Jump to content


Photo

Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Rudolfboxster

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 28 August 2016 - 10:51

Van de week favoriete serie geprobeerd op te nemen. Deze komt door de weeks dagelijks. Dus timer ingesteld op herhaling dagelijks. De eerste op maandag was goed opgenomen. De dinsdag, woensdag en donderdag stonden wel vermeldt in het overzicht, maar met 0 mb als resultaat. Dus geen opname. Vreemd genoeg stond er wel bij elke dag info over de serie de bridge. De vrijdagopname was weer wel gelukt!

 

Ik werk met een ingebouwde HD. Wat doe ik verkeerd?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.Attached File  IMG-20160828-WA0001.jpg   178.5KB   1 downloads



Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 August 2016 - 11:02

Dan is de opname wel begonnen, maar is om een reden niet gelukt. Meest voorkomende oorzaken zijn:

 

- niet gelukte decodering (maar dan heb je meestal wel een file, die kun je alleen niet afspelen)

- afstemmen mislukt

- tuner al in gebruik voor iets anders


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #3 lexhunt

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 28 August 2016 - 17:34

Hier hetzelfde probleem

Neemt maar ongeveer een half uur op dan stopt t.

Alles geprobeerd maar nu ben ik door de oplossingen heen 

Vanmiddag F1 opgenomen maar er staat maar 40 min op is FTA en ook gekeken.

En ja.... schijf ruimte genoeg

Lampje brand wel in mn status balk 

Open Pli van een paar dagen oud en opnieuw geflasht.



Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 29 August 2016 - 09:16

De F1 is toch niet FTA? Dat zit overal op een betaalzender.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 29 August 2016 - 10:49

De F1 is toch niet FTA? Dat zit overal op een betaalzender.


Lexhunt zal ook een kabeltuner in zijn Fusion HD hebben, neem ik aan. Als hij, zoals hij schrijft, tevens gekeken heeft naar de betreffende zender, dan zou de opname gelukt moeten zijn. Een oorzaak is lastig aan te geven. Ik zal vandaag ook eens wat opnames maken. Zowel met als zonder timer.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 29 August 2016 - 10:53

Ook bij de kabelboer is dat niet FTA. Bij Ziggo zit F1 op Sport Totaal dacht ik, en dat is een gecodeerde zender voor zover ik weet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #7 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 29 August 2016 - 12:14

Ik neem Formule 1 op via autotimer en wel van DBC. Mijn ET10000 heeft geen Ziggo kaart en kan dit gewoon opnemen. Ik neem dus aan dat het niet gecodeerd is, want ik kan het resultaat afkijken.

Wat wel soms foutgaat is dat als ik de titel in autotimer op uniek zet, er te weinig wordt opgenomen. Kennelijk is de omschrijving te eensluidend om op te nemen. Ik heb dus deze optie uitgezet.


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 29 August 2016 - 12:24

Nee, het is andersom.

 

Uniek in de autotimer heeft een "fuzzy" percentage, om spelfouten op te vangen in de tekst. De default daarvan is 80%, en dat is te fuzzy om het verschil tussen "Kwalificatie" en "Live" te zien. Erg lastig, ik heb daarvoor geintroduceerd dat het percentage kan worden aangepast per timer (al werkt 100% nog niet helemaal lekker).

 

En geen idee wat DBC is. DVB-C bedoel je, dus kabel?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #9 lexhunt

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 29 August 2016 - 13:21

Nu gaat het over of de F1 wel of niet FTA is maar dat was/is niet het probleem.

Bij Ziggo is het sport kanaal idd gratis alleen niet de kwalificatie want die zit op Ziggo Racing en die is niet vrij.

Ik denk persoonlijk dat het aan de Xsarius ligt dat ie niet alles opneemt.

Maar ik heb geen idee waarom,dus daarom mijn vraag



Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #10 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 29 August 2016 - 13:42

Nee, Ziggo Sport is FreeToCable en de kwalificatie e.d. zit op Ziggo Sport Select (de vroegere Sport1 Select) en die is wel gecodeerd...

 

Ook bij de kabelboer is dat niet FTA. Bij Ziggo zit F1 op Sport Totaal dacht ik, en dat is een gecodeerde zender voor zover ik weet?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 29 August 2016 - 13:56

Ok.

 

Het ging mij om het uitsluiten van cam problemen, als decryptie mislukt heb je ook een kortere opname. En dat kan bijvoorbeeld als je een cam hebt die maar 1 stream kan decrypteren en je zapt naar een encrypted zender terwijl de opname loopt.

 

Maar dat is blijkbaar niet het probleem.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #12 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 29 August 2016 - 14:29

WanWizard, on 29 Aug 2016 - 13:24, said:

En geen idee wat DBC is. DVB-C bedoel je, dus kabel?

 

Sorry. DVB-C inderdaad. Kabel dus.

 

Mijn poging om duidelijk te maken dat dit signaal unscrambled moet zijn voor dit kanaal.


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 29 August 2016 - 15:35

Ok. Dat had ik inmiddels al van catastrofus begrepen. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #14 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 30 August 2016 - 02:47

Nergens last van met de Xsarius m.b.t. opnemen. Gaat gewoon prima. Kan zelf 2 programma's op verschillende zenders tegelijk op kabel opnemen en tegelijkertijd sat kijken. 

 

Ik gebruik zelf altijd de autotimer functie.


Edited by Dimmie, 30 August 2016 - 02:48.


Re: Xsarius Fusion SE HD neemt (deels) niet op #15 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 30 August 2016 - 11:04

Misschien even een bestandscontrole uitvoeren?
Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users