Springen naar inhoud


Foto

BackupSuite


  • Please log in to reply
Er zijn 262 reacties in dit onderwerp

#1 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 2 januari 2012 - 15:31

Na de introductie van de kernel 3.1.1. voor de VU+ modellen werkte de BackupSuite niet meer voor deze machines vanwege het veranderde filesystem.

De BackupSuite is nu aangepast en zou weer moeten werken voor alle VU+ modellen ongeacht het filesystem (en uiteraard nog steeds de ET modellen)


De backup-procedure duurt nu wel iets langer dan jullie gewend waren maar blijft nog acceptabel, op mijn systeem duurt het ongeveer 5 minuten vergeleken met voorheen ongeveer 2 minuten en 50 seconden. De images zijn ook wat groter dan gewoonlijk.

De BackupSuite is uitgebreid getest en zou nu goed moeten werken.

Bijgevoegde Bestanden



Re: BackupSuite #2 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 2 januari 2012 - 17:52

SVP niet de USB only versie gebruiken op een VU+, er schijnen problemen mee te zijn, ik kan echter voorlopig niet testen.

De HDD?USB versie werkt wel goed.

Re: BackupSuite #3 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 3 januari 2012 - 07:01

Nog even snel voor naar het werk gaan een nieuwe versie van de BackupSuite, de problemen zijn opgelost (met dank aan Milo voor de aanpassing aan mkfs.ubifs).

Beide back-up mogelijkheden werken nu goed, deze zijn zojuist getest en ook gerestored zonder problemen.

Bijgevoegde Bestanden



Re: BackupSuite #4 ESM

  • Senior Member
  • 495 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 3 januari 2012 - 12:43

hartelijk dank!

Xtrend et 10000 met Wavefrontier T90 (8x Smart LNB) en OpenPLi


Re: BackupSuite #5 alrjordan

  • Senior Member
  • 323 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 3 januari 2012 - 12:53

@Pedro,

komt aangepaste backupsuite terug in de feed(morgen?),dan wacht ik nog even met de installatie.
alvast dank voor de aanpassing

Veranderd door alrjordan, 3 januari 2012 - 12:54


Re: BackupSuite #6 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 3 januari 2012 - 13:00

Als het goed is zal Littlesat deze versie er in de loop van de dag opzetten, als er geen grote problemen gevonden worden tenminste, de versie 8.1. is dan na de volgende build online te installeren of wordt automatisch geupdate als je een update draait.
Littlesat heeft op mijn verzoek gisterenavond laat de versie 8.0 uit de feed genomen omdat de USB versie problemen gaf.

Re: BackupSuite #7 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 24 februari 2012 - 16:59

Beste Pedro_Newbie en andere.

Op dit moment lijkt het zo te zijn dat er voor de dmm boxen geen volledige backup mogelijkheid in de feed van Openpli zit.
Ik gebruik altijd autobackup.
Vroeger heb ik nfibackup maar ook de backupsuite voor de vu gebruikt.
Nu krijg ik de nfibackup plugin niet meer geinstalleerd omdat er al iets in het image zit.

"nfibackup wants to install file /usr/bin/mkfs.jffs2
But that file is already provided by mkfs-jffs2"

Cannot install package ........

En als ik de backupsuite probeer (die ik eigenlijk wil hebben)die wel in de feed van de dm8000 zit, dan is de message dat het "nog niet mogelijk is voor deze reciever"

Mijn vraag is:
Is het de bedoeling dat de backupsuite ter beschikking komt voor de dmm boxen?
En wordt daar aan gewerkt?
Ik wil met alle plezier mijn box ter beschikking stellen aan de wetenschap om één en ander voor elkaar te krijgen.
Zou mooi zijn als het op alle boxen waar openpli op draait mogelijk zou zijn. :)

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: BackupSuite #8 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 24 februari 2012 - 17:44

Het is niet de bedoeling dat de backupsuite voor de DMM boxen beschikbaar komt, dat de backupsuite in de feed zit voor de DM8000 is een vergissing, die hoort daar niet thuis, ik neem aan dat littlesat deze nu dan ook wel zal verwijderen.

Ook zal de backupsuite niet beschikbaar komen voor de DMM's omdat die ook geen USB-flash ondersteunen.
Van mijn kant zal daar ook geen actie voor ondernomen worden maar misschien kan iemand anders iets soortgelijks voor de DMM's maken maar dat is er toch, zij het in een iets andere vorm, dat is toch nfibackup.

Ik begreep dat het probleem met de nfibackup is dat er zo veel verschillende bootloaders zijn (geweest).

Misschien dat je de nfibackup kan installeren met --force-overwrite

Re: BackupSuite #9 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 24 februari 2012 - 18:01

Oke jammer :( Toch staat er "not yet" als je hem probeerd te installeren vandaar dat ik dacht......
Geeft niet.

Ik zal dat --force-overwrite eens proberen

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: BackupSuite #10 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 24 februari 2012 - 18:26

Oke jammer :( Toch staat er "not yet" als je hem probeerd te installeren vandaar dat ik dacht......
Geeft niet.

Ik zal dat --force-overwrite eens proberen


Die nfibackup werkt voor geen meter meer.
Hij is ook afhankelijk van bootloader 76 ,die gaat die downloaden vervolgens reboot de box na een map te hebben gemaakt met alleen die bootloader erin.
ach :blink:

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: BackupSuite #11 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 19 maart 2012 - 18:50

Hier is een nieuwe versie van de BackupSuite. Doordat er een wijziging is geweest in de manier van mounten van externe USB-harddisks kon het gebeuren dat het maken van een volledige back-up naar harddisk niet meer werkte doordat de schijf niet meer gemount was op /hdd

In deze nieuwe versie denk ik dat ondervangen te hebben door de plugin te laten checken op alle devices (/dev/sda1, /dev/sdb1, /dev/sdc1, /dev/sdd1 en /dev/sde1) allereerst of er een ext(x) systeem aanwezig is (EXT2, EXT3 of EXT4) en vervolgens of de schijf voldoet aan een minimum grootte (momenteel 33GB om USB-sticks te ontwijken). Als derde actie wordt de grootst aanwezige ext(x) schijf gekozen als back-up medium.

Bij de start van het proces wordt weergegeven op welke mount de back-up gemaakt wordt, de totale schijf-grootte en de hoeveelheid vrije geheugen op die schijf, bijvoorbeeld:
Back-up -> /media/hdd (931 GB)
Free ----> 884 GB *

* noot:
De hoeveelheid schijfruimte wordt weergegeven in echte GB's dus de bytes gedeeld door 1.073.741.824 in plaats van wat de fabrikanten doen delen door 1.000.000.000.
Een 1TB schijf wordt dan ook weergegeven als een 931 GB schijf.

Bijgevoegde Bestanden



Re: BackupSuite #12 HPPli

  • Senior Member
  • 1882 berichten

+36
Good

Geplaatst op 20 maart 2012 - 02:06

@Pedro_Newbie, we gaan het tegenwoordig de normaalste zaak vinden als er weer vooruitgang wordt geboekt.
In dit geval de prachtige tool BackupSuite, ik maak er bijna iedere dag gebruik van om toch altijd weer die backup op Stick of HDD op een gemakkelijke wijze bij de hand te hebben bij allerlei proeven.

Ook deze vernieuwing zal ik driftig gaan gebruiken, waarbij een dankje (ik denk namens vele Openpli of andere soft-gebruikers) zeker op zijn plaats is. :wub: :wub: :rolleyes:

Re: BackupSuite #13 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 20 maart 2012 - 07:03

Dank je wel. Ik doe het met plezier!

Re: BackupSuite #14 dylantje

  • Senior Member
  • 2406 berichten

+19
Neutral

Geplaatst op 20 maart 2012 - 22:05

Thanks..
Ben er ook ECHT heeeeel erg blij mee.
Met al die "domme " dingen die ik doe op mijn hobby box..

Veranderd door dylantje, 20 maart 2012 - 22:05

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: BackupSuite #15 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 23 maart 2012 - 07:07

Hier is een iets aangepaste versie. In de voorgaande versie kon een foutmelding ontstaan bij het maken van een backup naar HDD/USB in geval een device dubbel gemount was. De foutmelding had echter geen gevolgen voor het maken van de back-up.

Met dank aan Biki3 voor het zoekwerk en de oplossing

Bijgevoegde Bestanden



Re: BackupSuite #16 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 16 april 2012 - 06:03

De BackupSuite is weer aangepast en staat nu op versie 9.2
De wijzigingen zijn:
Changelog
Veranderd in versie 9.2 ten opzichte van 9.1
- Bij het maken van de back-up wordt van het back-up medium de totale ruimte en de vrij ruimte gerapporteerd, nu ook voor USB e.d.

- Bij het maken van een back-up op HDD wordt, indien een geldige back-upstick is geplaatst de back-up daar ook naar toe gekopieerd met vermelding van de totale omvang en de vrije ruimte op die USB-stick.
- Wat code aanpassing m.b.t. de detectie van de ET modellen en de restore instructies
- Verder wat kleine code aanpassingen


De belangrijkste wijziging is dat de oude bootloaders van de ET's niet meer ondersteund worden, deze zijn naar mijn idee niet meer in gebruik.
Mocht deze toch gedetecteerd worden dan wordt dit gemeld en geadviseerd een oude versie van de BackupSuite te gebruiken van voor versie 9.2

Bijgevoegde Bestanden



Re: BackupSuite #17 dylantje

  • Senior Member
  • 2406 berichten

+19
Neutral

Geplaatst op 16 april 2012 - 18:01

Thanks...
Hij is en blijft de beste manier voor de hobby box.....[ Tenminste voor mij!!!!]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: BackupSuite #18 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 20 april 2012 - 20:17

De BackupSuite is weer aangepast en staat nu op versie 9.3

Speciaal voor Dylantje z'n nieuwe ET5000 die hem ongetwijfeld een paar keer laat crashen :D

De wijzigingen zijn:
Changelog
Veranderd in versie 9.3 ten opzichte van 9.2
(een beetje technisch verhaaltje)[list]
[*]Een aantal wijzigingen in de code wat betreft het doorgeven van de parameters van de startmodules backup.sh van de onderdelen Backup naar USB en Backup naar HDD/USB die daarom niet in de backupsuite.sh module opnieuw hoeven te worden.
[*]De verwerking van de (error-)messages wat aangepast waardoor de code van backupsuite.sh zo'n 15% kleiner is geworden en iets sneller (ongeveer 15-20 seconden voor mijn VU+ op een totaaltijd nu van 3.45 minuten).
[/list]
Waarschijnlijk vanaf de volgende build ook in de feed

Bijgevoegde Bestanden



Re: BackupSuite #19 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4631 berichten

+225
Excellent

Geplaatst op 2 mei 2012 - 06:07

Weer een kleine aanpassing in de (fout-) boodschappen
Wat onnodige/onwenselijke regeleindes verwijderd zodat bepaalde boodschappen netter doorlopen

Bijgevoegde Bestanden



Re: BackupSuite #20 dylantje

  • Senior Member
  • 2406 berichten

+19
Neutral

Geplaatst op 2 mei 2012 - 07:33

Thanks.. mooi spul hoor :wub:

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers