Jump to content


Photo

hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie

hbbtv

  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,005 posts

+638
Excellent

Posted 17 June 2012 - 08:01

Wanneer je via hbbtv of UG bv. het journaal van Nederland opvraagd, krijg je in België te zie: " U bent niet gemachtigd omde content te zien vanuit Uw geografische loactie. "

Op de PC zou ik dan een proxy gebruiken om dit te omzeilen (alhoewel ik momenteel geen Nederlandse proxy ken). Maar hoe werkt dit op een VU+ of Xtrend (dreambox)?
maw hoe stel ik daar een proxy in?

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #2 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 June 2012 - 09:35

Niet, Enigma kan geen http proxy's gebruiken. Bovendien gaat het eigenlijke verkeer niet over http, maar over rtp of rtsp, dus ik betwijfel of een proxy überhaupt zin heeft.

Als ik "ip tunnel" typ lijkt het apparaat dat te snappen, dus wellicht kun je een tunnel bouwen naar een Nederlands ip-adres?

Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 June 2012 - 10:27

Ehm jongens, volgens mij was het de bedoeling dat alleen Nederlanders naar dat materiaal kijken. Daar zal vast een reden voor zijn. Je kunt het ermee eens zijn of niet, maar we gaan niet zomaar even wat truukjes bedenken om die restrictie te omzeilen. Het zal vast wel kunnen, maar ik vind niet dat dat hier besproken moet gaan worden.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 June 2012 - 11:03

Dat zal vast rechten gerelateerd zijn, zoals ook BBC's iPlayer niet buiten de UK te gebruiken is...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 June 2012 - 11:22

Dat lijkt mij ook erg voor de hand liggend wel ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #6 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 17 June 2012 - 12:30

Maar we weten allemaal dat de Europese rechter al heeft bepaald dat er geen kunstmatige binnenmarkten mogen worden gecreëerd binnen Europa: Vrij verkeer van goederen en diensten. Het rechtenprobleem is dus feitelijk illegaal.

De enige goede oplossing is een abonnement nemen op een VPN server waar je een NL IP nummer kunt huren. Je modem/router maakt de VPN verbinding naar Nederland en je hele netwerk hangt aan een Nederlands IP nummer. Ook handig om in Frankrijk de Franse internetpolitie "HADOPI" te omzeilen en... geheel legaal... :)

Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #7 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,005 posts

+638
Excellent

Posted 17 June 2012 - 12:54

Ehm jongens, volgens mij was het de bedoeling dat alleen Nederlanders naar dat materiaal kijken. Daar zal vast een reden voor zijn. Je kunt het ermee eens zijn of niet, maar we gaan niet zomaar even wat truukjes bedenken om die restrictie te omzeilen. Het zal vast wel kunnen, maar ik vind niet dat dat hier besproken moet gaan worden.


Ha haa nu hebben we jullie belgen bij jullie pietje. Je kunt er toch lekker niet naar kijken. En ik heb er plezier in dat we je toch niet helpen.
Kleinzierig hoor.

Willy

PS: op de PC speelt e.e.a. zonder problemen af

Edited by doglover, 17 June 2012 - 12:59.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 June 2012 - 13:18

Flauw hoor Willy, je snapt best dat het daar niks mee te maken heeft. Omzeilen van dit soort restricties ligt héél erg op het randje van het illegale (en wat mij betreft óver het randje, als je er publiek methodes voor gaat publiceren). Dat is net zoiets dat je het niet eens mag zijn met het feit dat je geen Engelse commerciële zenders in Nederland mag kijken, we staan het dan nog steeds niet toe om expliciete manieren om dat te omzeilen (card sharing enz.) hier te bespreken.

En even voor de goede orde, ik heb zowiezo al niks met sport en voetbal en (dus) ook niks met te bepalen wie er wel en niet naar mag kijken.

Edited by Erik Slagter, 17 June 2012 - 13:20.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #9 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,005 posts

+638
Excellent

Posted 17 June 2012 - 13:25

Het omzeilen van dit soort restricties op de PC is een kwestie van 30 seconden werk. Maar het mag niet he, en daarom doen we het niet. Zet dan maar de hele dremabox, Vu en Xtrend handel ook maar op de schopstoel.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 June 2012 - 13:29

Het intereseert mij (ik spreek even voor mezelf) niet wat voor illegaals jij allemaal doet op je pc en op je stb. Het gaat er om dat bepaalde dingen hier gewoon niet besproken worden, het maakt niet eens uit of het om illegale zaken gaat of niet, er zijn daar gewoon andere websites voor met andere forum-regels.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #11 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 June 2012 - 13:44

Het imago van OpenPLI is in deze kwestie belangrijk: Het is een hoogwaardig stukje Hollands vernuft en daar past het niet bij dat er op het forum allerlei mensen zitten die allerlei dingen gaan lopen omzeilen.

Op zich doe je naar mijn mening niets fouts als je doormiddel van een buitenlands ip-adres toegang wilt krijgen tot diensten in dat land. Dat wil ik wel even keihard stellen: Vrij verkeer van goederen en diensten is een beginsel dat hoog aanzien heeft in Europa. Het zijn de omroepen die fout bezig zijn, niet de gebruikers.

Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #12 EasySat

  • Senior Member
  • 78 posts

+1
Neutral

Posted 17 June 2012 - 13:47

.....en vervolgens kijken we met z'n allen, lekker hypocriet, naar andere zenders dan via de tvv of cds kaartjes te zien zijn.
EasySat XTrent ET9500, ET10000, Mutant HD51

Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #13 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,005 posts

+638
Excellent

Posted 17 June 2012 - 13:49

OK.

Ik hou er over op, om OpenPli niet in diskrediet te brengen. Ik kan dit argument appricieren, maar dat is dan ook het enige argument dat enigzins steek houd in deze discussie.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 June 2012 - 14:36

Op zich doe je naar mijn mening niets fouts als je doormiddel van een buitenlands ip-adres toegang wilt krijgen tot diensten in dat land. Dat wil ik wel even keihard stellen: Vrij verkeer van goederen en diensten is een beginsel dat hoog aanzien heeft in Europa. Het zijn de omroepen die fout bezig zijn, niet de gebruikers.

Daar ben ik het helemaal mee eens. En zelfs als dat niet zo was, dan zou ik het nog ergelijk vinden. Maar ook wil ik soms te hard rijden, terwijl ik weet dat het niet verstandig is en ook dat het niet mag. Dan kan ik gaan uitvallen tegen de politie-agent die mij de bekeuring uitschrijft, maar die goede man kan er ook niks aan doen, hij doet ook maar z'n werk. De plaats om te klagen is de politiek. En dat geldt ook regionele beperkingen van zenders. En zolang er nog geen wet is die zegt dat beperkingen in regionaliteit op zich illegaal zijn, zullen we daar ons bij neer moeten leggen. Wat ieder voor zich doet, is uiteraard de verantwoordelijkheid van "ieder voor zich", dat is een ander verhaal.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #15 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 June 2012 - 15:25

Weet je, die wet is er gewoon:

http://europa.eu/you...ng/index_nl.htm

Het probleems is dat de contractvoorwaarden van amusentproducenten meer indruk maken op omroepen dan Europese wetten die niet gehandhaafd worden.

Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #16 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 17 June 2012 - 15:27



Een voorbeeld

U moet staan op de rechten die de EU-wetgeving u toekent.

Op dit moment discrimineren veel bedrijven klanten in andere EU-landen. Sommige zullen dat waarschijnlijk blijven doen, ondanks de nieuwe EU-regels.
Als een internetwinkel weigert u een artikel te verkopen, of een supermarkt u geen klantenkaart wil geven, of als u hogere boekingskosten moet betalen voor uw vakantie, alleen omdat u in een ander EU-land woont, is dat een inbreuk op uw rechten.
Om uw recht te halen in dit soort situaties, doet u er goed aan contact op te nemen met het Europees consumentencentrumPosted Image in uw land.



Re: hbbtv en UG Nederland vanuit Belgie #17 SIMBAke

  • Senior Member
  • 261 posts

0
Neutral

Posted 17 June 2012 - 22:53

UG werkte hier gewoon , tot ik ben overgegaan naar 3.0

DM8000 OpenPLi 3.0 . DM7000 PLi jade3 (werkloos) GIGABLUE quad HD




Also tagged with one or more of these keywords: hbbtv

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users