Jump to content


Photo

crash na instaleren van skin op vu+solo

crash vu+solo instaleren skin greenscreen

  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 kamiekekite

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 1 November 2012 - 21:35

beste,
ik wou een skin installeren en voor mijn vu plus box, en toen ik dit deed meldde hij een crash en kwam er een groen scherm (zie foto, sorry voor het spiegelschrift) dat zegt dat de box moet herstarten, dan herstart hij en komt het groene scherm weer te voorschijn, en zo voort.
Wat moet ik nu doen ? Ik heb de box al helemaal uit getrokken en zo maar het doed niks Posted Image steeds dat stomme groene scherm. Ik ken niks van technologie, en ik weet niet wat ik moet doen :'(
kan er iemand helpen en een verstaanbare uitleg geven want op het internet vond ik wel mensen met het zelfde probleem maar zij wisten er meer van als ik en er stonde uitleggen bij met veel moeilijke technische woorden waar ik nog nooit van heb gehoord Posted Image
MVG Kamie

Attached Files



Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #2 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 1 November 2012 - 22:47

Box opnieuw flashen is het makkelijkste voor een leek zoals jij bent.
Een FTP verbinding maken met de box en desbetreffende skin handmatig verwijderen zal wel te hoog gegrepen zijn.

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #3 kamiekekite

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 1 November 2012 - 23:13

Box opnieuw flashen is het makkelijkste voor een leek zoals jij bent.
Een FTP verbinding maken met de box en desbetreffende skin handmatig verwijderen zal wel te hoog gegrepen zijn.

hoe laat je zo een box flashen ?

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #4 radxnl

  • Senior Member
  • 1,527 posts

+57
Good

Posted 1 November 2012 - 23:40

maar dat is toch geen openpli image?

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 2 November 2012 - 00:35

Staat met grote letters VTI op. Dus nee, heeft niks met OpenPLi te maken.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #6 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 November 2012 - 08:18

@kamiekekite

Wat men je hier duidelijk probeert te maken is dat je, gezien je beeldschermafdruk, gebruik maakt van een VTI image en dit forum dan eigenlijk niet de juiste plek om een vraag te stellen (open pli is voor pli image gebruikers). Desalniettemin denk ik dat ik je als nieuwe gebruiker wel een klein beetje op weg kan helpen.
Je probleem is nu de volgende: Je maakt gebruik van een VTI image en wilt daar een pli skin op zetten denk ik. Dat kan niet, dat is zoiets als verkeerde velgen op je auto monteren. Je grootste probleem nu is dat je ontvanger niet door kan starten, je dus niet bij je menu kunt komen om een passende skin te installeren.
De makkelijkste weg op dit moment is opnieuw te flashen, d.w.z. een ander image te installeren, vergelijkbaar met het installeren van een nieuwe OS op een PC. Dit doe je door wat bestanden in wat mammpen op een schone USB stick te zetten, de stick steek je aan de voorkant in de USB-poort, je schakelt de ontvanger met de knop achterop een keer uit en weer aan, en de rest wijst zichzelf.
De bestanden kun je van deze site downloaden, je gebruikt dan meteen het PLI-image en kunt ook Pli-skins gaan gebruiken.

Let op: Mogelijk moet je eerst een kernel update doen voordat je de nieuwste images kunt plaatsen, De kernel zorgt dat primaire zaken zoals geheugen indeling zijn ingesteld voordat het eigenlijke image geladen wordt. Als het niet ok is merk je dat doordat het image niet geladen wil worden, je kunt altijd een kernel update voor de zekerheid vooraf doen, let wel dat je de juiste kernel voor je model ontvanger gebruikt anders is het einde verhaal. De werkwijze voor installeren van de kernel zijn gelijk aan het laden van een image.

Een andere mogelijkheid is het verwijderen van de corrupte skin, de ontvanger laadt dan weer de default skin. Daarvoor gebruik je een FTP editor, zoals Filezilla (googlen).
Je geeft het IP adres van je machine in, naam (root) en wachtwoord (dreambox) poort 21 en drukt op verbinden. Aan de rechterzijde van het scherm zie je een bestanden boom zich ontvouwen. Klik op de map usr/share, dan de map enigma2 en zoek naar de map die gelijk is aan naam van de corrupte skin, deze map verwijderen. Daarna opnieuw opstarten.
.
Ik ben op dit moment niet thuis dus ik doe dit even uit m'n hoofd, dus het kan anderen mij nog het e.a. wat moeten verbeteren.

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #7 kamiekekite

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 2 November 2012 - 10:39

@kamiekekite

Wat men je hier duidelijk probeert te maken is dat je, gezien je beeldschermafdruk, gebruik maakt van een VTI image en dit forum dan eigenlijk niet de juiste plek om een vraag te stellen (open pli is voor pli image gebruikers). Desalniettemin denk ik dat ik je als nieuwe gebruiker wel een klein beetje op weg kan helpen.
Je probleem is nu de volgende: Je maakt gebruik van een VTI image en wilt daar een pli skin op zetten denk ik. Dat kan niet, dat is zoiets als verkeerde velgen op je auto monteren. Je grootste probleem nu is dat je ontvanger niet door kan starten, je dus niet bij je menu kunt komen om een passende skin te installeren.
De makkelijkste weg op dit moment is opnieuw te flashen, d.w.z. een ander image te installeren, vergelijkbaar met het installeren van een nieuwe OS op een PC. Dit doe je door wat bestanden in wat mammpen op een schone USB stick te zetten, de stick steek je aan de voorkant in de USB-poort, je schakelt de ontvanger met de knop achterop een keer uit en weer aan, en de rest wijst zichzelf.
De bestanden kun je van deze site downloaden, je gebruikt dan meteen het PLI-image en kunt ook Pli-skins gaan gebruiken.

Let op: Mogelijk moet je eerst een kernel update doen voordat je de nieuwste images kunt plaatsen, De kernel zorgt dat primaire zaken zoals geheugen indeling zijn ingesteld voordat het eigenlijke image geladen wordt. Als het niet ok is merk je dat doordat het image niet geladen wil worden, je kunt altijd een kernel update voor de zekerheid vooraf doen, let wel dat je de juiste kernel voor je model ontvanger gebruikt anders is het einde verhaal. De werkwijze voor installeren van de kernel zijn gelijk aan het laden van een image.

Een andere mogelijkheid is het verwijderen van de corrupte skin, de ontvanger laadt dan weer de default skin. Daarvoor gebruik je een FTP editor, zoals Filezilla (googlen).
Je geeft het IP adres van je machine in, naam (root) en wachtwoord (dreambox) poort 21 en drukt op verbinden. Aan de rechterzijde van het scherm zie je een bestanden boom zich ontvouwen. Klik op de map usr/share, dan de map enigma2 en zoek naar de map die gelijk is aan naam van de corrupte skin, deze map verwijderen. Daarna opnieuw opstarten.
.
Ik ben op dit moment niet thuis dus ik doe dit even uit m'n hoofd, dus het kan anderen mij nog het e.a. wat moeten verbeteren.


Waar vind ik het IP-adress van mijn box en die root ?

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #8 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 2 November 2012 - 14:12

"root" is de inlognaam en "dreambox" is het wachtwoord.

Het IP-adres van de box kun je als volgt vinden:

- knoop de box en een pc/notebook aan je lokale netwerk
- ga naar de webpage van je modem(DHCP server)
- ergens in de menu's staat een overzicht van aangesloten mac-adressen en de daaraan gekoppelde IPnummers
- achter of onder je box zit ergens een sticker met je mac adres
- zoek in eerder genoemde lijst van het modem mac en ip adres bij elkaar.

óf:

ontkoppel alle andere apparatuur van je lokale netwerk. Bekijk de gebruikte ip adressen in je modem, en je weet het ip adres van je computer en je modem, dan blijft er eentje over.

óf:

Download een of andere freeware ip-scanner en laat je netwerk afzoeken.

Eigenlijk zou je dat moeten weten, want hoe heb je anders een verkeerde skin in je box kunnen laden? Op de VTI applicationdownloadpage staan toch geen PLi skins? en je kunt met VTI image toch niet op de applicationdownloadpage van Pli komen?

Leg eens uit wat je precies gedaan hebt voor we verder gaan.

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #9 kamiekekite

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 3 November 2012 - 12:33

"root" is de inlognaam en "dreambox" is het wachtwoord.

Het IP-adres van de box kun je als volgt vinden:

- knoop de box en een pc/notebook aan je lokale netwerk
- ga naar de webpage van je modem(DHCP server)
- ergens in de menu's staat een overzicht van aangesloten mac-adressen en de daaraan gekoppelde IPnummers
- achter of onder je box zit ergens een sticker met je mac adres
- zoek in eerder genoemde lijst van het modem mac en ip adres bij elkaar.

óf:

ontkoppel alle andere apparatuur van je lokale netwerk. Bekijk de gebruikte ip adressen in je modem, en je weet het ip adres van je computer en je modem, dan blijft er eentje over.

óf:

Download een of andere freeware ip-scanner en laat je netwerk afzoeken.

Eigenlijk zou je dat moeten weten, want hoe heb je anders een verkeerde skin in je box kunnen laden? Op de VTI applicationdownloadpage staan toch geen PLi skins? en je kunt met VTI image toch niet op de applicationdownloadpage van Pli komen?

Leg eens uit wat je precies gedaan hebt voor we verder gaan.

Ik was aan het zien in men instellingen en er stond ineens skin veranderen ik heb het geselecteerd en een skin gekoze (dit was allemaal via de tv en de box). Toen ik een skin activeerde herstart de box en toen kwam dat groende scherm :(

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #10 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 3 November 2012 - 12:35

Tsja, en wat heb je nu gedaan van wat hierboven beschreven staat om het op te lossen?

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #11 kamiekekite

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 3 November 2012 - 12:49

Tsja, en wat heb je nu gedaan van wat hierboven beschreven staat om het op te lossen?

Ik vond het ip adres door de ip zoeker, en dan ga ik nu het ding met filezilla proberen :)

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #12 kamiekekite

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 3 November 2012 - 12:54

Tsja, en wat heb je nu gedaan van wat hierboven beschreven staat om het op te lossen?

ik weet alleen niet meer hoe die skin heette, kan ik deze op nog een andere manier herkennen ?

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #13 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 3 November 2012 - 14:37

Geen flauw idee, je hebt een VTI image en die kennen wij hier niet.

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #14 kamiekekite

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 3 November 2012 - 19:05

"root" is de inlognaam en "dreambox" is het wachtwoord.

Het IP-adres van de box kun je als volgt vinden:

- knoop de box en een pc/notebook aan je lokale netwerk
- ga naar de webpage van je modem(DHCP server)
- ergens in de menu's staat een overzicht van aangesloten mac-adressen en de daaraan gekoppelde IPnummers
- achter of onder je box zit ergens een sticker met je mac adres
- zoek in eerder genoemde lijst van het modem mac en ip adres bij elkaar.

óf:

ontkoppel alle andere apparatuur van je lokale netwerk. Bekijk de gebruikte ip adressen in je modem, en je weet het ip adres van je computer en je modem, dan blijft er eentje over.

óf:

Download een of andere freeware ip-scanner en laat je netwerk afzoeken.

Eigenlijk zou je dat moeten weten, want hoe heb je anders een verkeerde skin in je box kunnen laden? Op de VTI applicationdownloadpage staan toch geen PLi skins? en je kunt met VTI image toch niet op de applicationdownloadpage van Pli komen?

Leg eens uit wat je precies gedaan hebt voor we verder gaan.


Ik heb het met filezilla gedaan, het thema is verwijderd en het groene scherm is weg :D maar nu blijft de box maar gewoon laden en hij doet niks het is steeds het start scherm :( wat moet ik nu doen ?

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #15 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 3 November 2012 - 19:40

Ik heb het met filezilla gedaan, het thema is verwijderd en het groene scherm is weg :D maar nu blijft de box maar gewoon laden en hij doet niks het is steeds het start scherm :( wat moet ik nu doen ?


Naar het VTI forum gaan en daar om oplossingen vragen, nogmaals dit is het OpenPLi forum, hier wordt support gegeven op OpenPLi images.

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #16 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 4 November 2012 - 14:39

Ik heb het met filezilla gedaan, het thema is verwijderd en het groene scherm is weg :D maar nu blijft de box maar gewoon laden en hij doet niks het is steeds het start scherm :( wat moet ik nu doen ?


Gewoon het uitstekende eerste advies opvolgen dat je als eerste antwoord ontving:

Opnieuw flashen.

Duurt nog geen 10 minuten, en altijd 100% resultaat, daat kun je niet tegenop knoeien met FTP enzo.
Real musicians never die - they just decompose

Re: crash na instaleren van skin op vu+solo #17 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 4 November 2012 - 16:26

En als de nieuwe flash dan OpenPLi is kun je hier weer je verdere vragen stellen..



Also tagged with one or more of these keywords: crash, vu+solo, instaleren, skin, greenscreen

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users