Jump to content


Photo

VU Duo dood ?


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Wijkkie

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 29 February 2012 - 13:27

Na een update van afgelopen week moest ik heel lang wachten ( meer dan een uur) op de reboot.
Aaangezien deze maar niet kwam had ik besloten om na 1,5 uur de usb stick eruit te halen en maar hopen op een
goede afloop. Maar helaas......

Het enige wat de VU Duo laat zien is een rood lampje en meer niet.

Wie kan en wil mij helpen bij de reanimatie van mijn VU Duo ......

Re: VU Duo dood ? #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 29 February 2012 - 13:43

Het komt weleens voor dat de VU niet opstart na een power off power on situatie.
Ik heb het vanmorgen ook een keer ervaren na het flashen.

Remedie is stekker eruit trekken en de box even aan zetten met de schakelaar achterop. Of de spanning eraf en een tijdje wachten. Het zal wel met ontlading van elco's van doen hebben.

Werkt dit niet, dan heb je een ander probleem. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU Duo dood ? #3 Wijkkie

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 29 February 2012 - 13:51

Het komt weleens voor dat de VU niet opstart na een power off power on situatie.
Ik heb het vanmorgen ook een keer ervaren na het flashen.

Remedie is stekker eruit trekken en de box even aan zetten met de schakelaar achterop. Of de spanning eraf en een tijdje wachten. Het zal wel met ontlading van elco's van doen hebben.

Werkt dit niet, dan heb je een ander probleem. ;)


Hmmm, het is vorige week al gebeurd ! Duo heeft enkele dagen zonder stroom gestaan maar dat helpt dus niet...

Re: VU Duo dood ? #4 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 29 February 2012 - 14:03

Ik had gisteren ook zo iets raars, ik heb een andere usb stick gekocht. Toen ging het wel. Het staat hier op het forum,
UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: VU Duo dood ? #5 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 29 February 2012 - 14:37

Probleem is dat bootloader niet opstart. Het heeft niks te maken met een andere USB stick.

Het kan zijn dat de bootloader corrupt is geworden en opnieuw in de box geladen moet worden via jtag.
(Helaas is procedure niet bekend hoe dit moet)

Hardware is iets mis mee. Wat me opviel bij de VU+ is dat als je snel herstart via de schakelaar de box ook nooit doorstart en alleen een rood puntje krijgt. De oorzaak waarom het niet meteen opstart weet ik niet en er kan een verband zijn met jou probleem.
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: VU Duo dood ? #6 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 29 February 2012 - 14:44

Wat me opviel bij de VU+ is dat als je snel herstart via de schakelaar de box ook nooit doorstart en alleen een rood puntje krijgt. De oorzaak waarom het niet meteen opstart weet ik niet en er kan een verband zijn met jou probleem.

Dan is de box niet echt spanningsloos geweest (Elco's nog geladen). Niets bijzonders.

Re: VU Duo dood ? #7 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 29 February 2012 - 15:38

Ik heb het ook diverse keren gehad, als je de box even te snel aanzet na het uitschakelen wil het display wel eens zwart blijven. Gewoon weer even uit aan aan en als het goed is komt er dan wel Starting.. te staan.
Zo niet een aantal keer proberen en anders gewoon eens proberen te flashen, dit heeft bij mij ook een keer geholpen bij een onwillige Duo.

Edited by Pedro_Newbie, 29 February 2012 - 15:38.


Re: VU Duo dood ? #8 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 29 February 2012 - 15:56


Wat me opviel bij de VU+ is dat als je snel herstart via de schakelaar de box ook nooit doorstart en alleen een rood puntje krijgt. De oorzaak waarom het niet meteen opstart weet ik niet en er kan een verband zijn met jou probleem.

Dan is de box niet echt spanningsloos geweest (Elco's nog geladen). Niets bijzonders.


Waarom zie je dit dan niet terug bij andere TV, settopboxes etc?
Weet iemand ook welke condensator aka elco dit veroorzaakt. Het lijkt namelijk niet in de voeding te zitten.
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: VU Duo dood ? #9 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 29 February 2012 - 18:52

Ik weet niet welke apparaten je allemaal bekeken hebt, maar dit is een heel normaal verschijnsel bij computers.

Re: VU Duo dood ? #10 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 1 March 2012 - 08:42

Ik weet niet welke apparaten je allemaal bekeken hebt, maar dit is een heel normaal verschijnsel bij computers.


Ben ik niet mee eens. Welk computer heeft dit "normaal" verschijnsel ook?
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: VU Duo dood ? #11 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 1 March 2012 - 08:45


Ik weet niet welke apparaten je allemaal bekeken hebt, maar dit is een heel normaal verschijnsel bij computers.

Ben ik niet mee eens. Welk computer heeft dit "normaal" verschijnsel ook?


De Atari ST vroegah, als je rebootte na een toffe game, en dan niet lang genoeg de spanning eraf haalde, kreeg je zo'n vet gave scrolldemo te zien met kewle 3D effecten en knetterharde bonkmuziek van de crew die de crack had gedaan.
Real musicians never die - they just decompose

Re: VU Duo dood ? #12 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 1 March 2012 - 08:52

Maar even on-topic... Veel van die apparaten hebben 2 computers. Een kleintje die de afstandbediening en het aan/uit circuitje bedient, en een grote die het echte werk doet. Als de spanning "kort" wegvalt, kan het zijn dat het kleintje daar helemaal niks van merkt (die kan soms wel minuten lang draaien met de restlading) terwijl de grote de geest heeft gegeven. De kleine denkt dan dat de grote nog aan staat, en wil die dus niet nog eens aan zetten. Door de spanning langer weg te halen wordt de kleine ook gereset, of dan "ziet" hij dat de grote uit is, en dan kan hij weer aangezet worden.

Je moet een keer zoiets gebouwd en meegemaakt hebben om te beseffen dat dit kan gebeuren, en de Duo was de eerste die een "front processor" kreeg.
Real musicians never die - they just decompose

Re: VU Duo dood ? #13 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 1 March 2012 - 10:01

Het is inderdaad een veelgemaakte beginnersfout.
Maar 'normaal' zou ik het zeker niet noemen.

Re: VU Duo dood ? #14 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 March 2012 - 10:40

Het is normaal dat condensatoren tijd nodig hebben om te ontladen: dat is zelfs hun bestaansrecht. Hoe een apparaat vervolgens reageert op een kortstondige stroomuitval, verschilt per apparaat (omdat delen van het systeem (gedeeltelijk) op spanning blijven).
Hierbij is ook van belang het voldoen aan de CE-normen, die o.a. voorschrijven dat een apparaat een kortstondige stroomuitval moet 'overleven'.

Re: VU Duo dood ? #15 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 1 March 2012 - 10:46

daarom hebben ze reset circuits uitgevonden

Re: VU Duo dood ? #16 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 March 2012 - 18:06

Gewoon de kant van de 230V eruit en powerknop ff paar tellen vasthouden.
Daarmee ontlaadt je de elco's gegarandeerd. Ook die in de netspanningsadapter zitten (!)
Ook mijn DM800HD is daarmee behept.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: VU Duo dood ? #17 Wijkkie

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 1 March 2012 - 22:06

OK, prima uitleg over de elco's en weer wat geleerd !! Maarrrrrr ondertussen weer een volle dag zonder stroom, maar bij opnieuw proberen te flashen wordt de stick niet gelezen en heb ik alleen een rood ledje. De hd start wel maar dat is dan ook alles.

Dus , roept u maar :-)

Re: VU Duo dood ? #18 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 March 2012 - 22:14

Gewoon de kant van de 230V eruit en powerknop ff paar tellen vasthouden.

Wellicht. Als de DUO een powerknop zou hebben........

Re: VU Duo dood ? #19 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 March 2012 - 22:24

Dan druk je maar op de poweron van de AB... dat inschakelcircuitje van de box zal de boel ook leegtrekken.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: VU Duo dood ? #20 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 2 March 2012 - 06:23

Dan druk je maar op de poweron van de AB... dat inschakelcircuitje van de box zal de boel ook leegtrekken.

Probeer het maar eens: dat werkt niet. De box heeft echt even tijd nodig om de spanning kwijt te raken.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users