Springen naar inhoud


Foto

Bye, bye OpenPLI


  • Please log in to reply
Er zijn 38 reacties in dit onderwerp

#1 Alex_NL

  • Senior Member
  • 1953 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 23 september 2012 - 12:34

Mijn Dreambox geeft nu weer allerlei kuren zonder dat er ook maar iets op veranderd is:
-DVB-T USB-stick doet het opeens niet meer, is ook niet meer aan de praat te krijgen.
-harde schijf op de e-SATA aansluiting verdwijnt spontaan, handig als je timer-opnames gepland hebt om daarop op te nemen.
-Gecodeerde uitzendingen zijn bijna nooit zonder haperingen.
-Diverse simpele zaken doen de box crashen (dus NIET door een crappy plug-in).

Ik heb onlangs nog de box zonder Autoupdate e.d. compleet schoon van de laatste PLi voorzien en alle problemen komen gewoon weer terug. Ik begrijp dat 3.0 misschien wel beter werkt maar...

Aangezien nu aangekondigd is dat het PLi-team mij als gebruiker van een DM800 (1e editie dus) in steek laat zal ik toch maar op zoek moeten naar een ander image.

Jammer, ik was via MiLo naar OpenPLi gegaan, altijd erg tevreden geweest maar nu heb ik geen keus.

Dreambox DM920:2x Triple tuner (2x DVB-S2X MIS and DVB-C/T2) Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C, IPTV Xtrend ET9500 (defect)
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 42°E-37,5°W - 100cm SAB draaibaar: 45.1°E-60°E - 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E
DVB-T2 en DAB via een combi VHF/UHF-antenne op zolder gericht op Schoten.


Re: Bye, bye OpenPLI #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 23 september 2012 - 12:37

We laten de DM800 1e generatoe helemaal niet in de steek.... Feitelijk is het DMM die de boel in de steek laat (geen drivers meer met alle voordelen die in de nieuwe linux kernels zitten)....

En de crashes die jij meld daar hen ik geen last van met mijn DM800HD eerste generatie...??!?!

Veranderd door littlesat, 23 september 2012 - 12:38

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bye, bye OpenPLI #3 cobus

  • Senior Member
  • 4747 berichten

+69
Good

Geplaatst op 23 september 2012 - 12:39

Een raar verhaal moet ik zeggen.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Bye, bye OpenPLI #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 23 september 2012 - 12:44

Hoezo raar verhaal?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bye, bye OpenPLI #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68303 berichten

+1718
Excellent

Geplaatst op 23 september 2012 - 12:58

Ik vermoed dat @cobus reageert op de TS, niet op jou antwoord, want dat is gewoon correct.

Feit is inderdaad dat we geen OpenPLi 3.0 image voor de DM800 kunnen maken, de drivers bestaan gewoonweg niet.

Klachten schriftelijk in drievoud naar DMM dus. Maar ik geef je weinig kans, ze hebben de DM800 als end-of-life bestempeld.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bye, bye OpenPLI #6 wortellica

  • Senior Member
  • 1370 berichten

+33
Good

Geplaatst op 23 september 2012 - 13:02

Mijn Dreambox geeft nu weer allerlei kuren zonder dat er ook maar iets op veranderd is:
-DVB-T USB-stick doet het opeens niet meer, is ook niet meer aan de praat te krijgen.
-harde schijf op de e-SATA aansluiting verdwijnt spontaan, handig als je timer-opnames gepland hebt om daarop op te nemen.
-Gecodeerde uitzendingen zijn bijna nooit zonder haperingen.
-Diverse simpele zaken doen de box crashen (dus NIET door een crappy plug-in).

Ik heb onlangs nog de box zonder Autoupdate e.d. compleet schoon van de laatste PLi voorzien en alle problemen komen gewoon weer terug. Ik begrijp dat 3.0 misschien wel beter werkt maar...

Aangezien nu aangekondigd is dat het PLi-team mij als gebruiker van een DM800 (1e editie dus) in steek laat zal ik toch maar op zoek moeten naar een ander image.

Jammer, ik was via MiLo naar OpenPLi gegaan, altijd erg tevreden geweest maar nu heb ik geen keus.

Heb je al eens een ander image geprobeerd lexzie, ik weet nog van laatst dat de stoppen eruit sprongen bij je. Ik heb een vermoeden dat je box niet helemaal in orde is.

Re: Bye, bye OpenPLI #7 Alex_NL

  • Senior Member
  • 1953 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 23 september 2012 - 13:21

Heb je al eens een ander image geprobeerd lexzie, ik weet nog van laatst dat de stoppen eruit sprongen bij je. Ik heb een vermoeden dat je box niet helemaal in orde is.

Het was de aardlekschakelaar en het is sindsdien niet meer voorgekomen terwijl ik er niet eens wat aan gedaan had.
Zoals ik al schreef zal ik wel een ander image moeten proberen. Wat heb ik nou aan zo'n antwoord dat Dreambox niet meewerkt?
Ik heb hier ook al meerdere malen de problemen voorgelegd inclusief crashlog. Ik ben best handig met computers maar ik ben geen programmeur, dus de antwoorden die ik kreeg kon ik niks mee, of het haalde ook niks uit.
Ik had nog gehoopt dan met OpenPLi 3.0 weer eens helemaal opnieuw te beginnen en dat kan niet omdat er geen drivers voor zijn?
Wat is dat voor ondersteuning bij die idioten van Dreambox? Moet ik dan verplicht na drie jaar een nieuwe box kopen?
Ik kan je voorspellen dat dat geen Dreambox gaat worden dan...

Dreambox DM920:2x Triple tuner (2x DVB-S2X MIS and DVB-C/T2) Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C, IPTV Xtrend ET9500 (defect)
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 42°E-37,5°W - 100cm SAB draaibaar: 45.1°E-60°E - 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E
DVB-T2 en DAB via een combi VHF/UHF-antenne op zolder gericht op Schoten.


Re: Bye, bye OpenPLI #8 wortellica

  • Senior Member
  • 1370 berichten

+33
Good

Geplaatst op 23 september 2012 - 13:29

Ik snap je frustratie wel, Ik vind het ook allemaal een achterlijk gedoe daar bij dream multimedia met dat closed source.
Maar ben nog steeds tevreden met Open Pli op mijn 3 boxen.

Re: Bye, bye OpenPLI #9 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 23 september 2012 - 13:30

Heb je al een andere image geprobeerd? Ik heb met mijn vorige box, een 7025+, ook veel onverklaarbare problemen gehad die uiteindelijk door een brakke HDD veroorzaakt werden.
Je doet nu alsof het mede de schuld van OpenPLi is, maar dan zouden andere DM800 bezitters toch exact dezelfde problemen moeten ondervinden?
Ik denk dat je toch een hardwarematig probleem in je box hebt zitten. Ik zou zeggen, probeer een andere image en kijk of je problemen dan weg zijn...

Re: Bye, bye OpenPLI #10 Alex_NL

  • Senior Member
  • 1953 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 23 september 2012 - 13:43

Heb je al een andere image geprobeerd? Ik heb met mijn vorige box, een 7025+, ook veel onverklaarbare problemen gehad die uiteindelijk door een brakke HDD veroorzaakt werden.

Ik kan het niet meer exact terughalen maar misschien zijn de problemen wel begonnen toen ik een tweede harde schijf heb aangesloten via USB.
Daarop staan mp3's en video-bestanden. De bedoeling was om overtollige opnames van de e-SATA schijf daar naartoe te verplaatsen maar ik kreeg constant schrijf-problemen. Het is niet de bedoeling dat deze schijf voor dagelijks gebruik is en er staan toch geen systeembestanden op?
Ik snap dus niet waarom die schijf de problemen zou veroorzaken.

Nu heb ik inmiddels nóg een 2TB USB-schijf gekocht om van die andere een backup te kunnen maken maar ik heb al gemerkt dat als ik dat wil doen met de schijven aangesloten op de Dreambox dat dat veel te lang duurt en ook steeds mislukt.
Wat is nu de beste manier voor bestandsbeheer op een Dreambox? In dit geval het kopiëren of verplaatsen van complete mappen met video-bestanden.
Telnet? DCC? Total Commander?
Of moet ik helemaal afstappen van USB-harde schijven en naast de e-SATA NAS gebruiken? M.i. is NAS duurder en langzamer? (480Mb/s t.o. 100Mb/s)
Wat eens voorgesteld was de schijven op een Linux-PC aan te sluiten, maar die heb ik niet.
Misschien kan het met dit programma ook wel op Windows?

Dreambox DM920:2x Triple tuner (2x DVB-S2X MIS and DVB-C/T2) Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C, IPTV Xtrend ET9500 (defect)
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 42°E-37,5°W - 100cm SAB draaibaar: 45.1°E-60°E - 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E
DVB-T2 en DAB via een combi VHF/UHF-antenne op zolder gericht op Schoten.


Re: Bye, bye OpenPLI #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 23 september 2012 - 13:48

Ik zet ze meestal gewoon met windows explorer over...Geen speciale programma's voor nodig... Zeer zeker met Windows-7 niet... Boxen vind je via Netwerk terug...

ik weet het niet 100% zeker maar met die oude 2.8.16 kernel op de DM800HD kan het zo maar zijn dat een 2T harddisk zeer lastig is....

Veranderd door littlesat, 23 september 2012 - 13:49

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bye, bye OpenPLI #12 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 23 september 2012 - 13:53

En DAT is dus het resultaat van DMM en zijn close source !!
Heeft helemaal niks maar dan ook niks met PLI te maken

in plaats van hier je frustraties te uiten kun je dat beter bij DMM gaan doen
( btw dat levert je wel meteen een BAN op daar als je PLI zegt )

naast jou DM800 zullen er in de toekomst nog wel meerder boxen volgen van DMM
Helaas maar het is nu eenmaal zo

Succes met elke andere img ( wat geheid ook problemen gaat geven )
dus idd ben je aangewezen om alleen maar DMM software te gebruiken

Laat ons wel even weten of je dan geen problemen meer hebt ben ik wel benieuwd naar

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Bye, bye OpenPLI #13 Alex_NL

  • Senior Member
  • 1953 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 23 september 2012 - 13:54

Ik zet ze meestal gewoon met windows explorer over...Geen speciale programma's voor nodig... Zeer zeker met Windows-7 niet... Boxen vind je via Netwerk terug...

Zoals ik al schreef duurt dat uren voor bijv. één film. Laat staan meerdere.

ik weet het niet 100% zeker maar met die oude 2.8.16 kernel op de DM800HD kan het zo maar zijn dat een 2T harddisk zeer lastig is....

1,5TB (de e-SATA) is dus geen probleem? En bedoel je 2TB op USB of maakt het niet uit (e-SATA/USB/NAS/CIFS)?

Dreambox DM920:2x Triple tuner (2x DVB-S2X MIS and DVB-C/T2) Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C, IPTV Xtrend ET9500 (defect)
Channel Master 120cm offset + Black Ultra LNB (Ku-band): 42°E-37,5°W - 100cm SAB draaibaar: 45.1°E-60°E - 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E
DVB-T2 en DAB via een combi VHF/UHF-antenne op zolder gericht op Schoten.


Re: Bye, bye OpenPLI #14 theparasol

  • Senior Member
  • 4157 berichten

+198
Excellent

Geplaatst op 23 september 2012 - 13:55

Heb ook een dm800hd pvr, kan ook niet naar 3.0 toe. Echter bij mij werkt alles prima.
Gebruik geen harddisk maar een een nasunit, ben het beu dat elk apparaatje een eigen lokale opslag moet hebben.
De centrale nas bevat opnames, picons, dvds, fotos: ideaal.

Zonet lopen orienteren op een andere box, dat gaat zoals het er nu uitziet de X-Trend 6500 worden maar in elk geval never nooit niet meer iets van dreammultimedia GMBH.
Volgende heb ik nl allemaal splinternieuw gekocht van ze: dm7020, dm600pvr, dm800hd pvr (huidige) ook ik ben zwaar teleurgesteld dat deze fabrkant zo'n jonge box EOL bestempelen en mij daarmee indirect op kosten.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Bye, bye OpenPLI #15 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32766 berichten

+245
Excellent

Geplaatst op 23 september 2012 - 13:57

Ik kan het niet meer exact terughalen maar misschien zijn de problemen wel begonnen toen ik een tweede harde schijf heb aangesloten via USB.


als je die schijf nog steeds hebt aangesloten, is dit vrijwel zeker de oorzaak van je problemen met je usb-dvb adapter.
De broadcom usb controller in de 7401, is erg foutgevoelig, hoe meer usb devices je aansluit, hoe meer problemen.
Met 1 enkel device gaat het meestal nog wel goed.

En heb je die USB HDD wel extern gevoed? Als hij gevoed wordt door de usb, zal je 5V vrijwel zeker een eind ingezakt zijn, met allerlei rare storingen tot gevolg.
(en zelfs als je de USB HDD extern voedt, is het niet uit te sluiten dat een groot stuk van de controller nog steeds stroom trekt uit de USB)

Re: Bye, bye OpenPLI #16 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1408 berichten

+62
Good

Geplaatst op 23 september 2012 - 14:06

En DAT is dus het resultaat van DMM en zijn close source !!


Nou nee... Bij alle door PLi ondersteunde ontvangers zijn de drivers gesloten... en kan dus alleen de fabrikant een nieuwe kernel mogelijk maken. De ondersteuning van eender welke fabrikant voor een bepaald model is eindig. We gaan dus allemaal ooit in dezelfde situatie verzeild raken.

Het sluiten van de code van Enigma2 heeft allerlei nadelige effecten, deze behoort daar niet toe.

Re: Bye, bye OpenPLI #17 theparasol

  • Senior Member
  • 4157 berichten

+198
Excellent

Geplaatst op 23 september 2012 - 14:16

De ondersteuning van eender welke fabrikant voor een bepaald model is eindig. We gaan dus allemaal ooit in dezelfde situatie verzeild raken.

Dat hoeft niet, als je fabrikant het model als EOL beschouwd danwel bestempelt kunnen ze er ook voor kiezen om de sources voor de tuner drivers beschikbaar te stellen.

Het wordt een ander verhaal als de uitzendtechniek veranderd naar bv dvb-s3.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Bye, bye OpenPLI #18 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1408 berichten

+62
Good

Geplaatst op 23 september 2012 - 14:19

Ik ben bang van niet, omdat een groot deel van de broncode onder auteursrecht van Broadcom valt.

Re: Bye, bye OpenPLI #19 Meega

  • Senior Member
  • 3000 berichten

+51
Good

Geplaatst op 23 september 2012 - 14:19

Ik ben bang van niet, omdat een groot deel van de broncode onder auteursrecht van Broadcom valt.


Plus dat ze niet gek zijn :D

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Bye, bye OpenPLI #20 theparasol

  • Senior Member
  • 4157 berichten

+198
Excellent

Geplaatst op 23 september 2012 - 14:23

Ik ben bang van niet, omdat een groot deel van de broncode onder auteursrecht van Broadcom valt.

Dat gedeelte dan gewoon closed laten of broadcom benaderen of ze daarmee problemen hebben.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers