Jump to content


Photo

DM 900 Ultra HD


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

Re: DM 900 Ultra HD #21 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 4 November 2016 - 18:30

Zou me niet als Dreambox basher willen profileren. Bezit zelf een DM8000 en DM800-SE v2 en DM7000 op zolder. Heb daar nog dagelijks plezier van. Maar daarentegen ben ook erg realistisch. De DM520 heb ik inderdaad al onder handen gehad en die bouwkwaliteit is echt flinterdun... Ik vind dus wel dat ik weer waarover ik spreek! De Chineze eigenaars van de naam Dream proberen gewoon nog iets uit de naam te persen terwijl iedereen weet dat je overal meer en beter kunt krijgen. Je ziet ze zelfs zo wanhopig worden dat ze zelfs de 'standaard' Dreambox prijsstelling maar hebben opgegeven. Een "echte" Dreambox kost nu ook €139 tot €189 voor de gewone versies. Dát hebben ze in elk geval geleerd. Zelfs het huidige vlaggeschip de DM7080 is al €300 in prijs gezakt.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: DM 900 Ultra HD #22 steven2107

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 4 November 2016 - 22:23

Heb ze allemaal al gehad, xtrend, xarius, maxdigital, Vu+, Mutant... (iedereen weet me wel te vinden om zen toestel te updaten :D )
 

Nee doe mij maar nog steeds de dreambox, hoewel ik wel zelf 2 xsarius heb staan vanwege combo dvb-s en dvb-c en die bevalt me nog het meest kwa bouwkwaliteit alleen trekt het design op geen ruk..

 

De tijd zal het het uitwijzen hoe inferieur de nieuwe dreamboxen wel zijn.. kweet wel dat deze niet zo geliefd zijn bij de openpli members (hoe zou dat toch komen B) )



Re: DM 900 Ultra HD #23 steven2107

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 4 November 2016 - 22:25

Wel Mimisiku ik heb in tijden zo geen solide ontvanger meer gezien maar ok ieder zijn meug zeker



Re: DM 900 Ultra HD #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 5 November 2016 - 10:21

kweet wel dat deze niet zo geliefd zijn bij de openpli members (hoe zou dat toch komen B) )

 

Oh, leg eens uit? Want je lijkt iets heel anders te suggereren dan de waarheid, dus dat wil ik dan wel de wereld uit helpen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM 900 Ultra HD #25 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2016 - 10:48

Ja, waarom dat is, staat uitvoerig beschreven in onze aankondiging, een jaar of twee geleden. Als de nieuwe eigenaar van DMM opeens alles open zou gooien en ons zou benaderen met een mooie BSP, dan zou die best een goede kans maken. Los van de overwegingen die we bij elke fabrikant die zich meldt, maken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM 900 Ultra HD #26 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 5 November 2016 - 12:01

Dat is zelfs iets meer dan 3 jaar geleden!!! 2013!!!


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: DM 900 Ultra HD #27 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 5 November 2016 - 23:32

Lol er zijn dus nog steeds echte " die hards " die voor de DMM leven ?

Ongelofelijk hoor

 

Die oude meuk is allang achterhaalt

Vraag me alleen af wat OpenPLI ermee heeft te maken ?

Dit is een img in free source en zonder winst op de markt gebracht

terwijl DMM alleen maar voor winst gaat en alles closed source heeft

Dat DMM zo bang was voor de open source communitie en zich tegen OpenPLI verzet heeft zegt mij meer dan genoeg

heeft allemaal alleen maar met winst te maken niets meer en niets minder

 

Daarbij worden bijna " alle " boxen die vandaag op de markt komen gelinkt aan OpenPLI ( ook zonder winst of verdienste )

Terwijl het bij de DMM maar afwachten is of het ooit wordt ondersteund !

 

En wat nog mooier is wil je geen OpenPLI dan pak je gewoon een andere img totaal geen probleem

en bij de DMM........ en zo kan ik wel nog even door gaan

 

maar goed als iemand zijn hart sneller gaat kloppen van een DMM wannabe vanuit china en daar ook nog eens dik 100 euro teveel voor over heeft

ga je gang en leef je uit

Niemand houdt je tegen want ook ik heb mijn eigen smaak en DMM valt daar totaal niet onder


Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: DM 900 Ultra HD #28 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 November 2016 - 04:13

De dreambox bashers zijn weer bezig... Wie van jullie heeft de box (900) al vast gehad misschien? Iemand de 520hd al vast gehad? Nou dan zou ik niet durven beweren flinterdunne kwaliteit ... Kopen jullie maar lekker de wannabee modelletjes... Ik blijf lekker bij dreambox (iedereen recht op zen eigen mening)

 

 

 

Kan je geen ongelijk geven voor wat betreft de 520HD. Zit degelijk in elkaar, alles op de print netjes recht en niet zoals bij clones of sommige andere merken schots en scheef. Verder start het snel, zapt snel etc. En OpenPLI loopt er prima op. Voor dat geld echt een leuk ontvangertje. Wel uit Hongkong. Om precies te zijn is Leontech Limited het bedrijf dat erachter zit.



Re: DM 900 Ultra HD #29 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 6 November 2016 - 13:32

Ja, waarom dat is, staat uitvoerig beschreven in onze aankondiging, een jaar of twee geleden. Als de nieuwe eigenaar van DMM opeens alles open zou gooien en ons zou benaderen met een mooie BSP, dan zou die best een goede kans maken. Los van de overwegingen die we bij elke fabrikant die zich meldt, maken.

Stuur die chinezen is een mailtje :D

Misschien hangen ze niet meer zo aan die verouderde sources.

Ontwikkeling zal er wel niet veel meer gedaan worden, het is cashen wat ze willen.

Misschien willen ze er wel wat steun van PLI weer bij?

 

Wat is een BSP?

Een gratis test doos? :D


Edited by beebee, 6 November 2016 - 13:33.

Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: DM 900 Ultra HD #30 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 6 November 2016 - 13:41

Als je op git.opendreambox.org kijkt dan zie je dat er nog genoeg ontwikkeling is... Dan zie je ook meteen dat het phython on de .h files nog ooen source zijn plus de opbouw van het image zelf.. Verder zie ik dat ze toch af en toe nog wat leuks maken... Maar zit het in een .cpp file dan kan de opensource community het wiel twe keer uitvinden...

Verder vind ik het gewoon jammer dat ze de keuze gemaakt hebben om de open source community te laten vallen zodra er concurrentie kwam...

Een bsp is kortweg een "omschrijving" die een merk voor een type box maakt, zodat het merk er zelf voor zorgt dat op hun hardware openpli werkt. Dus als dmm wilt dat hun hardware op openpli werkt, dan kunnen ze zelf zo'n omschrijving aanleveren. De bsp layers van de dmm boxen die we nog onderstuenen hebben we zelf gemaakt en/of zijn nog door derden onderhouden...

Edited by littlesat, 6 November 2016 - 13:45.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: DM 900 Ultra HD #31 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 6 November 2016 - 14:15

Als we dan toch allemaal onze persoonlijke voorkeur hier neer gaan schrijven dan ben ik ooit begonnen met de dreambox 500, 7020 toen een reelbox daarna xtrend et9500, et6000 en et10000. Allemaal zijn ze mij goed bevallen.

 

En of ze nu flinterdun zijn, of scheve printjes hebben zal me worst zijn. Ik kijk alvorens tot aankoop over te gaan eerst naar de ervaringen op fora, de prijs, het uiterlijk en of die box voldoet aan mijn verwachtingen.



Re: DM 900 Ultra HD #32 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 6 November 2016 - 14:28

Wie echt niet zonder Pli op zijn box kan, zijn er nog steeds hobbyisten die
onofficiële Pli images uitbrengen, voor de niet door Pli ondersteunde boxen.



Re: DM 900 Ultra HD #33 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 6 November 2016 - 15:48

Wie echt niet zonder Pli op zijn box kan, zijn er nog steeds hobbyisten die
onofficiële Pli images uitbrengen, voor de niet door Pli ondersteunde boxen.

Bedoel je daar OpenATV mee, of zijn er nog andere afgeleide images?

 

Die kennis van mij met die nieuwe UHD TV is ook aan PLI en dream 800HD gewend.

Zij wil het liefst het zelfde "gezicht=image" op een Dream met UHD dus de 900UHD.

Maar ja, als die chinezen niet aanpassen?


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: DM 900 Ultra HD #34 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 6 November 2016 - 16:20

Bedoel je daar OpenATV mee, of zijn er nog andere afgeleide images?

Neen, ik heb het niet over openATV

 

Maar ja, als die chinezen niet aanpassen?

Waaraan moeten Chinezen zich aanpassen?
Heel wat onzin te lezen hier op het forum.



Re: DM 900 Ultra HD #35 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 6 November 2016 - 16:30

Waaraan moeten Chinezen zich aanpassen?
Heel wat onzin te lezen hier op het forum.

Vertel dan eens waaruit die onzin volgens jou bestaat? Ik kan je in elk geval met 100% zekerheid meegeven dat het feit dat er geen OpenPLi voor de DM boxen bestaat, volledig aan hunzelf te danken is.

Mocht je dat niet bedoelen, ben ik heel benieuwd wat jij dan als onzin bestempeld.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: DM 900 Ultra HD #36 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 6 November 2016 - 18:03

Dat is toch niet wat ik bedoel.

Onzin zonder onderbouwing, zoals:

 

Die oude meuk is allang achterhaalt

 

 

Misschien hangen ze niet meer zo aan die verouderde sources.

Ontwikkeling zal er wel niet veel meer gedaan worden, het is cashen wat ze willen.

Misschien willen ze er wel wat steun van PLI weer bij?

 

 

Maar ja, als die chinezen niet aanpassen?

 

 



Re: DM 900 Ultra HD #37 Amai

  • Senior Member
  • 615 posts

+26
Good

Posted 6 November 2016 - 18:12

Ik kan je in elk geval met 100% zekerheid meegeven dat het feit dat er geen OpenPLi voor de DM boxen bestaat, volledig aan hunzelf te danken is.

Ik zit daar niet mee in. Wie Pli wil, moet maar een box aanschaffen die door Pli ondersteund wordt. Dat het aan DMM ligt, is hun is hun probleem.



Re: DM 900 Ultra HD #38 steven2107

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 6 November 2016 - 20:17

Zo is dat El Sato.. Openpli is een fijne image en zeer gebruiksvriendelijk, maar ik ga daar niet speciaal een box voor kopen om Openpli te kunnen gebruiken.



Re: DM 900 Ultra HD #39 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 6 November 2016 - 23:31

ik wel, ben blij met de hedendaagse keuzevrijheid.

Zelfde doe ik met mijn smartphones en tablets.

Feitelijk alle hardware kijk ik of er wellicht een actieve opensource community voor bestaat.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: DM 900 Ultra HD #40 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 7 November 2016 - 01:49

 

Dat is toch niet wat ik bedoel.

Onzin zonder onderbouwing, zoals:

 

Die oude meuk is allang achterhaalt

 

 

Misschien hangen ze niet meer zo aan die verouderde sources.

Ontwikkeling zal er wel niet veel meer gedaan worden, het is cashen wat ze willen.

Misschien willen ze er wel wat steun van PLI weer bij?

 

 

Maar ja, als die chinezen niet aanpassen?

 

 

 

Onzin zonder onderbouwing ?

 

en met oude meuk bedoel ik wat hun zelf al hebben aangekondigd in juni 2012

Project Goliath ( still waiting ......)

alles daarvoor is gewoon oude meuk vanaf de 7080HD wordt het pas interessant

 

Maar volgens mij lees je niet goed of kijk je niet goed staat toch echt wel meer als dat regeltje wat je nou quote


Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users