam aanschouw heeft de Mutant toch de meest positieve feedback, zeker als ik zie dat de VU+ minder goede drivers heeft (welke natuurlijk weer de basis voor openpli Enigma2 zijn).
Morgen kijk ik nog maar even in dit topic, maar op het moment staan alle signalen naar de Mutant HD2400.
Re: Advies gevraagd #15
Posted 24 November 2015 - 18:48
Als ik op dit moment zou moeten kiezen tussen de 10K en de 2400 zou ik denk ik ook voor de laatste kiezen. Hoewel ik cosmetisch liever de audio-standaard-maat van de 10K in de kast heb staan...
Re: Advies gevraagd #16
Posted 24 November 2015 - 19:47
Zit ook weer wat in. Maar ik zie zelf het liefste een 2400 in de behuizing van een solo2 zien (inclusief het OLED schermpje!) En dat de voeding dan extern is, dan moet dan maar
Re: Advies gevraagd #17
Re: Advies gevraagd #18
Re: Advies gevraagd #19
Re: Advies gevraagd #20
Posted 25 November 2015 - 11:49
Leg eens uit?...als de tuner vastloopt is het meestal mijn eigen schuld.
Een tuner 'vast laten lopen' is nogal wat.....
Nou is heel eenvoudig soms nee ik ben dan teveel met de tuner bezig wil alles tegelijk dan krijg ik de bekende cirkels even van achter stroom er af klaar en draaien weer. Zit niet in de pli is gewoon heb geen geduld soms.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users