Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016

settings

  • Please log in to reply
96 replies to this topic

Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #41 hro

  • Senior Member
  • 2,558 posts

+758
Excellent

Posted 6 October 2016 - 18:00

helaas download ik alleen van KingOfSat, heb geen connecties daar...

 

maar ik concludeer dat als ik mijn concept door de site converter haal alle posities goed zijn.

dat zal ik dan voortaan doen.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,679 posts

+1,740
Excellent

Posted 6 October 2016 - 18:08

Heb je een link? Want ik kan bij KingOfSat geen satellites.xml file ter download vinden...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #43 hro

  • Senior Member
  • 2,558 posts

+758
Excellent

Posted 6 October 2016 - 18:18

als je met bijvoorbeeld Dreamset internetsettings binnenhaalt (linksboven, button onder File) dan zie je de satellieten met hun positie.  Na download krijg je een bestand wat je zelf kunt opslaan en je ziet het satellite.xml-bestand. Dat haal ik er alltijd uit voor uploaden naar Github/PLi.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #44 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,679 posts

+1,740
Excellent

Posted 6 October 2016 - 20:25

Ah, dus het is de tool die niet deugd.

 

Andere tool gebruiken dus, of van die functie afblijven! ;)

 

En je kunt de juiste satellites.xml file gemakkelijk hier downloaden: https://raw.githubus.../satellites.xml. Die wordt elke vrijdag op zaterdagnacht opnieuw gegenereerd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #45 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 October 2016 - 05:48

Maar dat is dus geen oplossing: als Hans vervolgens bij KoS de lijsten binnenhaalt, krijgt hij alsnog die verkeerde posities.

 

@Hans: maar als je voortaan je gegevens bij Lynfsat weghaalt, is het probleem dus wel over, want PLi gebruikt de satellites.xml van die site. Zoals gezegd biedt E-Channelizer die optie wel aan.

En E-Channelizer is sowieso een uiterst handige en uitgebreide tool. Al weet ik dat jij er een hekel aan hebt van gereedschap te veranderen: dit is zeer de moeite waard. Uiteraard vergt het enige gewenning, maar ik gebruik niet anders meer (en ik ben niet zo snel tevreden :) ).


Edited by Rob van der Does, 7 October 2016 - 05:50.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #46 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 October 2016 - 05:56

En je kunt de juiste satellites.xml file gemakkelijk hier downloaden: https://raw.githubus.../satellites.xml. Die wordt elke vrijdag op zaterdagnacht opnieuw gegenereerd.

Kan je daar de link naar de repos van geven (i.p.v. de raw contents)? Ik kan de gehee tuxbox niet vinden op github.

Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #47 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 7 October 2016 - 06:01

Misschien is dit 'm?: https://github.com/OpenPLi/OpenPLi-1

 

Hier het volledige path: https://github.com/O...ot/share/tuxbox


Edited by Pedro_Newbie, 7 October 2016 - 06:04.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #48 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 October 2016 - 06:03

Lijkt er wel op ja. Wel een merkwaardige naamgeving (PLi/PLi-1).
En de toevoeging "The old engima1 base environment" maakt ook niet duidelijk dat deze actueel is....

Edited by Rob van der Does, 7 October 2016 - 06:05.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #49 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 7 October 2016 - 10:40

Dat komt omdat de satellites.xml voor zowel enigma(1) omgevingen als enigma2 omgevingen wordt gemaakt en als zodanig ook in de "oude" omgeving wordt bijgehouden, ook al maken we daar geen images meer voor.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #50 hro

  • Senior Member
  • 2,558 posts

+758
Excellent

Posted 7 October 2016 - 18:03

@Hans: maar als je voortaan je gegevens bij Lynfsat weghaalt, is het probleem dus wel over, want PLi gebruikt de satellites.xml van die site. Zoals gezegd biedt E-Channelizer die optie wel aan.

En E-Channelizer is sowieso een uiterst handige en uitgebreide tool. Al weet ik dat jij er een hekel aan hebt van gereedschap te veranderen: dit is zeer de moeite waard. Uiteraard vergt het enige gewenning, maar ik gebruik niet anders meer (en ik ben niet zo snel tevreden :) ).

Zojuist weer eens E-Channelizer (3.0) getest. Al eerder bemerkt dat deze niet fijn werkt. Zo heb ik nog niet ontdekt wat de zenders van een bepaalde transponder zijn. Dit gebruik ik altijd.

Verder: onder Download kunnen inderdaad internetsettings binnen gehaald worden. Niet van Lyngsat maar... van KingOfSat. Idem dus bij DreamSet (daar nog keuze uit twee KOS en derde).


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #51 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,679 posts

+1,740
Excellent

Posted 7 October 2016 - 18:21

Nogmaals, de bron van de data is niet zo relevant. De vraag is welke xml hij genereert (goed of fout).

 

Wat dat betreft, en voor de ontbrekende functionaliteit, de auteur is actief op dit forum, dus wellicht snel aangepast.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #52 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 October 2016 - 05:05

 

@Hans: maar als je voortaan je gegevens bij Lynfsat weghaalt, is het probleem dus wel over, want PLi gebruikt de satellites.xml van die site. Zoals gezegd biedt E-Channelizer die optie wel aan.

En E-Channelizer is sowieso een uiterst handige en uitgebreide tool. Al weet ik dat jij er een hekel aan hebt van gereedschap te veranderen: dit is zeer de moeite waard. Uiteraard vergt het enige gewenning, maar ik gebruik niet anders meer (en ik ben niet zo snel tevreden :) ).

Zojuist weer eens E-Channelizer (3.0) getest. Al eerder bemerkt dat deze niet fijn werkt. Zo heb ik nog niet ontdekt wat de zenders van een bepaalde transponder zijn. Dit gebruik ik altijd.

Verder: onder Download kunnen inderdaad internetsettings binnen gehaald worden. Niet van Lyngsat maar... van KingOfSat. Idem dus bij DreamSet (daar nog keuze uit twee KOS en derde).

 

 

1- Als je de kanalen sorteert op transponder, zie je precies welke kanalen er op een bepaalde transponder zitten. Eventueel kan je ook nog filteren op satelliet, zodat je alleen data van die ene satelliet te zien krijgt.

In een volgende versie komt hoervoor ook nog een speciaal venster.

 

2- Satellieten --> download: maak keuze tussen Lyngsat & KoS.

 

 



Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #53 hro

  • Senior Member
  • 2,558 posts

+758
Excellent

Posted 8 October 2016 - 10:04

2- Satellieten --> download: maak keuze tussen Lyngsat & KoS.

 

KingOfSat vindt 88 en Lyngsat 74 satellieten.

 

Maar... na laden krijg ik geen boeketten.

 

Onder 'Thuis' en dan 'Download' alleen KingOfSat maar wel met optie boeketten.

 

Hoe krijg ik dan Lyngsat met boeketten?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #54 hro

  • Senior Member
  • 2,558 posts

+758
Excellent

Posted 8 October 2016 - 10:18

Zag wel dat Eutelsat 21B daar op 21,6 staat bij King en 21,5 bij Lyng. Zal ik dan 21,5 aanhouden als juiste waarde voor gebruik in OpenPLi?


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #55 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 October 2016 - 10:43

2- Satellieten --> download: maak keuze tussen Lyngsat & KoS.
 
KingOfSat vindt 88 en Lyngsat 74 satellieten.

Dat ligt aan de keuzes die je maakt: ik krijg bij Lyngsat 167 satellieten en bij KoS 89.

 

Maar... na laden krijg ik geen boeketten.

Onder 'Thuis' en dan 'Download' alleen KingOfSat maar wel met optie boeketten.

Hoe krijg ik dan Lyngsat met boeketten?

Via Satellieten --> download --> maak keuze tussen Lyngsat & KoS --> download haal je alleen de satellites.xml binnen.
Via Thuis --> Download haal je de boeketten binnen (zoals je die hebt ingesteld). Maar ik kan zo snel inderdaad geen optie vinden om de boeketten van Lyngsat binnen te halen. Ik heb de vraag bij Sayyid neergelegd.

Wellicht handig om ven KoS gebruik te maken? Heb je gelijk de satellites.xml die PLi ook gebruikt.

Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #56 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 October 2016 - 10:44

Zag wel dat Eutelsat 21B daar op 21,6 staat bij King en 21,5 bij Lyng. Zal ik dan 21,5 aanhouden als juiste waarde voor gebruik in OpenPLi?

Gewoon elke keer weer vergelijken met de actuele satellites.xml van PLi.

Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #57 hro

  • Senior Member
  • 2,558 posts

+758
Excellent

Posted 8 October 2016 - 10:49

het blijft dus even puzzelen...

 

vanmorgen eerst software-update OpenPLi gedaan, dus nieuwe satellite.xml binnengehaald.

 

daarna kanalenlijst bijgewerkt via de site van KingOfSat. Op de Hotbird is gisteren (of eerder) een nieuwe transponder in gebruik genomen (10775 H). Deze transponder stond er niet bij...

 

Wil je dus actueel zijn: koppie er bij houden. Lyngsat loopt vaak achter. KOS is actueler. En meer bronnen.

 

#56 liever een duidelijk advies: 215 of 216... dit werkt zo niet fijn.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #58 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 October 2016 - 11:28

Lyngsat vereist wat meer verificatie alvorens zij aanpassingen doen dan KoS. Maar of je dan van 'achter lopen' moet spreken? Sowieso zijn settingslijsten per definitie altijd al verouderd; helemaal actueel zijn moet je aan (de paar) zeer actieve enthousiastelingen overlaten die elke dag zelf scannen.

 

Verder kan ik helaas alleen maar je eigen advies herhalen: koppie erbij houden. Vergelijken met de actuele PLi-versie is en blijft nodig.

Over 21.5/6: gerard had in http://forums.openpl...ndpost&p=597040 al aangegeven dat het 21.5 moet zijn. Even vergeleken met de linkd die WW gaf (https://raw.githubusercontent.com/OpenPLi/OpenPLi-1/master/cdk/cdk/root/share/tuxbox/satellites.xml) leert ook dat 21.5 de juiste waarde is.



Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #59 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 October 2016 - 11:42

Overigens 1):

is het geen enkel probleem als je lijst een zender bevat op een transponder die (nog) niet in de satellites.xml aanwezig is. Want voor het afstemmen worden toch de gegevens uit de lamedb gebruikt, en zou je zelfs een satellites.xml kunnen gebruiken waarin geen enkele transponder staat.

 

Overigens 2):

de laatse satellites.xml update dateert van vannacht 01.00. Of dat op tijd was voor de build van vandaag weet ik niet, maar als je bovenstaande link gebruikt heb je per definitie de laatste versie te pakken.



Re: Kanalenlijst Hans van 1 oktober 2016 #60 gerard0610

  • Senior Member
  • 940 posts

+41
Good

Posted 8 October 2016 - 12:08

Rob gaf aan dat je satellites.xml ook via de Github kan downloaden zodat je altijd weet dat je de laatste hebt. Waarvoor dank.

Hij verwijst naar:

view-source:https://raw.githubus.../satellites.xml

 

Vraag:

Hoe kan ik de satellites.xml als "bestand" downloaden.in windows 10?

*) Als ik op deze link klik zie ik hem wel maar dan als tekst bestand en niet als .xml.





Also tagged with one or more of these keywords: settings

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users