Springen naar inhoud


Foto

Opname op NAS stopt na ongeveer 15 min: harddisk full

ET9200

  • Please log in to reply
Er zijn 7 reacties in dit onderwerp

#1 gusman

  • Senior Member
  • 99 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 18 maart 2012 - 14:21

Hallo,

Onlangs heb ik een ET9200 aangekocht en daarop succesvol OpenPli geinstalleerd. Alles werkt (zoals verwacht met OpenPli) prima en ik heb mijn NAS als opnamelocatie ingesteld. Ik kan zonder problemen de vorige opnames van mijn (oude) DM7000 afspelen en het opnemen met mijn ET9200 lukt ook. Echter, na ongeveer 15 minuten stop/crashed de opname (alhoewel de opname indicator in het display bijft aangeven dat ie aan het opnemen is) met de mededeling dat de harddisk full is.

Ik neem op - via een netwerkshare - op mijn NAS en daar is nog ruim 1,5 Terabyte beschikbaar. Ik heb niet kunnen uitvogelen wat er (nog) niet goed staat ingesteld. Ook op het forum heb ik nog geen melding hiervan gevonden. Wat heb ik nog over het hoofd gezien?

Alle hints en tips zijn welkom. Alvast bedankt voor de bijdragen.......

Gusman ;)
Dreambox 7000s en 500s - Xtrend ET9200 - Draaibaar schotelsetje - OpenPli - Oscam

Re: Opname op NAS stopt na ongeveer 15 min: harddisk full #2 oudeis

  • Senior Member
  • 62 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 18 maart 2012 - 14:26

Welk filesysteem gebruikt de disk waar je op opneemt? Is dat toevallig een FAT-variant?

IK heb toevallig afgelopen vrijdag een vergelijkbaar probleem gehad met een nieuwe externe HD van 750 GB.Ik probeerde een file van 12 GB ernaartoe te kopieren, en dat lukte ook niet (pas nadat ik de disk opnieuw had geformatteerd met NTFS).

Re: Opname op NAS stopt na ongeveer 15 min: harddisk full #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68309 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 18 maart 2012 - 14:30

De opname locatie staat toch wel naar de locatie waar de NAS is gemount, en niet naar een locatie die naar flash verwijst?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opname op NAS stopt na ongeveer 15 min: harddisk full #4 gusman

  • Senior Member
  • 99 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 18 maart 2012 - 15:14

Hallo,

Bedankt voor de reacties....

Mijn NAS is voorzien van het EXT4 filessystem en via een NFS share gekoppeld. Op zich gaat het opnemen (en afspelen) prima alleen na 15 min is de koek op....

Het bericht van WanWizard bracht me op een idee. Ik heb nog even gekeken in het configuratiescherm voor de opnamelocaties en daar zijn 4 opnamelocaties beschikbaar. Ik had er twee ingesteld: de algemene opname locatie en de timeshift locatie. De twee andere opname locaties (timer opnames en directe opnames) stonden nog op "standaard". Ik heb ook deze opname locaties ingesteld zoals de algemene en de timeshift locatie en ik hou even in de gaten of het nu wel goed gaat (>15 minuten opnames...)

Ik hou jullie op de hoogte.......

Groeten weer,

Gusman ;)
Dreambox 7000s en 500s - Xtrend ET9200 - Draaibaar schotelsetje - OpenPli - Oscam

Re: Opname op NAS stopt na ongeveer 15 min: harddisk full #5 dylantje

  • Senior Member
  • 2406 berichten

+19
Neutral

Geplaatst op 18 maart 2012 - 17:27

Mag ik vragen hoe je zo'n nas [op]bouwt?

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Opname op NAS stopt na ongeveer 15 min: harddisk full #6 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 18 maart 2012 - 19:47

Mag ik vragen hoe je zo'n nas [op]bouwt?


Die koop je gewoon(of bedoel je dat niet)

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Opname op NAS stopt na ongeveer 15 min: harddisk full #7 catastrofus

  • Senior Member
  • 3440 berichten

+43
Good

Geplaatst op 18 maart 2012 - 21:48

Ook is wel handig om te weten om welk type nas het gaat zoals Qnap, Synology enz...

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Opname op NAS stopt na ongeveer 15 min: harddisk full #8 gusman

  • Senior Member
  • 99 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 19 maart 2012 - 01:10

Hallo weer,

We gaan een beetje off-topic maar ik heb een 2-disk Qnap met RAID-1 (Qnap TS-219P +) waarop ik de (NFS) shares (één voor opnames en één voor DVD images) voor de opname/afspelen heb aangemaakt. Maar ook op andere NAS merken is dit natuurlijk eenvoudig te realiseren.

Groeten weer,

Gusman ;)
Dreambox 7000s en 500s - Xtrend ET9200 - Draaibaar schotelsetje - OpenPli - Oscam



Also tagged with one or more of these keywords: ET9200

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers