Springen naar inhoud


Foto

PVR Plugin DM800se

PVR DM800se

  • Please log in to reply
Er zijn 18 reacties in dit onderwerp

#1 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 8 juni 2012 - 07:45

Hallo all,

Ik ben redelijk nieuw met de Dreambox. Voorheen had ik een dreambox 500 pvr, waar ik een harddisk in gebouwd had en werkte.
Onlangs heb ik een dreambox 800se met ingebouwde harddisk gekocht om HD te kunnen ontvangen en natuurlijk ook programma's op te kunnen nemen.


Om de meest recente OpenPli te kunnen laden moest ik eerst de Second Stage Loader (secondstage-dm800se-84.nfi) updaten. Dit heb ik gedaan waarna het uploaden en flashen probleemloos verliep. De box is geflasht met de OpenPli van 7 juni 2012 (gisteren). Hierna de wizard doorlopen (HDMI 1080i ingesteld) en vervolgens de henksat-13e-19e Plug-In geladen en de default skin gekozen, waarna de box automatisch herstart. Vervolgens CCCam 2.2.1 geinstalleerd en Enigma gerestart.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om de PVR functionerend te krijgen. Ik heb de HDD al geinitialiseerd, maar programma's worden niet opgenomen (blijven in de Timer list staan) en ik heb geen optie meer om naar de opgenomen films te komen, zoals ik had in de DreamBox 500.

Welke plugin moet ik installieren zodat de PVR werkt?

Re: PVR Plugin DM800se #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46951 berichten

+541
Excellent

Geplaatst op 8 juni 2012 - 08:00

Als er niks opgenomen wordt, lijkt het wel of de tijd niet goed staat? Probeer eens een timer te maken die over vijf minuten moet gaan opnemen en kijk eens of er dan wat gebeurt?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: PVR Plugin DM800se #3 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 8 juni 2012 - 13:54

Hallo all,

Ik ben redelijk nieuw met de Dreambox. Voorheen had ik een dreambox 500 pvr, waar ik een harddisk in gebouwd had en werkte.
Onlangs heb ik een dreambox 800se met ingebouwde harddisk gekocht om HD te kunnen ontvangen en natuurlijk ook programma's op te kunnen nemen.


Om de meest recente OpenPli te kunnen laden moest ik eerst de Second Stage Loader (secondstage-dm800se-84.nfi) updaten. Dit heb ik gedaan waarna het uploaden en flashen probleemloos verliep. De box is geflasht met de OpenPli van 7 juni 2012 (gisteren). Hierna de wizard doorlopen (HDMI 1080i ingesteld) en vervolgens de henksat-13e-19e Plug-In geladen en de default skin gekozen, waarna de box automatisch herstart. Vervolgens CCCam 2.2.1 geinstalleerd en Enigma gerestart.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om de PVR functionerend te krijgen. Ik heb de HDD al geinitialiseerd, maar programma's worden niet opgenomen (blijven in de Timer list staan) en ik heb geen optie meer om naar de opgenomen films te komen, zoals ik had in de DreamBox 500.

Welke plugin moet ik installieren zodat de PVR werkt?


De image van gister is toch een Openpli 3.0?
Mischien beter om even de laaste 2.1 te proberen en later als 3.0 helemaal klaar is ,die te flashen.
3.0 is eigenlijk nog een alpha image (als ik het goed heb)

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: PVR Plugin DM800se #4 DeBeek

  • Senior Member
  • 1490 berichten

+47
Good

Geplaatst op 8 juni 2012 - 14:00

Even beter kijken Meega :mellow:

Je kan ze beide downloaden de 2.1 en de 3.0.

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: PVR Plugin DM800se #5 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 8 juni 2012 - 14:04

Even beter kijken Meega :mellow:

Je kan ze beide downloaden de 2.1 en de 3.0.


Dat weet ik wel maar alpha status kan problemen geven .

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: PVR Plugin DM800se #6 DeBeek

  • Senior Member
  • 1490 berichten

+47
Good

Geplaatst op 8 juni 2012 - 14:18


Even beter kijken Meega :mellow:

Je kan ze beide downloaden de 2.1 en de 3.0.


Dat weet ik wel maar alpha status kan problemen geven .


Als je dat weet waarom zet je dan dit neer ?

De image van gister is toch een Openpli 3.0?


De image van gisteren is er ook als een 2.1

Veranderd door DeBeek, 8 juni 2012 - 14:19

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: PVR Plugin DM800se #7 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 8 juni 2012 - 14:29



Even beter kijken Meega :mellow:

Je kan ze beide downloaden de 2.1 en de 3.0.


Dat weet ik wel maar alpha status kan problemen geven .


Als je dat weet waarom zet je dan dit neer ?

De image van gister is toch een Openpli 3.0?


De image van gisteren is er ook als een 2.1


Ik begrijp even niet waar je het over hebt.
Maar als je kijkt naar de topic starter,die begint net en heeft die problemen met opnemen .
Er zijn meer mensen die daar problemen mee hebben met Openpli 3.0.

Ik ben in de veronderstelling dat hij dus een 3.0 heeft aangezien hij de box geflashed heeft met de image van gister.

Maar als jij zegt dat die 2.1 heeft dan zal dat wel.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: PVR Plugin DM800se #8 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 juni 2012 - 13:41

Hallo,

Ik heb inderdaad de OpenPLI 3.0 geinstalleerd, ik heb de 2.1 versie niet kunnen vinden want ik vermoedde al dat doordat nighlty build stond geschreven het iets van een beta o.i.d. is.

Ik heb nog geen timer event gemaakt die over 5 minuten start, maar wel gedurende het TV kijken op de rode knop gedrukt waarna ik direct de volgende melding kreeg:
"Missing /hdd/movie
No HDD found or HDD not initialized!"

Dit verbaasd me een beetje omdat ik de schijf wel geinitialiseerd heb; althans heb de actie uitgevoerd en eergisteren nog /hdd/movie heb 'benadered'.

Ik probeer, wanneer mijn vriendin klaar is met TV kijken, een getimed event te maken.

Re: PVR Plugin DM800se #9 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 9 juni 2012 - 13:47

Mogelijk dat de verwarring komt doordat ik schreef dat ik CCCam 2.2.1 geinstalleerd heb.
Overigens het lijkt dat OpenPLI 3.0 heel goed functioneerd... goed buiten dat het opnemen niet lukt, maar komt dat wellicht omdat ik een plugin vergeten ben?

Re: PVR Plugin DM800se #10 Henksat

  • Senior Member
  • 14843 berichten

+50
Good

Geplaatst op 9 juni 2012 - 14:27

Om te kunnen opnemen heb je geen plugin nodig, de vraag is nu dus of je HDD goed is geformateerd (initialiseren), kun je via FTP de hdd map bereiken? Zo ja, staat daar een map movie op?
Zo niet, even zelf een map met de naam movie maken. (kleine letters), dan zou het moeten lukken.

Re: PVR Plugin DM800se #11 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 10 juni 2012 - 17:25

Ik weet, of vermoed, dat ik de initialisatie niet helemaal correct is verlopen, want ik heb die actie uitgevoerd en opnemen werkte niet.
Echter heb ik gisteren eerst zoals Erik voorstelde een Timed event aangemaakt en vannacht op Arte HD 'The Man Who Wasn't There' opgenomen. Zojuist de box via FTP benaderd en daar staan inderdaad twee 'films' de testopname en de film.

Echter hoe benader ik de film vanaf de box. Bij de DM 600 PVR had ik via Menu de mogelijkheid om Radio, TV of Files te kiezen, echter nu lijkt e.e.a. 'verstopt' te zijn zo ook de EPG.

Toch, ander issue, blijft de box bij tijd en wijle 'hangen'. Terwijl de TV kijkt zijn dan tandwielen links boven in beeld te zien, en dan kan je niets meer zonder te resetten; je kan wel de waar je reeds naar kijkt zonder 'storing' bekijken. Waar kan ik eventueel de meest recente stabiele 2.1 versie vinden, voor het geval dat?

Alvast hartelijk bedankt voor alle hulp heren!

Re: PVR Plugin DM800se #12 DeBeek

  • Senior Member
  • 1490 berichten

+47
Good

Geplaatst op 10 juni 2012 - 17:59

Echter hoe benader ik de film vanaf de box.


Druk gewoon voor de gein eens op de Video of PVR toets op je remote..

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: PVR Plugin DM800se #13 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 10 juni 2012 - 18:55

Ik weet, of vermoed, dat ik de initialisatie niet helemaal correct is verlopen, want ik heb die actie uitgevoerd en opnemen werkte niet.
Echter heb ik gisteren eerst zoals Erik voorstelde een Timed event aangemaakt en vannacht op Arte HD 'The Man Who Wasn't There' opgenomen. Zojuist de box via FTP benaderd en daar staan inderdaad twee 'films' de testopname en de film.

Echter hoe benader ik de film vanaf de box. Bij de DM 600 PVR had ik via Menu de mogelijkheid om Radio, TV of Files te kiezen, echter nu lijkt e.e.a. 'verstopt' te zijn zo ook de EPG.

Toch, ander issue, blijft de box bij tijd en wijle 'hangen'. Terwijl de TV kijkt zijn dan tandwielen links boven in beeld te zien, en dan kan je niets meer zonder te resetten; je kan wel de waar je reeds naar kijkt zonder 'storing' bekijken. Waar kan ik eventueel de meest recente stabiele 2.1 versie vinden, voor het geval dat?

Alvast hartelijk bedankt voor alle hulp heren!


Dat met die tandwieltjes ,dat hebben meer mensen waaronder ik.
Dat zal terzijnertijd wel opgelost worden door de devs.
Openpli 3.0 is nog steeds alpha en onofficieel!

Openpli 2.1 kun je vandezelfde pagina halen als waar 3.0 staat alleen ietsje naar beneden.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: PVR Plugin DM800se #14 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 13 juni 2012 - 19:14

Hoe dom... ik zie inderdaad *nu* de 2.1 versies staan... ik las overigens steeds 3.0.
Ik ga eens kijken of ik de Video / PVR kan vinden (heb een Logitech Harmony One), wederom bedankt en succes vanavond :D

Re: PVR Plugin DM800se #15 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 24 augustus 2013 - 15:38

Hi all,

 

Inmiddels meer dan een jaar geleden, en ik zag, dat er geen versie 2.x meer beschikbaar is. Zijn 'we' nu officieel over naar 3.0, wordt die als 'Stable' gezien, in tegenstelling tot Juni vorig jaar?

 

Alvast bedankt weer!



Re: PVR Plugin DM800se #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 24 augustus 2013 - 18:47

OpenPLi levert al jaren geen "Stable" meer, alleen maar nightly builds.

 

De ervaring is dat er namelijk nooit iets "stable" is, en als dat zo is, dan gaan gebruikers weer klagen dat er niks te updaten valt. ;)

 

Gewoon even het forum in de gaten houden. Als er issues zijn worden die meestal in de morgen al wel gemeld. Als die impact op de werking hebben, dan komt er een waarschuwing op de download pagina's (in oranje of rood).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: PVR Plugin DM800se #17 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 26 augustus 2013 - 07:15

Hi WanWizard,

 

Dat had ik ook al gelezen, vandaar "stable" ;)

Mij ging het erom, dat we 'officieel' over zijn op 3.0, want meer dan een jaar geleden had ik nog enige problemen, en moest toen terug naar 2.1.

 

Maakt het veel uit of ik de nightly build van vorige week neem, of die van vannacht?

 

Thanks voor de Info!!



Re: PVR Plugin DM800se #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 26 augustus 2013 - 07:21

Wij zijn al weer bijna over op 4.0... ;)

 

Moeilijk te zeggen welke je nemen moet, de meeste mensen in het team updaten dagelijks, dus je mag er vanuit gaan dat als er hier geen moord en brand gebruld wordt, de image wel zal werken. Gewoon als stelregel nemen dat je 's avonds een update doet (als je dat wilt), en vooraf hier komt kijken. Als er serieuze problemen zijn, dan zijn die gedurende de dag al wel gemeld.

 

Kans is er altijd dat er bepaalde zaken "in development" zitten, en dan een probleem geven. Meestal zijn die de dag erop dan wel opgelost, dus een update op de box en het probleem is weer weg.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: PVR Plugin DM800se #19 ZoeperJ

  • Senior Member
  • 65 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 26 augustus 2013 - 14:18

Super, dan ga ik dit weekend alle opgenomen programma's maar even back-uppen en dan de DreamBox updaten... verheug me er al een beetje op :D

Thanks!!





Also tagged with one or more of these keywords: PVR, DM800se

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers