Jump to content


Photo

ET9x00 blijft hangen op boot scherm


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 vanbaejp

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 3 November 2011 - 18:06

geacht forum
Als beginneling ben ik al een tijdje berichten aan het volgen ivm het updaten van een Xtrend 9000 naar linux 3 Alles werkte perfect met mijn oude bootmanager maar de verleiding werd toch te groot.
Eerst de bootmanager geupt naar ET9x00 - ging zonder problemen en het bestaande openpli image 2.1 werkte nog.
Ik had wel gelezen dat ik hier ook naar de laaste OpenPli moest upgraden; het upgraden via USB ging vlot maar na het herstarten bleef het image hangen op het bootscherm. Daarna nog enkele andere images geflasht maar ook deze blijven hangen tijdens het booten. Enkel het image van et-view.com/index.php lukt, maar dit is zo basic, er staan geen updates beschikbaar, geen ccam - ik kan mijn TV vlaanderen kaart enkel gebruiken met een cam.. Is dit een gekend probleem of doe ik wat fout? Ik wil absoluut terug een OpenPli image kunnen flashen.
Dank voor het meedenken

Re: ET9x00 blijft hangen op boot scherm #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 3 November 2011 - 18:15

flash dan nog eens de bootloader en daarna de laatste pli.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET9x00 blijft hangen op boot scherm #3 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 3 November 2011 - 18:35

Bootloader zal niet het probleem zijn.

Staat er in de display wel et9x00?
Laad je wel de et9x00 pli image?
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: ET9x00 blijft hangen op boot scherm #4 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 4 November 2011 - 07:28

flash dan nog eens de bootloader en daarna de laatste pli.


Goed advies!

Heb ik ook al eens moeten doen en je weet zeker dat alles schoon en nieuw is

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: ET9x00 blijft hangen op boot scherm #5 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 4 November 2011 - 07:30

En check ook of je geen backup directories op USB of HD hebt staan die oude meuk terug zetten

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: ET9x00 blijft hangen op boot scherm #6 vanbaejp

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 4 November 2011 - 09:48

Bedankt jongens voor de reacties
Er staat bij het opstarten wel degelijk ET9x00, dus ik denk wel dat de bootloader OK is;
ik heb trouwens al eens geprobeerd deze opnieuw te flashen maar telkens ik dit probeer start hij normaal door.

Ik ben eveneens zeker dat ik Pli 9x00 images flash.
Ik ga wel de tip van nietgiftig eens uitspitten; mogelijk staat er nog een vroegere backup op mijn HD.
In welke map zou die normaal moeten staan??

Nogmaals allemaal bedankt

Re: ET9x00 blijft hangen op boot scherm #7 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 4 November 2011 - 10:53

Kijk eens in /media/hdd/backup.
Ik heb een paar dagen geleden dezelfde update uitgevoerd en dat ging probleemloos. Wat nog wel eens mis kan gaan bij het gebruik van autoinstall is dat een plugin niet goed reageert bij een herinstallatie door autoinstall waardoor de bootprocedure eindeloos duurt (of eindeloos lijkt). Autoinstall probeert alle plugins die je had geladen na de flash opnieuw te downloaden en te installeren. Had je veel plugins, dan kan dat best lang duren (alle picons bv) waardoor het lijkt alsof de machine in booten blijft hangen, terwijl die eigenlijk gewoon druk is met downloaden en installeren van al je plugins.

Wil je dit voorkomen verwijder dan het bestand autoinstall of hernoem dit bestand. ( er wordt nu een softlink gebruik met die naam)

Re: ET9x00 blijft hangen op boot scherm #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,257 posts

+691
Excellent

Posted 4 November 2011 - 10:56

Bovendien kan autoinstall/autobackup enige minuten duren. Tot wel meer dan 10 (afhankelijk van wat er op je box zat).... Dus geduld is vaak ook een schone zaak... ;)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: ET9x00 blijft hangen op boot scherm #9 vanbaejp

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 4 November 2011 - 14:09

beste vrienden

Dankzij jullie tips heb ik dit kunnen oplossen.
Ik heb de map autoinstall leeggemaakt en daarna ging het opstarten probleemloos.

Nogmaals dank aan allen

Re: ET9x00 blijft hangen op boot scherm #10 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 4 November 2011 - 14:15

't Is bij gebruik van autoinstall eigenlijk ook aan te raden om die met de hand een beetje bij te werken, en alles eruit gooien waarvan je niet weet wat het is of wat het doet.

Het beste hou je 'm zo kaal mogelijk, bijvoorbeeld alleen de softcam en een paar andere essentiele zaken.

We hebben nog geen "QA rating" voor plugins, en met name sommige third-party plugins maken er een potje van door bijvoorbeeld zomaar enigma af te schieten in een postinstall script, of door systeembestanden of libraries te vervangen door eigen brouwsels...
Real musicians never die - they just decompose

Re: ET9x00 blijft hangen op boot scherm #11 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 4 November 2011 - 14:55

't Is bij gebruik van autoinstall eigenlijk ook aan te raden om die met de hand een beetje bij te werken, en alles eruit gooien waarvan je niet weet wat het is of wat het doet.


Kijk, dat klinkt eindelijk anders en wat meer genuanceerd als het standaard antwoord "Autobackup gebruiken"

Als je nieuw in deze materie rondneust ga je snel af op wat de core members adviseren.
Gelukkig heeft vanbaejp lang genoeg kunnen wachten om lekker over te gaan.

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users