Jump to content


Photo

Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo


  • Please log in to reply
84 replies to this topic

#1 Guppie1

  • Senior Member
  • 198 posts

+1
Neutral

Posted 11 October 2012 - 05:58

Nu mijn Vu+ Duo niet meer te maken is ben ik op zoek naar een nieuwe receiver. Ik denk aan de 9600 of de Ultimo. Welke kan ik het beste kiezen?

Xtrend 6000

Xtrend 9500 (94-2)

Image: Openpli 4.0
Kernel versie: 3.8.7
Enigma: 2014-08-22
1.5 Terrabyte Samsung Schijf HD154UI


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #2 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 11 October 2012 - 07:01

ten eerste, welke eisen heb je voor jezelf gesteld waaraan de STB moet voldoen?

ps. lees het forum eens door over de driver problemen van de diverse VU+ dozen en het uitblijven van fatsoenlijke support van VU+...

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #3 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 11 October 2012 - 07:47

Wil je TV kijken, de Xtrend 9500, wil je picons kijken op een klein schermpje, de Ultimo :)

Voordelen xtrend:

-goedkoper
-tijdje terug exra DVB-C tuner, mocht het belangrijk zijn.
-ik heb er nog geen gekke dingen mee meegemaakt

Voordelen Ultimo
-3 tuners mogelijk ipv 2
-als je TV kijkt met je TV uit, dan zie je aan de picon welke zender je niet aan het kijken bent.

Nadelen Ultimo
-VU+

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #4 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 11 October 2012 - 09:48

Voordelen Ultimo
-als je TV kijkt met je TV uit, dan zie je aan de picon welke zender je niet aan het kijken bent.


dus het voordeel zie je niet eens :P

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 October 2012 - 12:11

Ik kan helaas de VU+Ultimo niet aanraden. Je zou er zo maar eens probleemloos jaren mee TV kunnen kijken, maar áls er een keer iets is (en de drivers zijn nou niet echt bug-loos), dan kun je net zo goed tegen de muur roepen, dat heeft evenveel effect.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #6 Guppie1

  • Senior Member
  • 198 posts

+1
Neutral

Posted 11 October 2012 - 12:22

Ik wil de box gaan gebruiken om satelliet en Ziggo te kijken en opnemen. Opnemen van meerdere dingen is wel fijn en ook dat je gelijktijdig naar iets anders kan kijken. Ziggo gebruik ik als backup voor het geval het slecht weer is. In de slaapkamer heb ik een Xtrend6000. Kan ik gelijktijdig met de Xtrend6000 en de Xtrend9500 of Vu Ultimo op 1 harde schijf opnemen die dan in de Xtrend9500 of Ultimo zit? Dan heb ik al een extra tuner en zou de Ultimo minder nodig zijn. De specs snap ik en kan ik zo vergelijken. Mij gaat het ook om die zaken die hier niet uit te halen zijn zoals:
- problemen
- uitval
- klachten
- ontwikkeling naar de toekomst
- andere zaken die heel nuttig zijn of nadelig zijn waar jullie als gebruikers mee te maken hebben gehad.
Persoonlijk vindt ik de Ultimo mooier en heeft 3 tuners. De Xtrend 9500 is goedkoper en sneller. Als ik met de Xtrend6000 ook gelijktijdig met de Xtrend9500 kan opnemen op de schijf van de Xtrend9500 dan heb ik wederom 3 tuners of zie ik dat verkeerd.

Als jullie zelf zouden kiezen welke zouden jullie dan kiezen? Of moet ik voor een hele andere box gaan.

Xtrend 6000

Xtrend 9500 (94-2)

Image: Openpli 4.0
Kernel versie: 3.8.7
Enigma: 2014-08-22
1.5 Terrabyte Samsung Schijf HD154UI


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #7 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 11 October 2012 - 12:31

Smaken verschilllen, want ik vind de ultimo echt foeilelijk...

De grootste afknapper van de Ultimo is de afstandbediening, die is echt waardeloos met hele kleine knopjes. Da's bij mij de voornaamste reden geweest om de ultimo de huiskamer uit te gooien en de ET9x00 er neer te zetten.

Het grote VFD scherm is wel lollig, maar net zo nutteloos als die van de dreamboxen omdat er in de software eigenilijk niks mee gedaan wordt. Je kunt er bijvoorbeeld geen MP3tjes mee afspelen zonder de TV te moeten inschakelen.

De ET bevalt mij veel beter, heeft ook geen ventilator (nodig) en is dus lekker stil.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 October 2012 - 12:33

Als jullie zelf zouden kiezen welke zouden jullie dan kiezen? Of moet ik voor een hele andere box gaan.

Helaas hebben zowel de ultimo als de xtrends geen HD PiP, dat wist je hoop ik?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 October 2012 - 12:37

De grootste afknapper van de Ultimo is de afstandbediening, die is echt waardeloos met hele kleine knopjes. Da's bij mij de voornaamste reden geweest om de ultimo de huiskamer uit te gooien en de ET9x00 er neer te zetten.

Die afstandsbediening is inderdaad waardeloos. Veel te klein, de knopjes zijn te klein en gaan te zwaar, maar het voornaamste, ze hebben het voor elkaar gekregen om ALLE knoppen op onlogische plaatsen te stoppen en rare namen te geven. CH+/- is bijvoorbeeld bouquet op/neer en de info knop heet opeens "epg".

Het grote VFD scherm is wel lollig, maar net zo nutteloos als die van de dreamboxen omdat er in de software eigenilijk niks mee gedaan wordt. Je kunt er bijvoorbeeld geen MP3tjes mee afspelen zonder de TV te moeten inschakelen.

Maar geeft wel netjes, in lekker veel ruimte, de naam van de zender, het programma en een progress bar, dat zijn toch wel de dingen die ik belangrijk vind.

Ik had trouwens netcaster wat gepatcht zodat die tijdens het aspelen van mp3s in shoutcast de metadata van de mp3 laat zien op het display, dat is wel prettig.

De ET bevalt mij veel beter, heeft ook geen ventilator (nodig) en is dus lekker stil.

De ultimo van mij heeft wel een ventilator, maar die staat nooit aan (er zit dan ook geen harddisk in).

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #10 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 October 2012 - 13:44

De grootste afknapper van de Ultimo is de afstandbediening, die is echt waardeloos met hele kleine knopjes.

Helemaal mee eens.

Da's bij mij de voornaamste reden geweest om de ultimo de huiskamer uit te gooien en de ET9x00 er neer te zetten.

Ik gebruik van geen enkele box de bijgeleverde AB; als je eenmaal Logitech Harmpny's gewend bent, is elke andere AB een afknapper. Daar heb je geen andere STB voor nodig......

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #11 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 11 October 2012 - 13:53

Ik ga niet meer geld aan de AB uitgeven dan aan de box...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #12 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 October 2012 - 13:56

Ik ga niet meer geld aan de AB uitgeven dan aan de box...

Klopt haarscherp en geldt voor iedereen: die ene Logitech kost je maar een paar tientjes en je kunt er alle boxen mee aansturen.
Veel goedkoper dan een box vervangen omdat die ene AB niet voldoet.......

Edited by SatKiekerd, 11 October 2012 - 13:58.


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #13 John-1980

  • Senior Member
  • 30 posts

0
Neutral

Posted 11 October 2012 - 13:58

Smaken verschilllen, want ik vind de ultimo echt foeilelijk...

De grootste afknapper van de Ultimo is de afstandbediening, die is echt waardeloos met hele kleine knopjes. Da's bij mij de voornaamste reden geweest om de ultimo de huiskamer uit te gooien en de ET9x00 er neer te zetten.

Het grote VFD scherm is wel lollig, maar net zo nutteloos als die van de dreamboxen omdat er in de software eigenilijk niks mee gedaan wordt. Je kunt er bijvoorbeeld geen MP3tjes mee afspelen zonder de TV te moeten inschakelen.

De ET bevalt mij veel beter, heeft ook geen ventilator (nodig) en is dus lekker stil.


IK heb de VU+ ULTIMO nu ongeveer 2 maanden en ben zeer tevreden met deze receiver. In de box was een extra grote afstandsbediening naast de normale kleine afstandsbediening aanwezig, terwijl ik een universele afstandsbediening erbij besteld had for 15 Euro.

Ik heb eeb 1 TB harddisk in the ULTIMO geplaatst en hoor nooit de ventillator.

Ik heb geen enkel driver probleem gehad in de tijd dat ik deze tuner heb.
Ik heb openpli geinstalleerd en alles draait perfect.
Voor deze receiver had ik een Comag een M-Vision en een Rebox receiver.
Ondanks dat ik geen ervaring met Linux heb ben ik zeer tevreden met deze receiver.

Vu+Ultimo + interne 1TB Green HD + DVB-S2+DVB-T/C tuner - OpenPLI6


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #14 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 11 October 2012 - 14:45

... die ene Logitech kost je maar een paar tientjes en je kunt er alle boxen mee aansturen.
Veel goedkoper dan een box vervangen omdat die ene AB niet voldoet.......


Niet voor mij (als je de boxen al hebt staan, is het omwisselen een kleine moeite waar geen geld mee gemoeid is). In mijn geval is die logitech nog steeds duurder dan de ultimo, maar die is met andere valuta betaald...

Alle gekheid op een stokje, die "paar tientjes" is wel een behoorlijk bedrag ten opzichte van de prijs van de box. Voor dat geld kun je ook een grotere harddisk ofzo kopen.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 11 October 2012 - 14:49

Om me dan toch maar weer mee te laten slepen in de logitech-discussie... Het probleem met logitech is gewoon dat ze lastig in te stellen zijn, zéker als je niet een windows-doosje hebt staan, dat de support voor dreamboxen zeer mager is, ik heb de ontvangst nooit zo goed kunnen krijgen als met een vanilla afstandbediening. Maar het allerbelangrijkste: de cijfer/zap knoppen zitten verkeerdom. Ik wil met één hand kunnen zappen. Met de vanilla dreambox rc kan dat heel makkelijk, met de logitech kan ik daar niet bij met m'n duim, dat gaat 'm dus nooit worden.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #16 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 11 October 2012 - 15:02

Om me dan toch maar weer mee te laten slepen in de logitech-discussie... Het probleem met logitech is gewoon dat ze lastig in te stellen zijn, zéker als je niet een windows-doosje hebt staan, dat de support voor dreamboxen zeer mager is...

Helaas is dat maar al te waar.

Maar het allerbelangrijkste: de cijfer/zap knoppen zitten verkeerdom. Ik wil met één hand kunnen zappen.

Dat ligt eraan welke je hebt: met de 555, 600, 650, 700 en 900 (en nog een paar oudere modellen) doe je (vrijwel) alles inderdaad met één hand.

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #17 Guppie1

  • Senior Member
  • 198 posts

+1
Neutral

Posted 11 October 2012 - 15:32

Heren kunnen we terug gaan naar de discussie tussen de keuze van een Ultimo of een Xtrend 9500. De discussie over een AB kan beter gedaan worden onder een andere "post"
Thanks

Xtrend 6000

Xtrend 9500 (94-2)

Image: Openpli 4.0
Kernel versie: 3.8.7
Enigma: 2014-08-22
1.5 Terrabyte Samsung Schijf HD154UI


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #18 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 11 October 2012 - 16:08

Dan zou ik de Xtrend kiezen, en met een 2e box op je slaapkamer heb je idd een 3e tuner om op één en dezelfde HDD te kunnen opnemen.

Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #19 Huevos

  • PLi® Contributor
  • 4,231 posts

+158
Excellent

Posted 11 October 2012 - 18:32

I personally would recommend the Vu+ Ultimo. I use this as my main household receiver and it is excellent. 3 DVB-S2 and USB stick for DVB-T. Yes, there are a few minor driver bugs, but this applies to all receivers.

Het advies is helder, en nu weer lekker verder in het Nederlands. ;)

Edited by Frenske, 11 October 2012 - 18:35.
Your hint is clear but please only in Dutch.


Re: Xtrend 9500 of Vu+ Ultimo #20 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 11 October 2012 - 18:57

Ik ga niet meer geld aan de AB uitgeven dan aan de box...


Neem One for all...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users