Jump to content


Photo

Geen framebuffer?

dm7025

  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Klaas56

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 5 February 2012 - 16:34

Bij een upgrade van OpenPLi-2.1-beta-dm7025-20120131 bleef mijn dm7025 hangen. Na een reboot krijg ik nu geen beeld meer op mijn TV. Het blijkt dat Enigma2 niet meer wil starten omdat het geen framebuffer kan vinden. Met de hand starten van enigma2 via telnet geeft:

root@dm7025:~# enigma2.sh
/dev/dvb/adapter0/video0: No such file or directory
PYTHONPATH: /usr/lib/enigma2/python
+ (1) Background File Eraser
+ (5) Tuxtxt
+ (8) graphics acceleration manager
/dev/fb0: No such file or directory
+ (9) GFBDC
/dev/fb0: No such file or directory
framebuffer not available.
FATAL: no framebuffer available
Segmentation fault

En dat klopt. Er is geen /dev/fb0 en er is ook geen /dev/dvb/adapter0/video0.

Als ik een "standaard" dream-multimedia image laadt (experimental-dm7025_20111023) dat werkt hij wel!

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen.

Attached Files


Dreambox dm7025, Positioner op SAT tuner met Canal Digital + Kabel tuner met Ziggo

Re: Geen framebuffer? #2 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 5 February 2012 - 18:15

De drivers laden niet. Is niet normaal, de 7025 doet 't hier prima met de image van vandaag.

Geef (zo kort mogelijk) na opstarten het commando "dmesg" eens via telnet, en post de output hier.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Geen framebuffer? #3 Klaas56

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 5 February 2012 - 22:35

De drivers laden niet. Is niet normaal, de 7025 doet 't hier prima met de image van vandaag.

Geef (zo kort mogelijk) na opstarten het commando "dmesg" eens via telnet, en post de output hier.


Attached de dmesg logfile van PLI en van dream-multimedia. Bij de 2e starte de dm7025 wel door.

Ik zie in beide files niets over het framebuffer, maar mogelijk kijk ik er overheen?

Welke drivers en hardware zijn verantwoordelijk voor het framebuffer? Ik heb de hele dag gezocht, maar heb dat niet kunnen vinden.

Attached Files


Dreambox dm7025, Positioner op SAT tuner met Canal Digital + Kabel tuner met Ziggo

Re: Geen framebuffer? #4 Klaas56

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 7 February 2012 - 19:22

MiLo,

Vergeet het driver probleem maar. Ik heb een hardware probleem. Pli start goed op MET framebuffer als mijn dreambox maar lang genoeg uitgestaan heeft. Een restart werkt echter nooit.

Mijn laatste vraag is daarom wel erg belangrijk. Waar zit dat framebuffer in de hardware? Normaal zou dat in een videokaart zitten, maar ja, dat heeft de dreambox niet. Zit dit framebuffer in de stv6412? Waar zitten de drivers voor dat framebuffer, in de secondstage loader of in Pli?
Dreambox dm7025, Positioner op SAT tuner met Canal Digital + Kabel tuner met Ziggo

Re: Geen framebuffer? #5 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 7 February 2012 - 19:34

De framebuffer wordt gedeeld met het gewone RAM geheugen. Ik denk ook niet dat die het probleem is, ik vermoed dat de drivers niet willen laden omdat ze bijvoorbeeld denken dat het een clone box is.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Geen framebuffer? #6 Klaas56

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 7 February 2012 - 22:22

Hoe weet Pli (of welk image dan ook) dat het een echte box is? Zit dat in het SIM kaartje op het moederboard? Ik heb nl. geen idee waarom dat ding er op zit. Mogelijk dat ik die er af kan halen en schoon kan maken. Zou dat kunnen helpen?
Dreambox dm7025, Positioner op SAT tuner met Canal Digital + Kabel tuner met Ziggo

Re: Geen framebuffer? #7 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 7 February 2012 - 22:26

de image bemoeit zich daar op zich niet mee, maar de drivers proberen met dat sim kaartje te praten, en als dat niet lukt, weigeren ze te laden (of weigeren ze een aantal essentiele functies uit te voeren)

Re: Geen framebuffer? #8 Klaas56

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 9 February 2012 - 22:44

MiLo en pieterg,

Bedankt, dat was het!

Ik heb het SIM kaartje er uit gehaald en de contacten op het board en de SIM schoongemaakt met spiritus, en nu werkt hij weer prima. Reboot is nu geen probleem meer.

Ik kon niet echt buiten mijn dreambox want ik heb al mijn foto's vakantie video's er op staan en ik kan er ook zo lekker me opnemen van de Ziggo kabel en de satellieten. Daarom had ik direct een dm8000 besteld had. Tja, dan heb ik straks dus 2 goed werkende dreamboxes, nou ja, goed... Maar dat wordt een volgende vraag.
Dreambox dm7025, Positioner op SAT tuner met Canal Digital + Kabel tuner met Ziggo



Also tagged with one or more of these keywords: dm7025

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users