Jump to content


Photo

Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s"


  • Please log in to reply
41 replies to this topic

#1 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2016 - 02:13

Aangaande het stukje "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" zou ik graag wat willen vragen.
Er staat o.a.: "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s With the decision of Dream Multimedia to abandon open source for their STB’s".
Wat zou DMM's beweegredenen kunnen zijn om te stoppen met open source?
Zover ik weet bieden ze images die erg kaal zijn en bieden ze geeneens cam software, waardoor je er weinig aan hebt.

Toch?

Of is dat inmiddels anders?


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 31 January 2016 - 09:15

Voor zover ik weet (en dan spreek ik voor mezelf) bestaat DMM als zodanig al "enige tijd" niet meer, het is een "lege" merknaam die door een externe partij gerund wordt. Een beetje zoals de naam Commodore nog een paar keer "terugkwam". Ze "gebruiken" dus enkel de "reputatie" die DMM heeft opgebouwd (en wat die reputatie precies inhoudt, zullen we maar even in het midden houden...) Dat op zich al is reden om er niet zo enthousiast over te zijn.

 

En ja, men heeft helemaal zelf de beslissing genomen om closed source te gaan, het zou me niks verbazen als dat door de "nieuwe eigenaar" zo bepaald is. Het schijnt dat men vond dat andere fabrikanten marktaandeel afsnoepten met software die ze zelf gemaakt hadden. Ze vergaten alleen even dat ze door deze stap ook support van de community zouden verliezen. So be be it.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #3 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 31 January 2016 - 10:34

Het schijnt dat men vond dat andere fabrikanten marktaandeel afsnoepten met software die ze zelf gemaakt hadden. Ze vergaten alleen even dat ze door deze stap ook support van de community zouden verliezen. So be be it.

En ze vergaten ook even dat die software voor een flink deel door de 'open source' community gemaakt was.

Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #4 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2016 - 12:59

Nu heeft mijn box natuurlijk niet het eeuwige leven en ik wil er nooit op achteruit gaan, natuurlijk, dus, wat nu voor de toekomst?
Wat is, mocht het zover zijn, een goed alternatief voor een DM8000 waar ik 1 of 2 extra tuners in kan pluggen en OpenPli op kan draaien?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,672 posts

+460
Excellent

Posted 31 January 2016 - 13:06

Probeer de comparison chart eens 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #6 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2016 - 13:07

Staat die op de openpli website?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,672 posts

+460
Excellent

Posted 31 January 2016 - 13:11

Klik gewoon op de blauwe tekst van de bovenstaande posting, het is een link.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #8 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2016 - 13:55

Aha, dat zag ik niet op mijn iPhone :-)


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #9 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2016 - 14:07

Een snelle blik levert op dat slechts 2 boxen aan mijn voorwaarden voldoen :-)

Da's makkelijk kiezen.

 

De Xtrend ET10000 en de Mut@nt HD2400 kunnen beiden 4 tuners bergen, de eerste vind ik wat mooier.

Okay, dank, de toekomst ziet er toch nog zonnig uit.


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #10 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,450 posts

+43
Good

Posted 31 January 2016 - 15:24

Heb zelf een dm8k vervangen door een et10k. Het enige waar aan je moet wennen is de ab maar dat zal ook gelden voor een Mut@nt.

En het flashen gaat niet meer via een webinterface maar met een stick. Maar dat overleef je wel... ;)


Edited by catastrofus, 31 January 2016 - 15:27.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #11 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2016 - 15:26

Heb zelf een dm8k vervangen door een et10k. Het enige waar aan je moet wennen is de ab.

 

Het enige dat wij met de ab doen is zappen en af en toe de gekleurde toetsen, dus dat zal bij ons wel meevallen.

Ik ben de enige die e.e.a. in het menu doet, maar dat gebeurt niet zo vaak.

Thnx.


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 31 January 2016 - 15:26

Een snelle blik levert op dat slechts 2 boxen aan mijn voorwaarden voldoen :-)
Da's makkelijk kiezen.
 
De Xtrend ET10000 en de Mut@nt HD2400 kunnen beiden 4 tuners bergen, de eerste vind ik wat mooier.
Okay, dank, de toekomst ziet er toch nog zonnig uit.

De DUO2 ondersteunt ook 4 interne tuners.

Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #13 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,049 posts

+298
Excellent

Posted 31 January 2016 - 16:02

Ik zou nog even wachten. Er komen allerlei nieuwe types uit, en dat is altijd goed voor de prijs, en voor de tweedehands handel.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #14 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2016 - 16:08

 

Een snelle blik levert op dat slechts 2 boxen aan mijn voorwaarden voldoen :-)
Da's makkelijk kiezen.
 
De Xtrend ET10000 en de Mut@nt HD2400 kunnen beiden 4 tuners bergen, de eerste vind ik wat mooier.
Okay, dank, de toekomst ziet er toch nog zonnig uit.

De DUO2 ondersteunt ook 4 interne tuners.

 

 

Kijk ik verkeerd in de comparison chart dan?

Daar staat bij de DUO2 slechts 2 tuners.


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #15 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2016 - 16:09

Ik zou nog even wachten. Er komen allerlei nieuwe types uit, en dat is altijd goed voor de prijs, en voor de tweedehands handel.

 

Ik heb geen haast, mijn DM8000 doet het nog prima :-)

Ik schrok alleen van de aankondiging op deze website, dat de ondersteuning is beëindigd en dus maakte ik me zorgen om de toekomst.


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #16 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 31 January 2016 - 16:17

 

Kijk ik verkeerd in de comparison chart dan?

Daar staat bij de DUO2 slechts 2 tuners.

Dat klopt, maar voor deze VU+ zijn duo tuners beschikbaar.  Met twee duo tuners heb je 4 sat aansluitingen... ;)



Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #17 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,049 posts

+298
Excellent

Posted 31 January 2016 - 16:26

Heb 't even aangepast op die pagina, volgens mij is daar vaker onduidelijkheid over geweest. Dat geldt alleen voor "S" tuners toch, er zijn geen dual C of T?
Real musicians never die - they just decompose

Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #18 satenkabelgluurder

  • Senior Member
  • 141 posts

+2
Neutral

Posted 31 January 2016 - 16:53

VU-Plus_DVB-C_T2_Dual_Twin_Tuner_all.png

 

Sinds kort zijn er ook DUAL DVB-C/T tuners, en er is geen loop through kabel nodig, dit wordt intern op de tuner module geregeld



Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #19 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 31 January 2016 - 17:25

De VU+ DVB-S2 DUAL-tuners bestaan al langere tijd; de DVB-C2/T2 tuners sinds enkele maanden.

Voor alle dual tuners geldet dat die twee tuners intern met elkaar kunnen worden doorgelust (dus uitsluitend de twee tuners op één board). Ze hebben geen externe loopthrough (output) dus de minste voorwaarde is dat elk tunerbordje één coax krijgt (en voor DVB-S is elke tuner apart aansluiten natuurlijk beter).

 

Dus voor de duidelijkheid: de DUO2 heeft inderdaad twee tunerslots; in elk slot kan een enkele DVB-S2 of DVC-C2/T2 tuner alsook een dubbele.

Dus de maximaal haalbare combinaties zijn 2 om 2 of 4 gelijke tuners.



Re: Aangaande "OpenPLi stops actively supporting Dream Multimedia STB’s" #20 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 31 January 2016 - 17:27

 

 

Kijk ik verkeerd in de comparison chart dan?

Daar staat bij de DUO2 slechts 2 tuners.

Dat klopt, maar voor deze VU+ zijn duo tuners beschikbaar.  Met twee duo tuners heb je 4 sat aansluitingen... ;)

 

 

Is dat intern doorgelust of werken ze echt onafhankelijk van elkaar?


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users