Jump to content


Photo

Streamen naar andere box met EPG?


  • Please log in to reply
253 replies to this topic

#1 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 March 2012 - 08:07

Al geruime tijd gebruik ik het bijgevoegde bouquet om de box op de slaapkamer live TV van de 'moederbox' in de woonkamer te laten vertonen. Veel mooier dan de 'ouderwetse' partnerboxplugin, omdat je nu op de normale manier kunt zappen.

Alleen: EPG wordt niet ondersteund. Althans niet op de manier zoals ik die lijst nu heb ingericht. Nu wist PieterG in een ander draadje te vertellen, dat EPG inmiddels wel wordt ondersteund.
Vandaar mijn vraag: wat moet ik doen om ook EPG ondersteuning op de klant-box te krijgen?

Attached File  userbouquet.remote.tv.zip   510bytes   102 downloads

Re: Streamen naar andere box met EPG? #2 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 12 March 2012 - 10:04

1. zorgen dat het eerste stuk van de serviceref (voor de url) overeenkomt met de 'echte' serviceref
2. evt EIT mee laten streamen op de server box (customize opties)

Re: Streamen naar andere box met EPG? #3 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 March 2012 - 10:42

Geweldig: dat werkt.
Dank: nu kan de partnerbox plugin inderdaad naar de prullenbak.

Re: Streamen naar andere box met EPG? #4 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 March 2012 - 11:25

Maar wat nog niet werkt is AC3 geluid: voor kanalen die dat meesturen moet ik downmix gebruiken. Enig idee wat daar de reden van is? Of is er nog werk in uitvoering?

Re: Streamen naar andere box met EPG? #5 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 12 March 2012 - 12:01

Geweldig: dat werkt.
Dank: nu kan de partnerbox plugin inderdaad naar de prullenbak.


Dat is interessant...
Zou je nu nog eens je remote bouquet willen plaatsen hier.

Je zou dan deze ook als alternatief, achter je "normale" kanalen kunnen plaatsen. Tuners vol, gaat ie automatisch van uit remote box streamen.

Dolf.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Streamen naar andere box met EPG? #6 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 12 March 2012 - 12:28

als downmix werkt, is de ac3 track wel gewoon aanwezig. Dus passthrough zou ook moeten werken.

Re: Streamen naar andere box met EPG? #7 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 March 2012 - 12:32

als downmix werkt, is de ac3 track wel gewoon aanwezig. Dus passthrough zou ook moeten werken.

Ja, die is ook aanwezig, maar geeft geen geluid. En aan de box-versterker-aansluiting ligt het niet: AC3 van satellietkanalen en van opnames wordt wel keurig als zodanig weergegeven.

Re: Streamen naar andere box met EPG? #8 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 March 2012 - 13:05


Geweldig: dat werkt.
Dank: nu kan de partnerbox plugin inderdaad naar de prullenbak.

Dat is interessant...
Zou je nu nog eens je remote bouquet willen plaatsen hier.
Je zou dan deze ook als alternatief, achter je "normale" kanalen kunnen plaatsen. Tuners vol, gaat ie automatisch van uit remote box streamen.

Hierbij. Jammer dat de editors (DBE & Dreamset) dit niet ondersteunen. Ik maak daarin nu dus een leeg boeket 'remote' aan, dat ik later via FTP vervang door het handgemaakte bestand.

Zou inderdaad wel heel interessant zijn als die (ook) als 'Alternative' gebruikt kan worden.......Attached File  userbouquet.remote.tv.zip   701bytes   57 downloads

Re: Streamen naar andere box met EPG? #9 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 March 2012 - 16:36

Al geruime tijd gebruik ik het bijgevoegde bouquet om de box op de slaapkamer live TV van de 'moederbox' in de woonkamer te laten vertonen. Veel mooier dan de 'ouderwetse' partnerboxplugin, omdat je nu op de normale manier kunt zappen.

Alleen: EPG wordt niet ondersteund. Althans niet op de manier zoals ik die lijst nu heb ingericht. Nu wist PieterG in een ander draadje te vertellen, dat EPG inmiddels wel wordt ondersteund.
Vandaar mijn vraag: wat moet ik doen om ook EPG ondersteuning op de klant-box te krijgen?

Attached File  userbouquet.remote.tv.zip   510bytes   102 downloads



Dus even .....
Zit deze ook in PLI?
Kan zonder cccam, coax voeding via de "hoofd" box tv kijken?
Hoe is het beeld enz enz hd?

Printscreens???

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Streamen naar andere box met EPG? #10 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 March 2012 - 17:01

Ja, PLi ondersteunt streaming (anders had ik er op het PLi-platform ook geen vragen over gesteld.....)
Ja, gewoon een ethernet kabeltje. Netzoals de partnerbox plugin dat deed.
Ja, gewoon HD, alsof je 'echt' TV kijkt.
Prinstscreens? Waarvan? Van een TV plaatje?

En je volgende vraag beantwoord: ja, omdat je aan het LAN hangt, kan je ook gewoon naar alle opnames kijken.


Vandaar due ook mijn opmerking dat een oud eenvoudig PLi-ondersteund boxje (eventueel zonder tuner) prima zal voldoen.

Re: Streamen naar andere box met EPG? #11 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 March 2012 - 17:36

Ja, PLi ondersteunt streaming (anders had ik er op het PLi-platform ook geen vragen over gesteld.....)
Ja, gewoon een ethernet kabeltje. Netzoals de partnerbox plugin dat deed.
Ja, gewoon HD, alsof je 'echt' TV kijkt.
Prinstscreens? Waarvan? Van een TV plaatje?

En je volgende vraag beantwoord: ja, omdat je aan het LAN hangt, kan je ook gewoon naar alle opnames kijken.


Vandaar due ook mijn opmerking dat een oud eenvoudig PLi-ondersteund boxje (eventueel zonder tuner) prima zal voldoen.


Mijn volgende vraag had ik wel door ,[ lan ]
Streaming begreep ik, alleen heb je een use bouqet oid in je post zitten, en daar doelde ik op...[ en dacht dat dit standaard in PLI zou kunnen zitten''][ maar snap nu dat dit een bouqet is ipv van een ipk. ][ alleen de werking van dit bouqet gaat me misschien iets te ver...]
Zeg ik het goed dat je eigenlijk de beneden box als server gebruikt. En dan gewoon met een truukje die de epg van de de bovenbox misleid naar de en daardoor boven kijkt naar de box beneden..

Printscreen van de plugin?? [ op de gebruikte box?? interface? ]
Die partnerbox plugin heb ik nooit werkend gezien...[ dus heb geen vergelijk ]

Vond je idee van een oud boxje heel erg goed..!!!!
Alleen zoeken naar een gebruikte dmm is weer #$%^& [ ivm al die clones ] [ iemand een aanbieding?]
Dus leek me €179 voor een et5000-6000 beter/ zekerder... ivm de evt. optredende problemen....

En daarnaast mijn probleem, niemand in mijn omgeving heeft iets met linux boxen.....
En ik zou dus niet weten of die plugins behelpen zijn of een "volwaardig alternatief voor een werkende box/....[ dit ivm boze reacties van schatje als eea niet "normaal" werkt...]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Streamen naar andere box met EPG? #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 March 2012 - 18:03

Je hebt voor dit streamen helemaal geen plugin nodig.
Je zet je box op de normale wijze op, behalve dat je de tuner niet hoeft te configureren.
Maak met een editor, zoals DBE of Dreamset, een geheel lege settingslijst. Voeg daaraan toe een eveneens geheel leeg boeket genaamd 'Remote' (of wat je wilt) en laad de settings naar de box.
Vervolgens 'init 4' om Enigma te stoppen, vervang in etc/enigma2 het remote-boeket door je eigen handgemaakte versie (of gebruik de mijne als voorbeeld) en start enigma weer met 'init 3'. Je hebt nu een mormaal boeket; de zenders daarin zijn dus die van de hoofd ontvanger.

Met andere woorden: spendeer je centjes aan een hoofdontvanger met lekker veel tuners, en zet in elke kamer met TV een goedkoop ontvangertje.

Let op als je voor tweede handsjes gaat: die moeten wel HD ondersteunen (als je tenminste op alle TV's naar HD (live en opname) wilt kunnen kijken.

Re: Streamen naar andere box met EPG? #13 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 March 2012 - 18:13

he hier begint me iets te dagen....... :P ;)
2de hands durf ik dus niet echt, ivm al die clones [ risico geen werkende pli ]
Kan dit bewerken ook gewoon met KOMODO edit?
Snap alleen die init 3 en 4 niet helemaal... [ als ik zover ben meld ik me weer..]
Kost me dus wel een tuner, maar voor slaapkamer geen probleem bij mij... [ ben of boven of beneden...]

Kan ik dus een nieuwe remote bouqet aanmaken [ is wel even puzzelen denk ik.. ]waar de zenders van beneden in zitten[ en boven kijken ], maar ook de zenders van de box [ die boven staat ]zelf? [ leg er wel een coax naar toe vanuit de sat en de fta zenders en evt toekomst.. ]

Advies de et5000 of et6000 of een goedkope dmm?? :unsure: :unsure: :unsure:

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Streamen naar andere box met EPG? #14 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 12 March 2012 - 22:04


als downmix werkt, is de ac3 track wel gewoon aanwezig. Dus passthrough zou ook moeten werken.

Ja, die is ook aanwezig, maar geeft geen geluid. En aan de box-versterker-aansluiting ligt het niet: AC3 van satellietkanalen en van opnames wordt wel keurig als zodanig weergegeven.


Even getest, streamen van de ene 9k naar de andere 9k gewoon AC3 geluid (zowel passthrough als downmix).

Re: Streamen naar andere box met EPG? #15 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 March 2012 - 07:23



als downmix werkt, is de ac3 track wel gewoon aanwezig. Dus passthrough zou ook moeten werken.

Ja, die is ook aanwezig, maar geeft geen geluid. En aan de box-versterker-aansluiting ligt het niet: AC3 van satellietkanalen en van opnames wordt wel keurig als zodanig weergegeven.


Even getest, streamen van de ene 9k naar de andere 9k gewoon AC3 geluid (zowel passthrough als downmix).

Hmmm, ik heb inmiddels een aantal streams geprobeerd, van en naar VU's en ET's en die geven allemaal hetzelfde probleem.
Merkwaardig is wel, dat als ik even downmix aan zet en weer uit, er wel AC3 geluid is. Totdat er gezapt wordt, dan moet ik dat opnieuw doen.

Overigens lijken de ET's (dat zijn de 5000 & 9200) slecht met streams te kunnen omgaan: het beeld is stotterend. Streamen naar de VU's (UNO & Ultimo) gaat wel goed. Een driver probleem?

Re: Streamen naar andere box met EPG? #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 13 March 2012 - 08:00

Overigens lijken de ET's (dat zijn de 5000 & 9200) slecht met streams te kunnen omgaan: het beeld is stotterend. Streamen naar de VU's (UNO & Ultimo) gaat wel goed. Een driver probleem?

Bij mij gaat streaming gewoon goed met een ET-boxen... ik denk geen driver probleem... maar misschien puur toeval of zo iets?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Streamen naar andere box met EPG? #17 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 March 2012 - 08:48


Overigens lijken de ET's (dat zijn de 5000 & 9200) slecht met streams te kunnen omgaan: het beeld is stotterend. Streamen naar de VU's (UNO & Ultimo) gaat wel goed. Een driver probleem?

Bij mij gaat streaming gewoon goed met een ET-boxen... ik denk geen driver probleem... maar misschien puur toeval of zo iets?

Nee, zeker geen toeval: dit is al zo sinds de introductie van de URL-streaming. En sindsdien hebben de ET's al aardig wat keren een flash doorgemaakt, dus het is ook geen tijdelijk image gerelateerd verhaal.
Overigens ben ik niet de enige die constateert dat dit bij de ET's nooit goed gaat en bij de VU's consequent wel.

Re: Streamen naar andere box met EPG? #18 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 13 March 2012 - 09:33

Streamen op de Xtrend gaat hier goed. Op mijn vu+ Uno heb ik soms haperingen (vaste netwerk) en geluid komt regelmatig niet goed mee :(

Is dit een bekend probleem?
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: Streamen naar andere box met EPG? #19 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 March 2012 - 09:38

Streamen op de Xtrend gaat hier goed. Op mijn vu+ Uno heb ik soms haperingen (vaste netwerk) en geluid komt regelmatig niet goed mee :(

Is dit een bekend probleem?

Grappige vraag, als ik net het tegenovergestelde constateer.......

Re: Streamen naar andere box met EPG? #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 13 March 2012 - 10:35

Vreemd... maar wat gaat an fout streamen van vu naar ET of stremen van vu naar ET? Of ben je heel rijk en doe je ook ET naar ET en VU naar VU? Zeker omdat ik je probleem niet heb....?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users