Springen naar inhoud


Foto

Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi

Sundtek DVB-C Sundtek DVB-T Vu+ duo Sundtek

  • Please log in to reply
Er zijn 15 reacties in dit onderwerp

#1 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 27 maart 2012 - 08:46

Wat zijn jullie positieve en/of negatieve ervaringen met de Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvangers in combinatie met openPLi of andere images?

Mijn ervaring is dat Sundtek en openPLi niet lekker werken op mijn Vu+ duo. Alles wordt goed geïnstalleerd en alle kabelkanalen worden goed gevonden maar bij het normaal schakelen heen en weer tussen satelliet- en kabelkanalen gaan de kabelkanalen snel op zwart. De satellietkanalen blijven wel zichtbaar. Om weer kabel te kunnen kijken moet je de box resetten. Ik vind dat niet bruikbaar.
Om andere redenen ben ik eens VTi 4.1 gaan proberen en heb daarbij ook de sundtek geprobeerd. En dat werkt wel goed. Ook met twee sticks. Bij normaal gebruik gaat het niet mis. Zelfs bij heel snel zappen. Alleen bij opname van een DVBC kanaal en dan tegelijk heel snel zappen op DVBC kanalen via de andere stick ( configuratie met twee sundtek sticks) gaat de kabel op zwart. Niet 100% maar wel heel erg bruikbaar.

Het zappen gaat bij kabel iets langzamer maar dat stoort mij niet. Ik gebruik nu op mijn Vu+ duo VTi 4.1 met twee sundteks via een usb-hub aan 1 USB-aansluiting op de achterkant. Ziggo-kaart in tweede slot en met CCcam 2.3.

Mijn wens is dat de sundteks net zo stabiel gaan werken op openPLi als met bijvoorbeeld VTi 4.1

Het probleem met openPLi wordt of is gemeld bij sundtek.

Er is al veel over gezegd via een andere topic: http://openpli.org/f...sb-dvb-c-tuner/
dus er zullen wel wat herhalingen zijn.

Doel van deze topic is om problemen te bundelen en dan tot een oplossing te komen!

Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #2 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 27 maart 2012 - 09:23

Probleem gemeld bij Sundtek:

http://support.sundt...opic,844.0.html

Veranderd door Pimsat, 27 maart 2012 - 09:23


Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #3 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 27 maart 2012 - 09:40

En ook door RonH : http://support.sundt...pic,348.30.html

thanks!

Veranderd door Pimsat, 27 maart 2012 - 09:42


Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #4 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 27 maart 2012 - 11:04

Hey,

Zoals beloofd heb ik vanmorgen de Vu+ nog een keer geflasht met openpli en met VTI 4.1

Bij pli kan ik snel zappen van kabelzender (tv) zonder vastlopers.
Als ik naar radio mode ga (kabel) dan krijg ik meteen spinner (tandwielen) te zien en is alleen nog een herstart mogelijk, reageert verder niet meer op de afstandsbediening.
En nogmaals bij pli dus na 2 keer op en neer zappen van sat naar kabelzender gaat de boel op zwart bij kabel, sat werkt dan nog wel.

Ook ben ik aan de gang gegaan met VTI 4.1, daarmee lijkt het snelle zappen ook goed te gaan, en verder zoals ik nu kan zeggen geen problemen icm de sundtek stick.

Pimsat bedankt voor het melden bij sundtek! aangezien ik heel veel moeite heb met Engels schrijven gaat me het helaas niet makkelijk lukken om ook zelf een melding te maken.

grtzz

Veranderd door Jimmy1987, 27 maart 2012 - 11:06


Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #5 ronh

  • Senior Member
  • 73 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 28 maart 2012 - 09:50

Even een update: PimSat en ik zijn uitgenodigd door Sundtek om een debug te maken. Pimsat heeft een te drukke agenda, maar ik ga het vanavond om 17:00u proberen als ik thuis ben. Wellicht dat ze met een debug kunnen ontdekken wat er fout gaat.
Ik moet zeggen dat de support van Sundtek tot nu toe uitstekend is, daar kunnen heel wat bedrijven nog wat van leren!!

Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #6 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33470 berichten

+118
Excellent

Geplaatst op 28 maart 2012 - 10:16

Dat mag toch ook wel voor dat geld?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 28 maart 2012 - 10:17

Goed nieuws in ieder geval.... Een vorige keer die ik me kan herinneren, toen de ET boxen naar 2.6.31 kernel gingen had SundTek het ook binnen 3 dagen of zo opgelost. Ik hoop voor jullie dat dit tot een oplossing komt op deze manier....!!!

Helaas ik heb de sundtek niet meer (had ik een tijdje geleend) en ik heb ook geen kabel, dus ik kan niet meetesten....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #8 mrbeam

  • Senior Member
  • 300 berichten

+6
Neutral

Geplaatst op 28 maart 2012 - 11:06

Dat mag toch ook wel voor dat geld?

Beter duur dan niet te koop. Wat is een alternatief?

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x FBC, DVB-T2, DVB-C USB), Octagon SF4008 (dual DVB-S2, DVB-T2 & DVB-C USB), Mutant HD51 (DVB-S2 & DVB-T2), TBS6920 & TBS6925


Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #9 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32766 berichten

+245
Excellent

Geplaatst op 28 maart 2012 - 11:15


Dat mag toch ook wel voor dat geld?

Beter duur dan niet te koop. Wat is een alternatief?


Om er een paar te nomeen; Anysee, DVBWorld, TechniSat, TechnoTrend hebben werkende DVB-C usb devices met open source drivers.

Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #10 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 28 maart 2012 - 23:59

Even een update: PimSat en ik zijn uitgenodigd door Sundtek om een debug te maken. Pimsat heeft een te drukke agenda, maar ik ga het vanavond om 17:00u proberen als ik thuis ben. Wellicht dat ze met een debug kunnen ontdekken wat er fout gaat.
Ik moet zeggen dat de support van Sundtek tot nu toe uitstekend is, daar kunnen heel wat bedrijven nog wat van leren!!


Ja - reageerden heel snel bij Sundtek. Binnen een uur een PM. :-) Ze hebben daar nu geen Vu+ staan dus stelden voor om via telnet verbinding te maken en mee te kijken. Maar daarvoor moet je thuis zijn en dat ben ik de komende dagen bijna niet. Vroeg weg - laat thuis. Gelukkig ben jij wel beschikbaar! Ben benieuwd wat ze kunnen vinden.
Klopt het dat er tot nu toe eigenlijk alleen Vu+ duo gebruikers zijn met dit probleem? Dacht ergens gelezen hebben van iemand met hetzelfde probleem bij een DM800HD maar dat kan ik niet meer terugvinden. Er moeten toch meer Sundtek gebruikers zijn met een DM800 of een Vu solo, lijkt me.

Ik heb trouwens uit pure nieuwsgierigheid een DVBWorld DVB-C USB besteld. Zal nog wel ff duren voor het binnen is vanuit Hongkong.

Vooralsnog werken de Sundteks met VTi nog steeds naar tevredenheid. Verouderd of niet - het werkt! En wie weet straks ook met openPLi.

Veranderd door Pimsat, 29 maart 2012 - 00:00


Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #11 Jimmy1987

  • Senior Member
  • 96 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 29 maart 2012 - 11:52

hey,

mochten er nog tests gedaan worden ofzo (nieuwe drivers of wat dan ook), dan ben ik best bereid om daar in mee te gaan, zodat het hopelijk voor allemaal tot een snelle oplossing komt!

grtz Jimmy

Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #12 ronh

  • Senior Member
  • 73 berichten

+1
Neutral

Geplaatst op 29 maart 2012 - 13:19

Gelukkig ben jij wel beschikbaar! Ben benieuwd wat ze kunnen vinden.

Nou ik zat gisteren thuis dus met skype klaar, maar niemand thuis bij Sundtek... :(
Nu zit ik weer op werk en moet ik vanaf hier naar een etentje voor een paar jubilarissen. Dus dat gaat ook niet lukken. Wordt minimaal vrijdag.

Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #13 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 29 maart 2012 - 23:21

Working nine to five at Sundtek? :(

Veranderd door Pimsat, 29 maart 2012 - 23:24


Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #14 sundtek

  • Senior Member
  • 169 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 30 maart 2012 - 14:50

Nope, we are just busy with many things here (eg. DAB/DAB+). Although we should be able to sort out that issue very soon (thanks to Ron for doing the tests :-)

Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #15 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 berichten

+3
Neutral

Geplaatst op 30 maart 2012 - 15:24

:)

Goed nieuws!

Veranderd door Pimsat, 30 maart 2012 - 15:26


Re: Ervaringen met Sundtek DVB-C/DVB-T USB ontvanger met openPLi #16 sundtek

  • Senior Member
  • 169 berichten

+8
Neutral

Geplaatst op 30 maart 2012 - 20:58

please close this thread.

further discussions about it should be in:
http://openpli.org/f...er/page__st__57

(just to avoid the same discussion in 2 threads)



Also tagged with one or more of these keywords: Sundtek DVB-C, Sundtek DVB-T, Vu+ duo, Sundtek

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers