Jump to content


Photo

Please wait booting...


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 23 May 2016 - 10:47

Krijg elke keer bij het opstarten linksboven in beeld deze boodschap.

 

"please wait booting...  mkdir : can't create directory 'media/hdd' : file exists

 

Wat betekent deze boodschap?


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Please wait booting... #2 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 23 May 2016 - 11:49

Dat hij probeert de directory "media/hdd" aan te maken die reeds bestaat.. Wellicht een dubbele mount ingevoerd?



Re: Please wait booting... #3 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 23 May 2016 - 12:07

Dat hij probeert de directory "media/hdd" aan te maken die reeds bestaat.. Wellicht een dubbele mount ingevoerd?

Ik heb de HDD in twee partities verdeeld eentje voor de timeshift  en sda2 voor de normale opnames.


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Please wait booting... #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 23 May 2016 - 12:15

Ik heb de HDD in twee partities verdeeld eentje voor de timeshift  en sda2 voor de normale opnames.

->

Waarom???


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Please wait booting... #5 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 23 May 2016 - 12:42

Ik heb de HDD in twee partities verdeeld eentje voor de timeshift  en sda2 voor de normale opnames.

->

Waarom???

Mijn HDD is maar 320 Gbyte,

De schijf loopt hierdoor snel vol, dus dacht ik maak ik een aparte partitie voor de timeshift. Dit gedeelte (50 Gbyte) is de eerste partitie  het snelste gedeelte van de schijf.

Hierdoor worden timeshift opnames niet meer achter op de schijf geplaatst (langzame gedeelte)  van schijf.

Ben aan het testen of de storingen in timeshift hierdoor verdwijnen ( eerste paar sec zwart beeld etc. )


Edited by josjansen, 23 May 2016 - 12:43.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Please wait booting... #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 23 May 2016 - 16:56

 

Ik heb de HDD in twee partities verdeeld eentje voor de timeshift  en sda2 voor de normale opnames.

->

Waarom???

Mijn HDD is maar 320 Gbyte,

De schijf loopt hierdoor snel vol, dus dacht ik maak ik een aparte partitie voor de timeshift. Dit gedeelte (50 Gbyte) is de eerste partitie  het snelste gedeelte van de schijf.

Hierdoor worden timeshift opnames niet meer achter op de schijf geplaatst (langzame gedeelte)  van schijf.

Ben aan het testen of de storingen in timeshift hierdoor verdwijnen ( eerste paar sec zwart beeld etc. )

 

LOL,  dit is echt niet nodig hoor, die schijf is snel genoeg, en langzame of snelle delen van een harddisk heb ik nog nooit van gehoord, tenzij je gefragmenteerde bestanden hebt waardoor de lees/schrijf koppen van de ene naar de andere kant van de platter moet.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Please wait booting... #7 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 23 May 2016 - 17:15

 

 

Ik heb de HDD in twee partities verdeeld eentje voor de timeshift  en sda2 voor de normale opnames.

->

Waarom???

Mijn HDD is maar 320 Gbyte,

De schijf loopt hierdoor snel vol, dus dacht ik maak ik een aparte partitie voor de timeshift. Dit gedeelte (50 Gbyte) is de eerste partitie  het snelste gedeelte van de schijf.

Hierdoor worden timeshift opnames niet meer achter op de schijf geplaatst (langzame gedeelte)  van schijf.

Ben aan het testen of de storingen in timeshift hierdoor verdwijnen ( eerste paar sec zwart beeld etc. )

 

LOL,  dit is echt niet nodig hoor, die schijf is snel genoeg, en langzame of snelle delen van een harddisk heb ik nog nooit van gehoord, tenzij je gefragmenteerde bestanden hebt waardoor de lees/schrijf koppen van de ene naar de andere kant van de platter moet.

 

 

De binnenste sporen van een platter zijn duidelijk sneller dan de buitenste sporen. Hoe voller de schijf hoe trager de schijf wordt.


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Please wait booting... #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 May 2016 - 17:20

Het is allemaal jammer dat je nooit weet op welk deel van de schijf je lees of schrijft, want disks worden al een paar decennia, openlijk of verborgen (emulatie), via LBA aangesproken (logical block access). Die CHS zegt sinds +/- 1990 niks meer.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Please wait booting... #9 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 23 May 2016 - 17:24

Daarom twee partities heb je in ieder geval een snelle partitie en een wat langzamere. 


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: Please wait booting... #10 goldeneye

  • Senior Member
  • 1,030 posts

+14
Neutral

Posted 23 May 2016 - 19:21

CHS ahhhhhh dat brengt me terug....

Re: Please wait booting... #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 23 May 2016 - 19:56

Josjansen... Zo werkt het niet....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Please wait booting... #12 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 23 May 2016 - 20:37

Ik zou zeggen: Time shift op de USB stick zetten. Als je wilt gaan timeshiften, is hij gelijk aan de gang. Als de HDD in slaapstand is, zal het even duren voordat hij wakker is. 


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Please wait booting... #13 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 23 May 2016 - 20:39

 

 

Ik heb de HDD in twee partities verdeeld eentje voor de timeshift  en sda2 voor de normale opnames.

->

Waarom???

Mijn HDD is maar 320 Gbyte,

De schijf loopt hierdoor snel vol, dus dacht ik maak ik een aparte partitie voor de timeshift. Dit gedeelte (50 Gbyte) is de eerste partitie  het snelste gedeelte van de schijf.

Hierdoor worden timeshift opnames niet meer achter op de schijf geplaatst (langzame gedeelte)  van schijf.

Ben aan het testen of de storingen in timeshift hierdoor verdwijnen ( eerste paar sec zwart beeld etc. )

 

LOL,  dit is echt niet nodig hoor, die schijf is snel genoeg, en langzame of snelle delen van een harddisk heb ik nog nooit van gehoord, tenzij je gefragmenteerde bestanden hebt waardoor de lees/schrijf koppen van de ene naar de andere kant van de platter moet.

 

Idd. 

Ik heb heb zelfs geen HDD in een van de ontvangers.. en zet de opnames direct op de NAS dmv een mount. De Timeshift zaken worden op een USB stick opgeslagen.


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Please wait booting... #14 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 23 May 2016 - 20:59

Timeshift kan ook prima op NAS.

 

 

 

 

Ik heb de HDD in twee partities verdeeld eentje voor de timeshift  en sda2 voor de normale opnames.

->

Waarom???

Mijn HDD is maar 320 Gbyte,

De schijf loopt hierdoor snel vol, dus dacht ik maak ik een aparte partitie voor de timeshift. Dit gedeelte (50 Gbyte) is de eerste partitie  het snelste gedeelte van de schijf.

Hierdoor worden timeshift opnames niet meer achter op de schijf geplaatst (langzame gedeelte)  van schijf.

Ben aan het testen of de storingen in timeshift hierdoor verdwijnen ( eerste paar sec zwart beeld etc. )

 

LOL,  dit is echt niet nodig hoor, die schijf is snel genoeg, en langzame of snelle delen van een harddisk heb ik nog nooit van gehoord, tenzij je gefragmenteerde bestanden hebt waardoor de lees/schrijf koppen van de ene naar de andere kant van de platter moet.

 

Idd. 

Ik heb heb zelfs geen HDD in een van de ontvangers.. en zet de opnames direct op de NAS dmv een mount. De Timeshift zaken worden op een USB stick opgeslagen.

 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Please wait booting... #15 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 23 May 2016 - 23:29

 

Timeshift kan ook prima op NAS.

 

 

 

 

Ik heb de HDD in twee partities verdeeld eentje voor de timeshift  en sda2 voor de normale opnames.

->

Waarom???

Mijn HDD is maar 320 Gbyte,

De schijf loopt hierdoor snel vol, dus dacht ik maak ik een aparte partitie voor de timeshift. Dit gedeelte (50 Gbyte) is de eerste partitie  het snelste gedeelte van de schijf.

Hierdoor worden timeshift opnames niet meer achter op de schijf geplaatst (langzame gedeelte)  van schijf.

Ben aan het testen of de storingen in timeshift hierdoor verdwijnen ( eerste paar sec zwart beeld etc. )

 

LOL,  dit is echt niet nodig hoor, die schijf is snel genoeg, en langzame of snelle delen van een harddisk heb ik nog nooit van gehoord, tenzij je gefragmenteerde bestanden hebt waardoor de lees/schrijf koppen van de ene naar de andere kant van de platter moet.

 

Idd. 

Ik heb heb zelfs geen HDD in een van de ontvangers.. en zet de opnames direct op de NAS dmv een mount. De Timeshift zaken worden op een USB stick opgeslagen.

 

 

 

Klopt, Maar op de USB stick heb ik ook picons e.d. staan.. En tijdens het booten van de ontvanger weet ik niet zeker of de netwerkverbinding al aanwezig is tijdens het laden van de picons. En.. ach.. het scheelt wat I/O verkeer en een afhankelijkheid..  ;)


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Please wait booting... #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 27 May 2016 - 15:43

Picons op USB is zo jaren 2010 ;)

Er is genoeg ruimte op de flash, maar dat is de discussie niet.

Ik werk met alle ontvangers in één nfs share op de NAS, daar gaat timeshift en alle opnames naar toe en ik heb nog nooit problemen met bandbreedte mogen constateren, ook niet met 8 gelijktijdige opname's in HD.

Ik heb het idee (ik weet het wel zeker) dat een netwerk trager is dan een (interne) harddisk, dus is het speciaal inrichten van meer partities nergens voor nodig.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Please wait booting... #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 27 May 2016 - 16:56

Dat ligt maar net aan het netwerk... (zei hij die as we speak een 10G netwerkje aan het opbouwen is) ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Please wait booting... #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 May 2016 - 08:54

Daarom twee partities heb je in ieder geval een snelle partitie en een wat langzamere. 

Ik leg net uit dat het niet zo werkt?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Please wait booting... #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 May 2016 - 08:56

Dat ligt maar net aan het netwerk... (zei hij die as we speak een 10G netwerkje aan het opbouwen is) ;)

Daar heb ik helaas net niet de middelen voor  ;) Maar ik heb wel trunks van 2x1 en 4x1 Gb  :)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Please wait booting... #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 May 2016 - 13:43

Ik ook niet. Het is ons nieuw DC. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users