Jump to content


Photo

slecht signaal na uit standby komen

diseq dm800hd

  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 brownfox

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 1 November 2011 - 20:12

Sinds een paar maanden heb ik problemen met mijn DM800HD nadat hij uit standby komt. Op de kop of transponder waar hij op staat, geeft goed signaal maar ineens is het op/weg. Als ik dan naar een andere transponder schakel en weer terug dan is het probleem vaak weg. Nu dacht ik dat ik een probleem had met mijn diseq, maar ik kom dit probleem ook tegen bij de DM800HD van iemand anders met een andere diseq en een kennis van mij in duistland heeft weer een andere diseq maar ook een DM800HD en heeft ook dit probleem.

Weet iemand hoe ik dit oplos zonder terug te gaan naar een "oude" PLI image. (ps ik / we gebruiken de nightly builds).

Re: slecht signaal na uit standby komen #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 2 November 2011 - 12:05

Een beetje experimenteren met de lnb-instellingen? Extra voltage e.d.?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: slecht signaal na uit standby komen #3 brownfox

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 4 November 2011 - 22:55

Hmmm, maar ik heb het eigenlijk spontaan. Ik dacht ook dat ik dit eerst alleen aan mijn installatie zou liggen, maar bij navragen twijfel ik daaraan. Het is spontaan gekomen na een bepaalde update. En het is alleen zichtbaar bij het uit standby komen van de dreambox. Bij opnieuw opstarten of na het zappen van de ene naar de andere kop en weet terug is het probleem weg (tot de volgende standby). Maar ik zal eens kijken naar de voltage alhoewel mijn kennisen met eenzelfde dreambox allemaal een ander type disecq hebben.

Re: slecht signaal na uit standby komen #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 November 2011 - 09:51

Dit is allemaal driver-kwestie... Dus was je eigenlijk zou moeten doen is een origineel dmm image flashen, kijken of het probleem dan optreedt en zoja, een bugmelding maken bij dmm.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: slecht signaal na uit standby komen #5 on1bes

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 5 January 2015 - 01:01

Ik heb een soortgelijk probleem maar nog erger, en heb het sinds kort op 2 gelijke DM-800HD boxen met dezelfde image. Bij aanzetten vanuit de standby is er enkel beeld na een Herstart van de box. Terwijl alle koppen goed afgeregeld zijn en meer dan voldoende signaal leveren (in mijn geval 13,8 dB voor één of VTM). Schotel is Visiosat met 4 LNB, waarvan 2 met dubbele uitgang. De boxen zijn dus fysisch gescheiden met elk zijn eigen switch, maar hebben toch dezelfde problemen. Zelfs uit een opname komen, en terug naar een zender kijken geeft dikwijls ontvangst probleem, terwijl ik zeker ben dat het signaal goed is. De enige mogelijkheid om terug beeld te krijgen is de box terug" herstarten", wat natuurlijk niet werkbaar is. Spelen met de tuner-instellingen, of terugzetten van een  oudere PLI image, of zelfs een totaal andere image (b.v. OpenATV) geeft telkens terug dezelfde tuner problemen. Vandaag nog op de schotel de koppen verwisseld, de switchen uitgeschakeld, maar zelfde probleem. Ik kan kijken en opnemen zolang de box aan staat, maar mag hem niet af zetten. Het is net alsof er in de flash iets blijft staan dat de tuner belet om goed te werken.



Re: slecht signaal na uit standby komen #6 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 5 January 2015 - 05:20

Originele DM800 stamt uit 2009/2010 dus inmiddels minimaal 5 jaar oud. Ik zou zeggen: controleer de voeding en de tunerprint. Is het een clone? Tsja..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: slecht signaal na uit standby komen #7 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 5 January 2015 - 08:10

Volgens mij is de 800HD al veel ouder, was er al voor de DM8000 en die is naar ik meen in 2005/2006 op de markt gekomen.



Re: slecht signaal na uit standby komen #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 5 January 2015 - 09:03

Zou zomaar kunnen. Ik had de mijne in 2009 gekocht en dacht dat hij toen vrij nieuw was. Heb daar dus de referentie aan geknoopt.


Met één been in het graf..... Helaas

Re: slecht signaal na uit standby komen #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 5 January 2015 - 11:26

Overigens had ik exact dezelfde problemen toen mijn voeding stuk bleek.. Ook bij aanzetten "Afstemming mislukt". Pas na een paar minuten was de boel "warm" en geen probleem meer.. Voeding vervangen en daarna OK..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: slecht signaal na uit standby komen #10 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 5 January 2015 - 13:40

Volgens Wiki stamt de 800HD uit 2008:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dreambox



Re: slecht signaal na uit standby komen #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 5 January 2015 - 13:53

Dan klopt die wiki niet, de DM800 was er ruim voor de DM8000, en die werd in 2008 gereleased, dus klopt het wat Henk al zei.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: slecht signaal na uit standby komen #12 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 5 January 2015 - 14:05

@Tech ik geloof jou en @Hemertje eerder dan de Wiki...En de Wiki klopt sowieso niet want volgens heb bestaat de DM8000HD vanaf 2009!!!!!Nou Volgens mij heeft mijn buurman een vanaf 2007 en die was zelfs nog destijds van alle "kinderziektes" verschoond.



Re: slecht signaal na uit standby komen #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 January 2015 - 15:20

Ik heb mijn dm800 ook in 2007 gekocht (en ja, ik ken ze allemaal, de "kinderziektes" van de dm800). De dm8000 kwam pas een flinke tijd later, die heb ik zsm als opvolger gekocht, was wel klaar met de dm800. Ik weet niet of dat nu nog zou kunnen betalen :ph34r:


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: slecht signaal na uit standby komen #14 on1bes

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 5 January 2015 - 15:29

De Dreamboxen zijn prijzig en dan verander je zomaar niet .Ik heb er vorig jaar nog een 2de hands DM-800 bijgekocht. Ja, al wat gedateerd, maar dan toch veel beter dan een vergelijkbare MAXDIGITAL XP1000 die toen op de markt kwam.

Ik zal de voedingen eens nakijken, maar dat zou toch raar zijn dat ze alle 2 op dezelfde week defect zouden zijn. Maar wat mij interesseerd is hoe ik de flash kan leegmaken of opschonen. Als ik een oudere image er op zet wil ik zeker zijn dar er anders NIETS is achtergebleven in het geheugen. Een oudere PLi image terugzetten (reeds 5 geprobeerd) en her-installeren bracht tot nu toe niets op - ook niet een andere image (OpenAtv) - probleem na uit standby komen bleef : geen beeld, ook niet op signaalzoeker, en ook NIET op BVN,en CCam werkt normaal. Is het misschien de SecondStage loader ?. En nee, het is geen clone.

Wat ik soms lees: even een originele Enigma image terug zetten is geen optie, want de CCam werkt daarop niet.


Edited by on1bes, 5 January 2015 - 15:33.


Re: slecht signaal na uit standby komen #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 January 2015 - 15:37

Na een flash is alles weg. Er zijn wel verschillende partities die niet allemaal overschreven worden (dat zou niet best zijn, want dan zou je ook je bootloader kwijt zijn), maar alles wat je "ziet" (het root filesysteem) wordt compleet overschreven. Het is inherent onmogelijk dat daar dingen achterblijven (ondanks wilde verhalen, met name in de enigma1 tijd).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: slecht signaal na uit standby komen #16 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 5 January 2015 - 15:39

Maar wat mij interesseerd is hoe ik de flash kan leegmaken of opschonen.


Dat flash "leegmaken" is iets wat je heel lang geleden op de 7020 of 500 wel eens moest doen, de enigma1 boxen dus.

Alle boxen die enigma2 draaien wissen de flash al in zijn geheel zodra je nieuwe firmware erin zet. Dat kan technisch niet anders.
Real musicians never die - they just decompose

Re: slecht signaal na uit standby komen #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 5 January 2015 - 17:25

Ja, al wat gedateerd, maar dan toch veel beter dan een vergelijkbare MAXDIGITAL XP1000 die toen op de markt kwam.

 

Die moet je me even uitleggen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: slecht signaal na uit standby komen #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 January 2015 - 17:45

 

Maar wat mij interesseerd is hoe ik de flash kan leegmaken of opschonen.


Dat flash "leegmaken" is iets wat je heel lang geleden op de 7020 of 500 wel eens moest doen, de enigma1 boxen dus.

Alle boxen die enigma2 draaien wissen de flash al in zijn geheel zodra je nieuwe firmware erin zet. Dat kan technisch niet anders.

Ik heb het nooit gedaan (2 dm7000's gehad en een dm500). Heb ik nu iets gemist? Je had van die "empty" "erase" images die rondzwierven. Ik heb dat nooit begrepen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: slecht signaal na uit standby komen #19 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 5 January 2015 - 20:34


Die moet je me even uitleggen...

 

 

Mij ook want ik heb zo'n DM800HD en die staat nu op de camping en in de huiskamer staat de XP1000 te draaien.

Die 800HD PVR kan nog niet in de schaduw staan van de XP1000 qua snelheid. Tevens heeft de XP1000 niet het poweron foutje die de 800HD PVR wel heeft.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: slecht signaal na uit standby komen #20 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 5 January 2015 - 20:49

 

 

Maar wat mij interesseerd is hoe ik de flash kan leegmaken of opschonen.


Dat flash "leegmaken" is iets wat je heel lang geleden op de 7020 of 500 wel eens moest doen, de enigma1 boxen dus.

Alle boxen die enigma2 draaien wissen de flash al in zijn geheel zodra je nieuwe firmware erin zet. Dat kan technisch niet anders.

Ik heb het nooit gedaan (2 dm7000's gehad en een dm500). Heb ik nu iets gemist? Je had van die "empty" "erase" images die rondzwierven. Ik heb dat nooit begrepen.

 

Zat erin als ik mij goed herinner.

Op een knop drukken na opstarten?


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release




Also tagged with one or more of these keywords: diseq, dm800hd

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users