Jump to content


Photo

OpenPLi 3.0: Vreemd gedrag mediaspeler

mediaplayer beta openpli 3.0

  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 TheVoice

  • Senior Member
  • 33 posts

+1
Neutral

Posted 15 December 2012 - 23:56

Ik ben onlangs overgeschakeld van newnigma2 naar openpli 3.0 en ben erg tevreden - goed werk, klasse!

Ik ben in Mediaplayer iets tegengekomen wat waarschijnlijk niet zo hoort: de speler onthoudt waar hij gebleven is - maar niet alleen voor hetzelfde videobestand!

Als aflevering1 van iets tot 47:00 minuten wordt bekeken en aflevering 2 wordt gestart, zal de mediaplayer in die 2e aflevering direct starten op de 47e minuut. Dit heeft al tot veel verwarring geleid omdat je soms direct in de aftiteling van een aflevering springt, terwijl je hem nog helemaal niet gezien hebt..

Het gaat hier overigens om mkv bestanden, 720p opgenomen series.

Groeten!
Marco

Re: OpenPLi 3.0: Vreemd gedrag mediaspeler #2 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 16 December 2012 - 09:52

dat kan alleen gebeuren als de 2 bestanden de zelfde naam hebben

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: OpenPLi 3.0: Vreemd gedrag mediaspeler #3 TheVoice

  • Senior Member
  • 33 posts

+1
Neutral

Posted 18 December 2012 - 13:28

Natuurlijk is de bestandsnaam niet hetzelfde.. En toch gebeurt dit. Continu weer, volkomen reproduceerbaar.

Wordt er misschien alleen naar de 1e X karakters van de bestandsnaam gekeken?

Re: OpenPLi 3.0: Vreemd gedrag mediaspeler #4 TheVoice

  • Senior Member
  • 33 posts

+1
Neutral

Posted 18 December 2012 - 13:32

Voorbeeld:

rules.of.engagement.s06e05.720p.hdtv.x264-immerse : Kijk deze tot de aftiteling
rules.of.engagement.s06e06.720p.hdtv.x264-immerse : Als je daarna deze start, zal hij bij de aftiteling beginnen.

Dat kan niet de bedoeling zijn. Andere images vertonen dit gedrag dan ook niet.

Aangezien ik verder heel tevreden ben hoop ik dat dit kan worden opgelost!

Re: OpenPLi 3.0: Vreemd gedrag mediaspeler #5 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,598 posts

+62
Good

Posted 18 December 2012 - 14:22

ik heb ook een paar directroies met een dergelijke blabla.s0xe0x.bla.bla.mkv (of .iso) en kom jouw probleem niet tegen.

misschein eens enigma in de consoel starten en logjes posten hier. weet niet zeker, maar als het goed is moet er gelogged worden welke cuesheet gebruikt wordt.
Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: OpenPLi 3.0: Vreemd gedrag mediaspeler #6 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 18 December 2012 - 14:55

Is dat niet gewoon omdat je daar de laatste keer gebleven was, toen je die voor het eerst gekeken had, misschien wel jaaaren geleden?
Real musicians never die - they just decompose

Re: OpenPLi 3.0: Vreemd gedrag mediaspeler #7 DDX

  • Senior Member
  • 197 posts

+1
Neutral

Posted 18 December 2012 - 23:00

Ik heb het probleem ook als ik vergeet na het kijken van een mkv even reset playback position te doen of echt tot het einde te kijken.
Een compleet andere mkv begint dan te spelen waar ik bij de vorige mkv gebleven was.

(dm8000 met openpli 3.0 met updates tm 13 november, daarna geen updates meer installed ivm problemen die ik las met mkv afspelen)

Edited by DDX, 18 December 2012 - 23:02.


Re: OpenPLi 3.0: Vreemd gedrag mediaspeler #8 TheVoice

  • Senior Member
  • 33 posts

+1
Neutral

Posted 19 December 2012 - 01:37

Dit klinkt inderdaad als hetzelfde probleem. Bij mij viel het op tussen afleveringen van dezelfde serie, maar het kan inderdaad goed zijn dat het ook tussen compleet veschillende series gebeurt.

Milo - nee natuurlijk was hier nog nooit naar gekeken. Daarnaast zou het wel erg toevallig zijn dat het eindpunt van de ene view exact overeenkomt met het startpunt van een volgende view.

Welke logfile moet ik oppakken?

Re: OpenPLi 3.0: Vreemd gedrag mediaspeler #9 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 19 December 2012 - 10:56

Alleen mkv? Of ook bij avi en iso?
Real musicians never die - they just decompose

Re: OpenPLi 3.0: Vreemd gedrag mediaspeler #10 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,598 posts

+62
Good

Posted 19 December 2012 - 12:54

Welke logfile moet ik oppakken?


in een console (telnet sessie):

init 2
enigma2


Dan de je mkvjes spelen (minimaal 2 stuks voor een klein stukje zodat je probleem zichtbaar wordt), en dan alles output die in de console sessie is ontaan nadat je de 1e mkv opstart hier plaatsen; liefst als attachement in een aparte file, want het kan best weel veel data zijn. Dus zorg wel dat je voldoende ruimte hebt in je consoel scrollback buffer.
Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: OpenPLi 3.0: Vreemd gedrag mediaspeler #11 TheVoice

  • Senior Member
  • 33 posts

+1
Neutral

Posted 22 December 2012 - 14:50

Ik zal dit doen. Dit komt voor zover ik weet bij MKV bestanden voor, heb het niet gezien bij ISO (maar dat is logisch want ISO's crashen de media speler, zie andere thread). AVI's gebruik ik niet.



Also tagged with one or more of these keywords: mediaplayer, beta, openpli 3.0

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users