Jump to content


Photo

Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht

vuplus

  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 1 January 2012 - 09:38

Om te updaten van een image van voor 30 december moet de box opnieuw geflasht worden. Dit omdat de kernel vervangen is, en een deel van de pakketten die afhankelijk is van de kernel versie niet automatisch mee worden bijgewerkt, en omdat het flash bestandsysteem vervangen is.

Dit geldt voor alle VU+ boxen.

Als een VU+duo niet wil opstarten met de nieuwe firmware, dient de bootloader bijgewerkt te worden.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #2 ste3lo

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2012 - 10:05

Hallo

Zou je die bootloader hier plaatsen en is het probleem dan opgelost zonder opnieuw te flashen ?

Want ik heb geen backup gemaakt.

Gr.

Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #3 SatMann

  • Senior Member
  • 438 posts

+20
Neutral

Posted 1 January 2012 - 10:18

Om te updaten van een image van voor 30 december moet de box opnieuw geflasht worden. Dit omdat de kernel vervangen is, en een deel van de pakketten die afhankelijk is van de kernel versie niet automatisch mee worden bijgewerkt, en omdat het flash bestandsysteem vervangen is.

Dit geldt voor alle VU+ boxen.

Als een VU+duo niet wil opstarten met de nieuwe firmware, dient de bootloader bijgewerkt te worden.


Weten weer wat gedaan hehe heb pas donderdag alle boxen herflasht dus het word alles herflashen :-) bedankt voor de melding

Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #4 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 1 January 2012 - 10:29

Hallo

Zou je die bootloader hier plaatsen en is het probleem dan opgelost zonder opnieuw te flashen ?

Want ik heb geen backup gemaakt.

Gr.


Kijk HIER voor de bootloader en de uitleg

Je zal evengoed opnieuw moeten flashen

Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #5 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 1 January 2012 - 11:04

PLi Team, het beste voor 2012!

Kan ik veilig een software-update doen zodat ik alle updates tot aan de kernelupdate krijg, of wordt dan de kernelupdate ook geïnstalleerd en hou ik een niet-werkende ontvanger over?

Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 January 2012 - 11:05

Nee, je moet opnieuw flashen. Ik zou geen online update meer doen. Zie de "Stoplicht" topics.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #7 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 1 January 2012 - 11:30

Is alleen op nieuw flashen van de VU DUO via usb stick voldoende of dient men tenalletijden ook de bootloader via usb stick tedoen.
(Ps is er een NL uitleg hoe men de bootloader erin zet tevinden voor de NIET engels lezers)

~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 January 2012 - 12:24

Als je de laatste bootloader nog niet geflashed hebt in 't verleden dan dient dat eerst te gebeuren.

Een bootloader flash je volgens dezelfde procedure als een normale image. Alleen plaats je dan de bootloader file op de USB stick inplaats van de files uit de image zip...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #9 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 2 January 2012 - 09:41

Hier gisteren de bootloader erop gezet en gelijk de Vu Duo opnieuw geflasht alles verliep prima :D

~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #10 Jürgen

  • Senior Member
  • 92 posts

0
Neutral

Posted 2 January 2012 - 12:25

Heb het antwoord op onderstaande vraag al in een andere thread gevonden, dus de vraag komt te vervallen.

Als je de laatste bootloader nog niet geflashed hebt in 't verleden dan dient dat eerst te gebeuren.

Ik heb de VU+ DUO pas enkele weken geleden nieuw gekocht en nog geen bootloader geflasht.
Waar kan ik de versie van de nu gebruikte bootloader opvragen zodat ik kan bepalen of ik moet upgraden of niet?

Edited by Jürgen, 2 January 2012 - 12:29.

<p>VU+ SOLO4K, OpenPli 6.0

Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #11 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 2 January 2012 - 12:45


Ik heb de VU+ DUO pas enkele weken geleden nieuw gekocht en nog geen bootloader geflasht.
Waar kan ik de versie van de nu gebruikte bootloader opvragen zodat ik kan bepalen of ik moet upgraden of niet?

Ga er maar gewoon vanuit dat ook jij gewoon de bootloader + image gewoon moet flashen. :D
Eerst flash je de bootloader, daarna de nieuwe image en als je met de autobackup plugin een backup gemaakt had, dan ben je ook zo weer klaar.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #12 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 4 January 2012 - 14:20

Voor de geïnteresseerde hier een uitgebreide instructie om je VU+ Duo of je VU+Solo van een nieuwe bootloader te voorzien en het opnieuw flashen van een Image (moet beide onmiddellijk achter elkaar gebeuren).
Zie bijlage.

Voor de bezitters van de VU+Ultimo en de VU+Uno is de update van een bootloader niet nodig.
Maar heb je bij je VU+Uno geen beeld dan is dit niet vanwege de bootloader maar omdat je de FPGA upgrade nog niet hebt uitgevoerd.
Lees dan in dit document het hoofdstuk 'Inleiding', de paragraaf 'Betreft typen'.

Succes.

Attached Files



Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #13 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 5 January 2012 - 21:51

Voor de geïnteresseerde hier een uitgebreide instructie om je VU+ Duo of je VU+Solo van een nieuwe bootloader te voorzien en het opnieuw flashen van een Image (moet beide onmiddellijk achter elkaar gebeuren).
Zie bijlage.

Voor de bezitters van de VU+Ultimo en de VU+Uno is de update van een bootloader niet nodig.
Maar heb je bij je VU+Uno geen beeld dan is dit niet vanwege de bootloader maar omdat je de FPGA upgrade nog niet hebt uitgevoerd.
Lees dan in dit document het hoofdstuk 'Inleiding', de paragraaf 'Betreft typen'.

Succes.



5 januari 2012) Rev.A:
De ‘herstart’ (reboot) opdracht was mogelijk niet duidelijk genoeg uitgelegd. Hierop de tekst aangepast.
Verder enkele zeer kleine aanpassingen doorgevoerd.

Attached Files



Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #14 gerrie2

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2012 - 11:32

goed dag

IK ben net nieuw maar ben nu al de weg kwijt . kom er niet meer uit

Wat moet ik eerste doen wil iemand mijn daar mee helpen aub en cq uitleggen de eerste stap op de usb zetten ivm flashen.
Daarna de tweede stap de nieuwe image.
en gaarne de eerste linkje de downloadlink [ waar ik mee moet beginnen ].
Daarna de tweede link
dus eerste link voor de dowlaod voor de flaslink.daarna de image link .

Hartelijk dank

Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #15 gerrie2

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2012 - 14:50

goede dag
Het is me gelukt zag dat er link was en daar stond alles in Pedro en alle andere bedankt .Het was eigelijk makelijk toen ik alles had gelezen alles werkt weer ik moet allen de cam er weer opnieuw izetten zook alle ander plugins
allemaal hartelijk dank super

Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #16 qltel

  • Senior Member
  • 131 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2012 - 12:11

Hallo,

Ik heb een vraagje. Mijn 2 VU+ Duo's hebben beide een image van een jaartje geleden. Deze wil ik updaten, maar ik lees hier dat ik een volledige install moet doen. Op zich geen probleem, echter lees ik in bovenstaand document over de Autobackup. Dat lijkt me erg handig, het terugzetten van alle instellingen is toch weer een hoop werk, dus als dat automatisch kan...

Echter, bij extensions zie ik geen autobackup en als ik iets wil installeren gaat hij ongetwijfeld naar pli-images.org en niet naar openpli.org..

Kan ik die autobackup handmatig downloaden en installeren via een usb-stick ofzo?

Edited by qltel, 11 January 2012 - 12:12.


Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #17 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 11 January 2012 - 13:00

Je kan hem hier downloaden.

In dit onderwerp staat hoe te installeren

Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #18 qltel

  • Senior Member
  • 131 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2012 - 13:18

Gelukt, bedankt!!!

Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #19 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 11 January 2012 - 18:12

De VU+ en Xtrend/Clarke-Tech lijken veel op elkaar, geldt dit echt alleen voor VU of heeft Xtrend dit ook?
Mijn vermoeden is van niet omdat ik een paar dagen geleden nog online geupdate heb, maar just to be sure.
Greetings, Black Tiger

Re: Alle VU+ ontvangers: Online update niet mogelijk, flash verplicht #20 jbnl

  • Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 11 January 2012 - 19:04

Alleen voor de VU+ modellen, de Xtrend hebben een tijdje geleden al een update bootloader gehad ivm kernel 3.1.1



Also tagged with one or more of these keywords: vuplus

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users