Springen naar inhoud


Foto

Vastlopers bij het bekijken van opnames

Hdd Vuduo

  • Please log in to reply
Er zijn 6 reacties in dit onderwerp

#1 SatMann

  • Senior Member
  • 438 berichten

+20
Neutral

Geplaatst op 13 mei 2012 - 20:44

Heren,

Een nonkel van mij heeft een vuduo,met software van 2011 ( eind 2011).
Nu bij hen gebeurt het dus regelmatig dat tijdens het bekijken van opnames die plots vastloopt, dus gewoon stopt en enkel met de power off en on krijg je er weer leven in. Heeft iemand een idee waar ik begin?uiteraard herflashen maar na updates vorig jaar bleef dit zo. Het gebeurt niet bij alle opnames en er zit geen patroon in. Ik heb al eens de hhd herformateerd maar blijft dus zo. Enige tip zou heel welkom zijn:-)

Veranderd door SatMann, 13 mei 2012 - 20:45


Re: Vastlopers bij het bekijken van opnames #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 13 mei 2012 - 21:47

Als de image echt van eind 2011 is dan kan het er eentje zijn met de nieuwe kernel. Een 'uname -r' op de commandline moet dat duidelijk maken.

In combinatie met een lokale harddisk kan deze door een memory leak in de drivers uit het geheugen lopen, en dan loopt de box vast.

Lang niet iedereen heeft er last van, en VU+ heeft tot op heden geen driver update die dit probleem verhelpt. Bij sommigen helpt een swapfile in combinatie met regelmatig preventief herstarten, anderen gaan terug naar de oude kernel (die staat apart op de homepage), maar daarvoor zijn geen updates mogelijk.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vastlopers bij het bekijken van opnames #3 SatMann

  • Senior Member
  • 438 berichten

+20
Neutral

Geplaatst op 14 mei 2012 - 08:07

hi WanWizard,

het is een image die zeker van voor eind 2011 is, dat ben ik 100% zeker, zelfs vorig jaar ergens in oktober had ik ook dat probleem bij die vu duo.
ik vraag mij af, als er geen regelmaat in zit, kan dat de hdd zelf zijn? maar ik heb dan zoiets van, als het echt de hdd dan zal dat bijna bij alle opnames zo zijn. en het is dus wel zo dat wanneer het op een opname gebeurt op bv 30min15sec, je gegarandeerd de volgende keer op net hetzelfde moment vast loopt. dus het tijdstip van vastlopen verschuift niet, dat zit precies in de opname zelf... met de kaart of wat dan ook is er niets mis...
en het gebeurt mss bij 1 op de 7 opnames, gewoon om gek te komen dat je niet echt weet waar het mis loopt.
deze week krijg ik die box hier een weekje en ga dan effen wat dingen gaan checken, want voor die man die veel opneemt is dat uiteraard niet prettig.

Re: Vastlopers bij het bekijken van opnames #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 14 mei 2012 - 09:32

Het fenomeen dat een opname de box ophangt is me nieuw.

Je zou (na het maken van een backup!) eens de laatste image kunnen flashen, en kijken of het probleem dan weg is. En of je het crash probleem er niet voor terug krijgt (dat moet in een dag of wat wel te zien zijn).

Mocht dat niet kunnen dan kun ja altijd nog terug naar de oude kernel (te downloaden van de homepage), en dan de backup terugzetten.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vastlopers bij het bekijken van opnames #5 SatMann

  • Senior Member
  • 438 berichten

+20
Neutral

Geplaatst op 16 mei 2012 - 18:11

okey wat meer uitleg en meer informatie.
mijn nonkel neemt met vast timers dingen op : bv de zevende dag.
hij zet dus bv start om 10uur tot 12uur. dus 2 uur.
nu blijkt dat de opname NIET vastloopt, maar dat de vu maar 17min of andere tijden opneemt.
dus uiteraard komen ze op het einde van de opname = 17 min (kan uiteraard verschillend zijn) en de tijdslijn toont ook dat het maar 17 min duurt.

de vraag is , is de opname nu wel 2 uur maar heeft de tijdslijn een probleem, of heeft hij effectief maar 17 min opgenomen terwijl de timer zegt : 2 uur moet je opnemen.

iemand een tip?

greetz

Re: Vastlopers bij het bekijken van opnames #6 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32766 berichten

+245
Excellent

Geplaatst op 16 mei 2012 - 18:15

Ik denk dat de opname afgebroken wordt, als gevolg van leesfouten van de demux.
Volgens mij had ik daar al meer meldingen van voorbij zien komen op het forum, ergens eind 2011.

Staat mij bij dat deze issues verholpen waren in de nieuwere vuduo drivers (alleen krijg je daar een paar nieuwe issues voor in de plaats)

Re: Vastlopers bij het bekijken van opnames #7 SatMann

  • Senior Member
  • 438 berichten

+20
Neutral

Geplaatst op 16 mei 2012 - 19:05

hi Pieterg,

dus het zou een probleem zijn bij de drivers, raar is toch dat wij (ik en mijn pa) ook een vu duo hebben maar dit nog nooit hebben gehad.
zal weer toestelafhankelijk zijn.
mss een domme vraag als ik die image van eind 2011 erop zet, welke bootloader combineer ik daar best bij?
ik herflash hem mss?



Also tagged with one or more of these keywords: Hdd, Vuduo

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers