Jump to content


Photo

Direct opnemen met rode knop


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1 monicaneyra

  • Senior Member
  • 108 posts

+3
Neutral

Posted 15 November 2011 - 16:54

Hallo allemaal, even een vraagje? Ik heb een externe harddisk aangesloten op een DM500HD maar ik kan alleen opnemen via de timerfunctie, terwijl ik voorheen met Pli direct kon opnemen door het indrukken van de rode knop? Is deze functie weggehaald of moet ik nog iets instellen? Weet iemand hoe ik deze direct-opname-functie weer terugkrijg?! Alvast bedankt voor de info! Groeten Monica

Re: Direct opnemen met rode knop #2 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 15 November 2011 - 17:00

Druk op de rode knop.
Je krijgt opname menu.
Kies dan welke soort opname door bijbehorend nummer in te toetsen.(1 is direct het huidige programma, 2 is direct en eindigd tot je weer op rode knop drukt en aangeeft dat je wilt stoppen)

Heb je eenmalig de harddisk geinitialiseerd? (Menu > System > Harddisk > Initialization > kies je harddisk. (let op alle gegevens op de harddisk zullen gewist worden, maak er eerst een copie van indien nodig).

Heb je : Menu > Setup > System > Recording paths goed ingesteld?

Edited by J3r03n5ky, 15 November 2011 - 17:04.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Direct opnemen met rode knop #3 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 15 November 2011 - 20:42

de functie van de rode is aan het wijzigingen voor afstandsbedieningen die geen aparte opname knop hebben
zie andere draadjes

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Direct opnemen met rode knop #4 monicaneyra

  • Senior Member
  • 108 posts

+3
Neutral

Posted 15 November 2011 - 21:19

Hallo J3r03n5ky, dat is nu juist het probleem als ik op de rode knop druk krijg ik geen opname-mogelijkheid. Heb ook al geprobeerd via de shift-knop en dan radio-knop met daaronder een rode punt maar ook geen resultaat.

De draadjes over dit onderwerp heb niet direct gevonden. Wie heeft een tip voor mij?! Groeten Monica

Re: Direct opnemen met rode knop #5 monicaneyra

  • Senior Member
  • 108 posts

+3
Neutral

Posted 15 November 2011 - 21:25

Hallo allemaal, ik heb het gevonden de rode-knop(pen) op afstandbediening hebben geen opnamefunctie meer. Je moet op de help-knop drukken en dan zie een lijst met mogelijkheden o.a. direct opnemen.

Re: Direct opnemen met rode knop #6 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 15 November 2011 - 22:09

probleem is nu, dat op de 8000 remote nu de rode knop functie niks meer doet, ook geen functie meer toe te wijzen. Ken dit weer teruggebouwd?

Edited by amigo, 15 November 2011 - 22:09.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Direct opnemen met rode knop #7 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 15 November 2011 - 22:53

Op jouw remote bedoel je. Want op die van mij werkt de "rode" knop nog steeds na de update van vandaag.

probleem is nu, dat op de 8000 remote nu de rode knop functie niks meer doet, ook geen functie meer toe te wijzen. Ken dit weer teruggebouwd?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Direct opnemen met rode knop #8 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 15 November 2011 - 23:06

Op jouw remote bedoel je. Want op die van mij werkt de "rode" knop nog steeds na de update van vandaag.


probleem is nu, dat op de 8000 remote nu de rode knop functie niks meer doet, ook geen functie meer toe te wijzen. Ken dit weer teruggebouwd?


Knap, er was helemaal geen update vandaag

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Direct opnemen met rode knop #9 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 15 November 2011 - 23:09

lekker positief, ik sta echt te springen om je te helpen :)

Re: Direct opnemen met rode knop #10 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 15 November 2011 - 23:17

lekker positief, ik sta echt te springen om je te helpen :)


Zelf weten hoor, geef het alleen maar door.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Direct opnemen met rode knop #11 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 15 November 2011 - 23:26

Tsja, ik update niet elke dag dus. Tussen de laatste update van mij (11-11) en die van vandaag zullen er vast wel updates geweest zijn.

Op jouw remote bedoel je. Want op die van mij werkt de "rode" knop nog steeds na de update van vandaag.


probleem is nu, dat op de 8000 remote nu de rode knop functie niks meer doet, ook geen functie meer toe te wijzen. Ken dit weer teruggebouwd?


Knap, er was helemaal geen update vandaag


Edited by catastrofus, 15 November 2011 - 23:27.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Direct opnemen met rode knop #12 rwijnberg

  • Senior Member
  • 96 posts

+5
Neutral

Posted 16 November 2011 - 12:15

Niet zo handig van de ontwikkelaars om dit onder SHIFT+RADIO te stoppen.
Waarom niet zo gelaten als het was?

Ik ga nu een oude image terugzetten, want dit werkt mij nu te omslachtig.
Zijn er plannen om dit terug te zetten in de oude situatie?

Re: Direct opnemen met rode knop #13 satdvb

  • Senior Member
  • 104 posts

+7
Neutral

Posted 16 November 2011 - 12:58

de PLi ontwikkelaars hebben in een andere topic al aangegeven dat ze er mee bezig zijn :)

http://openpli.org/f...post__p__231522

gr

Re: Direct opnemen met rode knop #14 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 16 November 2011 - 18:01

Op jouw remote bedoel je. Want op die van mij werkt de "rode" knop nog steeds na de update van vandaag.


probleem is nu, dat op de 8000 remote nu de rode knop functie niks meer doet, ook geen functie meer toe te wijzen. Ken dit weer teruggebouwd?


Knap, er was helemaal geen update vandaag

Rode opnameknop werkt hier gewoon op dm8k ab.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Direct opnemen met rode knop #15 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 16 November 2011 - 18:29

Heb het over de rode knop, is nu niet meer ergens aan toe te wijzen. Rode opnameknop werkt hier ook wel.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Direct opnemen met rode knop #16 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 16 November 2011 - 18:38

Voor topicstarter begrijp ik de vraag(al had ik even niet snel door dat de opname knop niet bedoeld werdt), maar als dm8k bezitter begrijp ik het niet, daar je remote extra rij knoppen heeft oa met record.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Direct opnemen met rode knop #17 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 16 November 2011 - 18:57

Hij bedoelt dus niet de <rec> knop maar de echte "rode" toets op de remote? Dan is die vraag, van ts, mij nu ook duidelijk.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Direct opnemen met rode knop #18 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 16 November 2011 - 22:22

het probleem speelt ook alleen op de oude DMM AB's die geen specifike opname knop hebben maar enkel de vet rode knop...

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Direct opnemen met rode knop #19 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 17 November 2011 - 11:28

De 800se wordt (net als de 7025) met de oude AB uitgeleverd (al snap ik niet waarom - het is wel een zwarte in plaats van een grijze). Misschien de 800 en 500hd ook wel. De 7020hd zal toch wel een nieuw model hebben.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Direct opnemen met rode knop #20 aardbei

  • Senior Member
  • 199 posts

+8
Neutral

Posted 17 November 2011 - 14:47

is dat relevant, welke/hoeveel boxen er last van hebben?
ik hoop het eigenlijk niet, 't zit me behoorlijk in de weg met m'n dm800 ;)
kan die workaround (sectie uitremmen in keymap) niet geimplementeerd worden tot een structurele oplossing gevonden is?


mvrgr
1 x DM800 OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
2 x DM600 OpenPli latest
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users