Jump to content


Photo

VuDuo Zero met AF9015

VuDuo Zero met AF9015

  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 10 December 2016 - 12:33

Ik had op mijn gewone oude grote ouderwetse VuDuo altijd al een Cinergy T stick hangen, weerkend op AF9015, om ook naar Digitenne te kunnen kijken.

Werkte, alleen moest ik altijd herstarten na sat gekeken te hebben en terug willen naar Digitennne.

Veel over geschreven hier ooit, was wachten op nieuwe Pli zomer software.....:-)

 

Nu de piepkleine VuDuo Zero gekocht, ook AF 9015 binnen gehaald, maar, Digitenne dingetje wordt niet herkent.

Geen andere keuze dan dat 

VU+ TURBO – DVB-C/T2 USB TUNER ?

Re: VuDuo Zero met AF9015 #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,642 posts

+459
Excellent

Posted 10 December 2016 - 13:51

De tuner even instellen op T2, dat is dvb-t.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VuDuo Zero met AF9015 #3 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 10 December 2016 - 15:12

Instellen?

Die oude VuDuo ziet 'm, de nieuwe Zero niet?



Re: VuDuo Zero met AF9015 #4 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 10 December 2016 - 18:33

Moet je niet eerst de drivers instaleren dib0700 uit mijn hoofd?

Re: VuDuo Zero met AF9015 #5 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 10 December 2016 - 22:10

Huh, nee, toch gewoon dezelfde AF9015 downloaden, via menu, applications, groen, en dan drivers en dan dvb-usb-AF9015 downloaden en herstarten?



Re: VuDuo Zero met AF9015 #6 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 11 December 2016 - 12:44

Hmmmm, als hier niemand meer verstand van heeft dan maar die VU+ TURBO – DVB-C/T2 USB TUNER kopen? 

Mischien kan die Zero die ouwe dingen niet zien, al staat de driver er wel op na het downloaden?



Re: VuDuo Zero met AF9015 #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 11 December 2016 - 12:56

Heb die VU+ Turbo DVB-C/T2 tuner ook gekocht en werkt eigenlijk alleen stabiel met de originele VU+ en/of VTi firmware. Zowel BH, OpenATV en OpenPli geprobeerd. In alle gevallen problemen tijdens omswitchen van DVB-C naar DVB-S2 en omgekeerd. Als hij werkt doet hij het overigens prima. Geen blokjes, geen hickups en prima beeld....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VuDuo Zero met AF9015 #8 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 11 December 2016 - 16:07

Die moet ik nog kopen, zat nu met die oude Cinergy T stick, werkend op AF9015 te testen.

De Zero ziet 'm gewoon niet, de oude grote VU +  wel....



Re: VuDuo Zero met AF9015 #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 11 December 2016 - 16:44

Gewoon helemaal geen USB tuners gebruiken. Garantie voor ellende.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VuDuo Zero met AF9015 #10 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 17 December 2016 - 16:54

Jammer, blijkt dus echt aan Open Pli te liggen, die nieuwe Zero in combi met de nieuwe T2 crashed dus ook bij schakelen van Digitenne naar Satellite, net als mijn oude combinatie voorheen....

Ach, misschien komt die nieuwe zomerversie van Open Pli ooit nog 's....



Re: VuDuo Zero met AF9015 #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 17 December 2016 - 19:35

Definieer "crashed"? Met "hij doet ut nie" kunnen we niet zo veel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VuDuo Zero met AF9015 #12 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 17 December 2016 - 19:56

Zelfde als mijn zeer lange verhaal van begin deze zomer; toen de oude en een goedkope digitenne er aan, nu een gloednieuwe Zero en de bijbehorende T2: werkt prima, tot je van Digitenne terug schakelt naar satelliet, en dan weer terug naar Digitenne dan krijg je alleen nog maar een heel lief draaiend dingetje in beeld links boven, net zo lang tot je de stroom er af haalt.

Had van de zomer al een paar andere besturingen geprobeerd, bij sommigen werkte het probleemloos, zie dat onderwerp.

Hoopte dus op nieuwe zomerversie van Open Pli ; kwam niet.

Hoopte nu op nieuwe moderne ontvanger en T2 er op; helaas, zelfde effect.

Totaal her op moeten starten bij Digitenne - satelliet - Digitenne is jammer....



Re: VuDuo Zero met AF9015 #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 22 December 2016 - 18:29

Maar waarom koop je dan in vredesnaam een ontvanger met vaste satelliet-tuner?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VuDuo Zero met AF9015 #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 December 2016 - 01:47

Of als je satelliet EN digitenne wilt, niet een box met beide tuners? In plaats van te gaan zitten pielen met zo'n stikje?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VuDuo Zero met AF9015 #15 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 23 December 2016 - 10:24

Tja, van die oude ontvanger met oud stikje wist ik weliswaar dat het ging hangen als er Open Pli op stond en ik schakelde tussen satelliet en Digitenne, maar, andere besturing werkte WEL, dus, ging er eigenlijk van uit dat dat supermoderne ontvangertje samen met dat supermoderne stikje (zelfde merk!) nu wel probleemloos zou werken.

Niet dus.

Zal er binnenkort als ik tijd heb zo'n ander programmaatje  op zetten, dat zal dan wel werken, zal ik hier ook vertellen, maar, ik draai nou eenmaal liever met Open Pli, dat DAAR helaas een foutje heeft....



Re: VuDuo Zero met AF9015 #16 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 25 December 2016 - 11:16

Ik heb nu als test de VTi er op gezet en die schakelt probleemloos tussen Sat en Digitenne......



Re: VuDuo Zero met AF9015 #17 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 25 December 2016 - 12:07

VTi blijkt prima te werken; schakelen tussen Sat en Digitenne, geen enkel probleem.

Ik vind Open Pli nog steeds leuker, maar, het KAN dus wel, technisch gezien...



Re: VuDuo Zero met AF9015 #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 25 December 2016 - 12:07

Dat is dan wellicht een oplossing. Maar een ontvanger kopen die kan wat je wilt is ook een oplossing...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VuDuo Zero met AF9015 #19 Superster

  • Senior Member
  • 271 posts

+1
Neutral

Posted 25 December 2016 - 12:36

Mja, liep een beetje raar.

Lang ziek geweest, dacht dat er inmiddels al lang een nieuwe Open Pli zou zijn, zoals ooit gezegd, en dat die problemen inmiddels uit de wereld zouden zijn.

Koop zo'n leuk klein modern ding, om me de hobby weer een beetje eigen te maken, blijkt er nog niets veranderd te zijn.........

Had beter eerst moeten kijken, hihi!

Dan had ik misschien inderdaad een grotere duurdere met ingebouwde Digitenne gekocht.

Dat VTi werkt op zich prima, enige nadeel is slechts 10 zenders in beeld bij zappen en geen klein beeldje er bij, zal nog wel in te stellen zijn.

Maar, vind Open Pli nog steeds mooier, simpeler.

Komt die nieuwe versie ooit nog, misschien MET werking voor externe Digitenne?



Re: VuDuo Zero met AF9015 #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 25 December 2016 - 13:05

Als je gaat "hobbyen" is het misschien slimmer om er een te nemen met pluggable tuners.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users