Springen naar inhoud


Foto

PLI-Jade-image bug bij boeket kanalen toevoegen

DM500

  • Please log in to reply
Er zijn 11 reacties in dit onderwerp

#1 Clog

  • Member
  • 10 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 19 juli 2009 - 00:01

Ben in bezit van DM500-S.
Ik heb een probleem met de laatste PLI Jade image. Posted Image Een bug, volgens mij.
Steeds wanneer ik kanalen(services) wil toevoegen aan een boeket ,start de dreambox Enigma opnieuw op .
(Menu:boekets---->edit---->services toevoegen--->TV , en dan restart ie enigma)

Ik kan daarom niet met boekets werken.
Is deze bug reeds bekend, en/of welke oplossing is er?

Re: PLI-Jade-image bug bij boeket kanalen toevoegen #2 Clog

  • Member
  • 10 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 4 augustus 2009 - 17:06

Nou ,Henksat, dan maar de alle-problemen-besprekende wiki geraadpleegd:
Daar staat:

Here we have to select the Add services to your bouquet option and press the OK button on your remote control. Now select the type of bouquet you want to add channels to (in this case TV) and press the OK button on your remote control.



Dat doe ik ,waarop mijn DM500-S zichzelf reset, of in ieder geval Enigma opnieuw opstart.
Volgens mij dus een bug.
Ik kan op de pli-wiki helaas geen hoofdstukje vinden met een titel als bijvoorbeeld 'known bugs'.
Er is mee te leven.

Begrijp me niet verkeerd. Ik spui hier geen kritiek om mijn hart te luchten of om de PLI image op de een of andere manier af te kraken, dat is ver beneden mijn peil. Kritiek is altijd opbouwend
Ik probeer niets anders dan mee te werken aan het verbeteren van een in mijn ogen heel mooi stukje software voor de Dreambox.
ty

Re: PLI-Jade-image bug bij boeket kanalen toevoegen #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 4 augustus 2009 - 17:23

En als je naar de All Services lijst gaat, daar de zender opzoekt die je aan het bouquet wilt toevoegen, en dat Menu, Add to bouquet doet? Werkt dat wel?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: PLI-Jade-image bug bij boeket kanalen toevoegen #4 Clog

  • Member
  • 10 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 5 augustus 2009 - 19:46

Bedankt voor de suggestie, wanwizard.
Heb ik meteen geprobeerd, maar helaas,ook dan, als ik 'aan een specifiek boeket toevoegen' selecteer en op 'OK' druk worst enigma ge-reset.

Re: PLI-Jade-image bug bij boeket kanalen toevoegen #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 5 augustus 2009 - 20:54

Dan haak ik af, ik heb geen 500 om te testen, op een 7000 werkt dit prima, dus het lijkt me sterk dat 't een bug in de code is.

Kun je enimga laten loggen (naar een mount bv)?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: PLI-Jade-image bug bij boeket kanalen toevoegen #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 5 augustus 2009 - 22:20

Ik heb weliswaar ook geen dm500s bij de hand maar ik neem gemakshalve even aan dat het niet in de image zit anders hadden wij hier toch wel meerdere meldingen van gehad neem ik aan.

Een eventuele tijdelijke oplossing is, om je huidige settingslijst met Dreamboxedit te downloaden, vervolgens te bewerken naar wens en daarna weer terug te zetten. Het praktische probleem is dan opgelost. De gewenste methode is helaas anders.

Of eventueel opnieuw downloaden en nogmaals flashen om alles uit te sluiten. Hoewel ik mij nog geen specifieke hardwarematige reden kan bedenken sluit ik ook dat niet uit.

Succes met uitproberen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: PLI-Jade-image bug bij boeket kanalen toevoegen #7 Clog

  • Member
  • 10 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 20 augustus 2009 - 19:47

Bedankt voor de hulp dan wel inspiratie.
Loggen naar een mount.Als dat kan, hoe? Mounten is easy, maar loggen?

Overigens, wat me nog te binnen schoot en niet had vermeld:
Bij het flashen naar de PLI-image heb ik destijds de optie 'erase before flash' (of zoiets) UIT gezet.
Ik bleek daarmee nog mijn ouwe bouquets te hebben bewaard, en de dreambox hoefde niet meer opnieuw alle satellieten op te zoeken, dus dat vond ik wel ok.
Zou dat ermee te maken hebben dat ik geen services kan toevoegen aan een reeds bestaand of een een nieuw aangemaakt bouquet ?
Het vorige image was, geloof ik, Darkstar of the originele van multimedia.Heb een aantal images getest afgelopen tijden . Maar heb ,dus,nog steeds het mooie PLI Jade image !

Re: PLI-Jade-image bug bij boeket kanalen toevoegen #8 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14151 berichten

+52
Good

Geplaatst op 20 augustus 2009 - 20:22

Die 'erase before flash' gooit al je instellingen weg. Als je dat niet gekozen had, dan heb je inderdaad je oude instellingen weer. Dat werkt wel goed tussen een oude en nieuwe PLi image, maar kan me wel voorstellen dat 't anders kan zijn als je van image naar image gaat.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: PLI-Jade-image bug bij boeket kanalen toevoegen #9 cers

  • Member
  • 1 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 22 augustus 2009 - 01:00

I installed dm500 and flute. My computer, I want to watch movies andmusic from my DreamBox help much appreciate if olurmusunuz görüntülüexpression


Thank you for your interest

I'm sorry my English is not very good

Re: PLI-Jade-image bug bij boeket kanalen toevoegen #10 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14151 berichten

+52
Good

Geplaatst op 22 augustus 2009 - 12:21

I installed dm500 and flute. My computer, I want to watch movies andmusic from my DreamBox help much appreciate if olurmusunuz görüntülüexpression


Thank you for your interest

I'm sorry my English is not very good

Please open a new thread for that (in the English section)

Re: PLI-Jade-image bug bij boeket kanalen toevoegen #11 Clog

  • Member
  • 10 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 3 oktober 2009 - 10:44

[quote=Frenske]
Een eventuele tijdelijke oplossing is, om je huidige settingslijst met Dreamboxedit te downloaden, vervolgens te bewerken naar wens en daarna weer terug te zetten. Het praktische probleem is dan opgelost. De gewenste methode is helaas anders.
quote]

Geweldig!Posted Image
Dit is zo'n beetje wat ik deed:
Ik bewerkte in DreamboxEdit de lijst met satelliet-services en haalde overbodige zenders eruit.
Bij het weer terugzetten berichtte DreamboxEdit dat er corrupte bouguet-files waren, en delete-de die meteen.
Het probleem is nu verdwenen. Ik kan weer alles doen met bouquets !
Hulde !
Posted Image

Re: PLI-Jade-image bug bij boeket kanalen toevoegen #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27380 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 3 oktober 2009 - 21:57

Het heeft even geduurd, getuige de datum van de laatste posting, maar ..................................... dan heb je ook wat. /images/smiley/more/003.gif

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




Also tagged with one or more of these keywords: DM500

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers