Jump to content


Photo

Puntentelling op het forum.


  • This topic is locked This topic is locked
52 replies to this topic

#1 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 March 2012 - 10:24

Mag ik vragen waartoe de puntentelling op het forum dient?
En hoe het werkt?

Ik constateer b.v. dat als ik iemand een punt toeken, de volgende dag mijn eigen 'score' met een punt verlaagd is, zonder dat er een posting te vinden is met een minpunt. Ik constateer dus dat punten uit 'eigen voorraad' komen? Zo is mijn eigen 'score' in een paar dagen met 22 punten teruggelopen.........

En als ik zie dat een serieuze posting van mij goed is voor 11 'strafpunten', zonder dat er een inhoudelijke reactie op is gegeven, zit ik er dan ver naast als ik concludeer dat de functionaliteit er uitsluitend is om 'afreageren in volstrekte anonimiteit' mogelijk te maken?
En dat ik vervolgens concludeer dat een dergelijke functionaliteit een serieus forum misstaat?

Of ontgaat mij iets wezenlijks?

Edited by SatKiekerd, 4 March 2012 - 10:25.


Re: Puntentelling op het forum. #2 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 4 March 2012 - 10:38

Die puntentelling is een vorm van zelfregulatie.
De bewuste posting waarmee je die stapel negatieve waarderingen "gescoord" is daar blijk van.
Schijnbaar heb je daar iets gezegd waarmee je op een hoop teentjes bent gaan staan.

Wij als forum moderators kunnen zien wie er een plusje of minnetje geeft.
Dat is maar goed ook want er zijn mensen die "vriendjes" vragen elkaar zoveel mogelijk plusjes te geven.
Dat zien wij dan en wij zorgen dat alles "rechtgezet" wordt.

In grote lijnen werkt het prima en merk je ook dat men er stiekem toch naar kijkt.
Dat is natuurlijk de bedoeling, kijk naar je eigen reactie, je raakt een stapel kwijt en reageert daarop.

Re: Puntentelling op het forum. #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 4 March 2012 - 10:41

Ter aanvulling: ook een overdreven aantal minnetjes hebben de moderators op die manier in de gaten. En als we daar een lijn in ontdekken zullen we ook ingrijpen.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Puntentelling op het forum. #4 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 March 2012 - 11:00

De bewuste posting waarmee je die stapel negatieve waarderingen "gescoord" is daar blijk van.
Schijnbaar heb je daar iets gezegd waarmee je op een hoop teentjes bent gaan staan.

Nou, lees die posting maar eens goed. Het moge duidelijk zijn, dat daar iets heel anders aan de hand is.
En ik betreur het dat een in mijn ogen als serieus bedoeld forum daar (blijkbaar) een platform voor wil zijn.

En nee: eigenlijk keek ik daar nooit naar, dat leidt alleen maar af van de inhoud. Maar nu ik in de gaten heb wat daar gebeurt zal ik er inderdaad wel eens op letten.

Re: Puntentelling op het forum. #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 4 March 2012 - 11:04

Nog even ter aanvulling: iedereen kan per dag maximaal 10 positieve stemmen per dag uitbrengen, en maar een negatieve stem. En nooit meerdere malen op dezelfde post. -10 betekent dus 10 verschillende personen.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Puntentelling op het forum. #6 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 4 March 2012 - 12:02

@Satkiekerd: Die vrije val in punten viel mij ook op.

Die heb je gescoord met je "lovende" woorden over de vu+ boxen in draadje van de et 9500. Daar stond gisteren de teller op -11
Ik gun je die lage score niet want het is lastiger op te klimmen dan terug te vallen. En dat met 1 zo'n reply wordt je genadeloos neergemaaid.

@mods: Kan je die -1 punt niet alleen toekennen aan gebruikers die zelf al een +5 ofzo hebben? Dat lijken mij wel medegebruikers die beter weten waar ze het over hebben
en niet de eendagsvliegen die even langs komen zeilen.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Puntentelling op het forum. #7 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 March 2012 - 12:12

@Satkiekerd: Die vrije val in punten viel mij ook op.
Die heb je gescoord met je "lovende" woorden over de vu+ boxen in draadje van de et 9500. ...

Precies, dat bedoel ik dus. En je hoeft echt geen geleerde te zijn om daarvan zowel de oorzaak als de implicaties te zien.
Vandaar ook mijn suggestie dat een serieus forum daarvoor geen platform zou moeten (willen) bieden.

Re: Puntentelling op het forum. #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 4 March 2012 - 12:23

@mods: Kan je die -1 punt niet alleen toekennen aan gebruikers die zelf al een +5 ofzo hebben? Dat lijken mij wel medegebruikers die beter weten waar ze het over hebben
en niet de eendagsvliegen die even langs komen zeilen.

Nee, dat kan niet. Ik heb overigens even gekeken van wie de downvotes zijn, en dat zijn zeker geen eendagsvliegen.

Deze discussie geeft aan dat het systeem zeker wel werkt.

Als je dingen schrijft waar men het niet mee eens is dan wordt je daar (in dit geval niet zo) subtiel op gewezen. En als je je dat aan trekt dan schrijf je een volgende keer niet meer op die manier. En dat is precies het zelf-regulerend karakter waar @roodkapke al naar verwees. Ik vind 't een prima systeem.

@SatKiekerd,

Ik vind het overigens ook wel vreemd dat je in die topic de VU zo verschrikkelijk de hemel in zit te prijzen terwijl je in een ander topic loopt te klagen dat die nieuwe kernel/drivers een ramp is. Ik vermoed dat dit mede de oorzaak van de reacties is. Voor mij overigens geen reden voor een downvote, die zou ik reserveren voor zaken die echt niet door de beugel kunnen, en niet voor iemand die zijn persoonlijke mening ventileert. Als de inhoud je niet bevalt, dan moet je reageren en een discussie openen, dat is wel zo netjes.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Puntentelling op het forum. #9 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,598 posts

+62
Good

Posted 4 March 2012 - 12:28

is er overigens een handige manier om een lijst te krijgen van post waarin je + of - punten hebt gekregen?
Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: Puntentelling op het forum. #10 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 4 March 2012 - 12:30

Ik heb er ook wel eens naar gezocht maar nooit gevonden.

Maar goed, ik mag aannemen dat het hier niet om de punten gaat maar om het platform van informatie uitwisseling!

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Puntentelling op het forum. #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 4 March 2012 - 12:31

Als gebruiker is dat niet mogelijk, de moderators kunnen dat wel zien.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Puntentelling op het forum. #12 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 March 2012 - 12:48

Kom op....
Het gaat om je hobby!!!
Het is geen wedstrijd....
Al hoewel mij een - ook wel een zeer doet omdat ik te dom ben om in dit forum heel veel toe te voegen...
En dus vaak en veel gevraagd heb.[ of deed dan, wordt slimmer ahahahaha ] [ leeftijd he ]
Maar ik ben heeeeeeeeeeeeel blij met dit bijna proffesioneelste forum wat ik ken....

De hulp, de kennis, en dan natuurlijk de software..
Waar vind je dat nog in deze tijd....

Hulde PLI... [ nogmaals doneer mensen!!!, waar zouden we zijn zonder PLI?? en al die vrijwilligers ]

En scherp houden met punten... What's in a name
Klap op je bek is veel erger....[ bannen ook]

En volgens mij kan er altijd wel iets beter/anders....
Maar denk je eens geen forum.........[ en een box van €900 hahahahaha]

Volhouden PLI....

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Puntentelling op het forum. #13 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 March 2012 - 13:09

Als de inhoud je niet bevalt, dan moet je reageren en een discussie openen, dat is wel zo netjes.

Kijk, dat bedoel ik dus. Maar blijkbaar nodigt dit systeem uit tot anoniem, stiekem gedrag.

Overigens: als je daar 'de hemel in prijzen' in leest, heb je het of niet goed gelezen, of ik heb me niet duidelijk uitgedrukt (of beide).

Edited by SatKiekerd, 4 March 2012 - 13:10.


Re: Puntentelling op het forum. #14 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 4 March 2012 - 13:13


Als de inhoud je niet bevalt, dan moet je reageren en een discussie openen, dat is wel zo netjes.

Kijk, dat bedoel ik dus. Maar blijkbaar nodigt dit systeem uit tot anoniem, stiekem gedrag.

Overigens: als je daar 'de hemel in prijzen' in leest, heb je het of niet goed gelezen, of ik heb me niet duidelijk uitgedrukt (of beide).


Je staat alweer op 19 in de + ,hoe hard kan het gaan! :P

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Puntentelling op het forum. #15 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 March 2012 - 13:36

Je staat alweer op 19 in de + ,hoe hard kan het gaan! :P

Het gaat me helemaal niet om de punten,het gaat me om het principe. Zo'n systeem hoort hier helemaal niet thuis, zeker nu je aan de hand van een eenvoudig voorbeeldje ziet hoe het wordt misbruikt.
Daar komt nog bij dat ik het helemaal niet prettig vind dat een ieder mijn 'rapportcijfer' zomaar kan inzien.

Edited by SatKiekerd, 4 March 2012 - 13:37.


Re: Puntentelling op het forum. #16 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 March 2012 - 13:46


Je staat alweer op 19 in de + ,hoe hard kan het gaan! :P

Het gaat me helemaal niet om de punten,het gaat me om het principe. Zo'n systeem hoort hier helemaal niet thuis, zeker nu je aan de hand van een eenvoudig voorbeeldje ziet hoe het wordt misbruikt.
Daar komt nog bij dat ik het helemaal niet prettig vind dat een ieder mijn 'rapportcijfer' zomaar kan inzien.



Kom op zeg stop je tijd in nuttigere zaken..... :huh: :huh:

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Puntentelling op het forum. #17 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 4 March 2012 - 14:12

Satkiekerd,

Ik heb even naar je puntentelling gekeken (alleen het beperkte groepje moderators kunnen dat) en de negatieve punten heb je gistermiddag tot -avond "gescoord". Het gaat om verschillende mensen die je die score gaven. Het is niet dat een of andere persoon je wilde pesten of zo.

Vanzelfsprekend kan ik je niet vertellen wie dat zijn omdat het puntensysteem anoniem is.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Puntentelling op het forum. #18 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,598 posts

+62
Good

Posted 4 March 2012 - 14:44

Het puntensysteem is op zich wel nuttig. Er zijn mensen die er wel op kicken en daardoor extra hun best doen om hulp te bieden.
Ook is het voor iedereen wel een beetje een indicatie of iemand kennis van zaken heeft of alleen maar kennis komt vergaren en niets wil toevoegen. Anderen geven geen moer om de punten en kijken alleen naar de inhoud. Ook goed toch?
HEt is misschine ook wel een 'wapen' tegen trollen. Die worden als het meezit vanzelf opgezadeld met een negatieve score (of kan je niet lager dan 0?)

En zoals met ieder punten of verkiezingssysteem is het nooit helemaal zuiver. Is een regering kiezen op basis van een punt die iedere 'stemgerechtigde' nederlander mag geven wel proffesioneel dan?

Alle forums hebben tegenwoordig wel een systeem om leden te ranken. Er is hier voor een bepaald forum platform gekozen en daar komt dit puntensysteem kennelijk mee mee. Andere fora hebben een 'thanks' button die alleen maar opteld. Of dat zo m,mooi is...

Dus doe er je voordeel mee of negeer het. net zo makkelij toch.
Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: Puntentelling op het forum. #19 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 4 March 2012 - 15:29


Je staat alweer op 19 in de + ,hoe hard kan het gaan! :P

Het gaat me helemaal niet om de punten,het gaat me om het principe. Zo'n systeem hoort hier helemaal niet thuis, zeker nu je aan de hand van een eenvoudig voorbeeldje ziet hoe het wordt misbruikt.
Daar komt nog bij dat ik het helemaal niet prettig vind dat een ieder mijn 'rapportcijfer' zomaar kan inzien.


Misbruikt wordt het niet ,zie wat de mods schrijven.
En dat je het cijfer kunt inzien is nu juist de bedoeling van het systeem.
En het werkt ,laatst was er een lid dat in notime ver in de min stond om daadwerkelijk negative houding en bewoordingen ,later in z'n post krabbelde die terug en kreeg ook positieve punten.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Puntentelling op het forum. #20 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 March 2012 - 16:10

Satkiekerd,
Ik heb even naar je puntentelling gekeken (alleen het beperkte groepje moderators kunnen dat) en de negatieve punten heb je gistermiddag tot -avond "gescoord". Het gaat om verschillende mensen die je die score gaven. Het is niet dat een of andere persoon je wilde pesten of zo.

Nogmaals: kijk maar eens goed welk spelletje er gespeeld werd. Het is echt heel duidelijk.

En ook nogmaals: het zal me een zorg zijn of ik veel puntjes heb. Het gaat mij erom dat dit systeem misbruikt wordt voor heel andere doeleinden dan het discussiëren over hobby's. En dat vind ik een serieus forum onwaardig.

Edited by SatKiekerd, 4 March 2012 - 16:10.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users