Jump to content


Photo

Zgemma en Openpli / interface werkt traag


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1 coolgang

  • Member
  • 3 posts

+1
Neutral

Posted 12 November 2015 - 15:59

Hi,

 

Ik heb sinds kort een H1 van Zgemma gehaald en recente software (van een week geleden) van Openpli erop draaien via de site van zgemma zelf. Nu merkte ik dat het menu een vertraging geeft via de ab. Dus als je klikt duurt het een halve seconde zo voordat het reageert. Ik weet niet precies waardoor het komt, ik kan een versie van openpli van een paar dagen proberen, maar wellicht dat iemand weet waar het door komt?

 

Het reageert traag vanaf het begin, zonder een plugin geinstalleerd te hebben. Een andere image kan, maar kan me niet voorstellen dat iedereen die op OpenPLi zit dit probleem zou hebben, anders was er volgens mij wel al wat van gezegd?



Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 12 November 2015 - 16:35

En waarom precies vraag je dat op dit forum?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,793 posts

+1,743
Excellent

Posted 12 November 2015 - 17:13

Er is geen OpenPLi voor een zgemma. Geen idee wat ze daar publiceren, maar OpenPLi is het niet. Dus ik denk dat je daar moet gaan klagen.

 

Kun je vertellen waar precies je die image vandaan hebt? Van een derde partij op een support forum, of van de officiele zgemma website zelf?

 

edit: hiervandaan? http://www.zgemma.tv...W1hLVN0YXItMlM= ? Dit zijn GEEN OpenPLi images !!!


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #4 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 12 November 2015 - 17:56

Bij sat4all dezelfde vraag gesteld en ook hetzelfde antwoord....

Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,419 posts

+395
Excellent

Posted 12 November 2015 - 19:34

Ondanks dat Zgemma ooit hierop aangesproken is, gaat de, naar het schijnt Franse maker van de image, er gewoon mee door. Niks 'based on Openpli'.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,793 posts

+1,743
Excellent

Posted 12 November 2015 - 19:37

Misschien maar eens een flink nieuwsitem aan wijden, en de wereld laten weten dat er geen OpenPLi ondersteuning is voor die box, en dat wat ze zelf fabriceren illegaal is. Zal de verkoop vast geen goed doen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #7 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 12 November 2015 - 20:10

En krijg net een mailtje van een kennis... Ik heb een combi tuner gekocht... Wat denk je? Een ZGemma H1.... Draait op Openpli... Yeah right....

Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #8 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 12 November 2015 - 20:55

Gewoon retour afzender met die boxen. Als ze al bewust hun "Based on OpenPli" image aanpassen zodat het 100% lijkt op origineel OpenPli dan hou ik ze niets te goed dat

ze op andere punten ook slinkse truukjes toepassen om de "Sales" op te krikken.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #9 coolgang

  • Member
  • 3 posts

+1
Neutral

Posted 12 November 2015 - 21:09

Ok allen,

 

Het is duidelijk, het is geen Openpli software, dat snap ik nu inmiddels wel. Ik heb de software inderdaad van zgemma.tv maar dacht dat ik geen links mocht plaatsen.

Ik zal deze vraag op het forum van zgemma zelf stellen en kijken wat ze zeggen. Tnx !!



Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #10 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,673 posts

+460
Excellent

Posted 12 November 2015 - 21:11

De sales opkrikken is leuk ....
Maar altijd weer over de rug van de nietsvermoedende koper :(

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #11 coolgang

  • Member
  • 3 posts

+1
Neutral

Posted 13 November 2015 - 10:04

Ik heb de bootloader upgedate en het werkt weer als een trein. Dank! Ontzettend jammer van het feit dat ze meeliften op Openpli!



Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #12 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 13 November 2015 - 18:45

Bedankt voor melden van oplossing!


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #13 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 14 November 2015 - 10:08

Misschien maar eens een flink nieuwsitem aan wijden, en de wereld laten weten dat er geen OpenPLi ondersteuning is voor die box, en dat wat ze zelf fabriceren illegaal is. Zal de verkoop vast geen goed doen...

 

Doe maar, schept alleen maar duidelijkheid.



Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #14 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 10 February 2016 - 20:50

Wat ik niet begrijp is dat eerst dat Zgemma de grond in wordt geboord, zou allemaal illegaal zijn etc etc maar nu blijkt het achteraf toch officieel ondersteund te worden door OpenPLI ? Ik zie de downloads namelijk gewoon staan op www.openpli.org ? Werd Zgemma eerst afgekraakt onder de noemer "chinese rommel"; nu ineens is het dat niet meer ? Ligt het nu aan mij of mis ik hier iets ?


Edited by Dimmie, 10 February 2016 - 20:54.


Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,419 posts

+395
Excellent

Posted 10 February 2016 - 21:05

Dat jij niet begrijpt waarom er eerst negatief over gedaan wordt, dat is puur gelegen in het feit dat zij de naam van PLi misbruikten, en dat wij daar vervolgens niet te positief op reageerden, daar kan ik mij nog iets bij voorstellen. Nu zij echter netjes aan de voordeur geklopt hebben met het verzoek om hun hardware te ondersteunen en zij vervolgens ook gehoor geven aan onze wensen, dan is dat toch aan ons wat wij wel of niet ondersteunen. Ik denk dat menig eindgebruiker er (wel) blij mee is.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,793 posts

+1,743
Excellent

Posted 10 February 2016 - 21:50

Nog ter aanvulling: OpenPLi doet geen (officiele) uitspraken over kwaliteit.

 

Als een box "ondersteunt" is, dan betekent dat alleen maar dat we een image kunnen bouwen waarvoor we die ondersteuning kunnen bieden. Dus mensen hebben die de ontwikkeling willen doen, die het contract met de developers van de fabrikant onderhouden (dat contact moet er dus ook zijn), en mensen en materiaal om testwerk te verrichten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #17 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 10 February 2016 - 22:07

Het is een goede zaak dat het nu wel ondersteund wordt, dat ben ik met je eens, maar dat was ook niet mijn opmerking hierover.

 

De opmerking/vraag is:

"Werd Zgemma eerst afgekraakt onder de noemer "chinese rommel"; nu ineens is het dat niet meer ?"

 

Het feit of er wel of niet officieel OpenPLI op draait verandert helemaal niks aan de hardware van die box.

 

 

 

Om even in te gaan op jouw reactie dat er misbruik zou zijn gemaakt en dat er wordt gezegd dat het niet netjes is als iemand een image aanpast voor gebruik op zijn eigen hardware dat kan prima begrijpen echter wordt OpenPLI wel als OpenSource op de markt gezet.

 

Definitie Opensource:

Opensourcehardware is hardware waarvan de ontwerpspecificaties, gewoonlijk in een softwareformaat, gepubliceerd zijn en beschikbaar zijn voor het publiek waardoor iedereen de hardware- en bronspecificaties vrij kan kopiëren, veranderen en verspreiden. De ontwikkeling van openbronhardware gebeurt door gemeenschappelijke samenwerking van zowel individuele programmeurs als grote bedrijven.

 

 

Vanuit de opensource gedachte begreep ik dus inderdaad die negativiteit in eerste instantie niet. En ik denk dat met mij vele andere eindgebruikers ook zo dachten en inderdaad blij zijn dat die negativiteit nu weg is.



Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #18 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 10 February 2016 - 22:09

@wanwizard: duidelijk verhaal en daarmee is de vraag beantwoord, waarvoor dank :)



Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #19 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 10 February 2016 - 22:12

 

 

 

Om even in te gaan op jouw reactie dat er misbruik zou zijn gemaakt en dat er wordt gezegd dat het niet netjes is als iemand een image aanpast voor gebruik op zijn eigen hardware dat kan prima begrijpen echter wordt OpenPLI wel als OpenSource op de markt gezet.

 

Definitie Opensource:

Opensourcehardware is hardware waarvan de ontwerpspecificaties, gewoonlijk in een softwareformaat, gepubliceerd zijn en beschikbaar zijn voor het publiek waardoor iedereen de hardware- en bronspecificaties vrij kan kopiëren, veranderen en verspreiden. De ontwikkeling van openbronhardware gebeurt door gemeenschappelijke samenwerking van zowel individuele programmeurs als grote bedrijven.

 

 

Vanuit de opensource gedachte begreep ik dus inderdaad die negativiteit in eerste instantie niet. En ik denk dat met mij vele andere eindgebruikers ook zo dachten en inderdaad blij zijn dat die negativiteit nu weg is.

Ze mogen het op dat moment geen Openpli noemen.

Dus er werd misbruik gemaakt van de naam.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Zgemma en Openpli / interface werkt traag #20 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 10 February 2016 - 23:04

Dat zijn wel erg grote woorden. Dat OpenPLI wenst dat derden hun niet-officiële images hernoemen, is bekend, en velen respecteren dat. Echter, OpenPLI zet software op internet met een briefje erbij: Vrije software, doe ermee wat je wilt, zolang je de broncode erbij levert. Als iemand dat vervolgens dan ook doet, is het op zich niet raar dat de naam OpenPLI daarbij genoemd wordt. GPL eist namelijk geenszins dat je een programma hernoemt als je het wijzigt. Voor het gebruik van de naam kunnen commerciële redenen een rol spelen (veel klanten willen OpenPLI draaien), maar er hoeft in het geheel geen kwade zin achter te zitten, kans is zelfs aanwezig dat men OpenPLI aan wil prijzen en daardoor de naam gebruikt.

Daarom is het belangrijk duidelijk in communicatie te zijn hoe men wil dat men met de naam omgaat. Ik denk dat veel partijen die OpenPLI willen gebruiken best bereid zijn om het op een nette manier te doen.

Edited by Zuppelan, 10 February 2016 - 23:06.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users