Springen naar inhoud


Foto

twee opnames gelijktijdig decoderings problemen

et9500 cccam opname

  • Please log in to reply
Er zijn 95 reacties in dit onderwerp

#1 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 berichten

+10
Neutral

Geplaatst op 23 april 2013 - 20:13

Als er twee opnames gelijktijdig starten dan gebeurd het nogal eens dat de streams niet meer gedecodeerd worden. Een oplossing is om 1 minuut verschil in de starttijd te zetten, maar daar moet je dan wel aan denken.

Hebben meer mensen hier last van?

 

Ik heb een ET9500 en gebruik CCcam in combinatie met een CD kaart.



Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #2 -Dennis-

  • Senior Member
  • 175 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 24 april 2013 - 09:47

Ja, ik heb daar ook last van, niet met een ET9500, maar met een Vu+ Ultimo (3x DVB-S tuners).

Met cccam 2.3, en met CDS kaart.

Het lijkt zich vooral voor te doen als ik op dat moment naar een opgenomen programma kijk vanaf de HDD, en dat er dan 2 opnames tegelijk starten.

Indien ik live tv kijk, dan gaat het (bijna altijd)wel goed met de opnames die dezelfde starttijd hebben.

Ik heb ook de starttijd van de opnames met 1mn aangepast. Maar, omdat ik bijna alles programmeer via autotimer, lukt dat niet altijd.


Veranderd door -Dennis-, 24 april 2013 - 09:48


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #3 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32766 berichten

+245
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 10:24

Maar wat gebeurt er dan? Draait CCcam niet meer? Of draait hij wel, maar doet de kaart het niet meer? Krijgt de kaart nog requests? Of 'vergeet' e2 door te geven dat de kanalen gedecodeerd moeten worden?

Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68306 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 11:32

Ik heb iets dergelijks de laatste maand of zo ook een paar keer gezien, maar geen tijd gehad om er verder in te duiken.

 

De eerste paar keer ging het over een zwarte opname. De laatste keer (nu een week of twee terug) was ik toevallig wel thuis, en wilde wat zappen.

 

Een opname was gestart (in dit geval met de box in standby, door een autotimer, en er draaide geen andere opname), maar de opname was zwart. Ook toen ik naar de zender die werd opgenomen zapte was er geen beeld. Ik ben er niet meer zeker van of ook alle andere zenders die ik nog kon selecteren op zwart stonden. Ik heb daarna de lopende opname gestopt, waarna er gelijk weer beeld was. Daarna handmatig de opname weer gestart, en geen problemen meer.

 

In mijn geval betrof het een opname op SKY UK, Channel 5 HD (FTV, dus card en cam nodig). Box in kwestie was de VU+ Duo.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #5 -Dennis-

  • Senior Member
  • 175 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 24 april 2013 - 11:56

Dat weet ik niet, ik weet ook niet hoe ik dat kan controleren.

Bij het afspelen van de mislukte opnames is er een zwart beeld, en de opname van ongeveer een uur staat bij het afspelen ervan binnen 1mn aan het einde van de opname.

Gisteren, toen de opnames net gestart waren, wilde ik nakijken of het goed ging, en toen zag ik dat er geen beeld was bij het afspelen van de opname. Daarna naar desbetreffende zender gezapt (Net5HD) en ook toen geen beeld. pas nadat ik de opname had gestopt, en naar een andere zender was gezapt, had ik ook weer beeld op Net5HD.

 

 

Maar wat gebeurt er dan? Draait CCcam niet meer? Of draait hij wel, maar doet de kaart het niet meer? Krijgt de kaart nog requests? Of 'vergeet' e2 door te geven dat de kanalen gedecodeerd moeten worden?



Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 11:58

Mmmm... ik meen enige weken geleden dit ook eens gezien te hebben. Er liep een opname... de opname was zwart en als ik op die zender zapte was die ook zap. De rest was toen prima...

 

Maar wordt dit nu getriggerd als je precies op hetzelfde tijdstip een opname start? Moet de box dan ook uit "normale" standby komen (die van mij gaat nooit in idle modes of deep standby)? gebeurt dit dan ook als je normaal aan het kijken bent?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #7 -Dennis-

  • Senior Member
  • 175 berichten

+2
Neutral

Geplaatst op 24 april 2013 - 12:22

De eerste paar keer dat het bij mij gebeurde, dacht ik dat het aan de kaart van CDS lag.

Heb toen wel een SID limit in cccam config gezet (4 per 11 sec), heb de CDS kaart een heel weekend lang op ned1 laten staan, en ik dacht dat het daarna verholpen zou zijn. 

Daarna bleef het af en toe fout gaan, en sinds ik er beter op ben gaan letten, valt het op dat het in mijn geval alleen fout gaat bij starten van 2 opnames tegelijkertijd, terwijl ik zelf naar een opgenomen programma aan het kijken ben.

Als ik normaal tv kijk, zijn dezelfde opnames wel te bekijken .

Ik heb mijn decoder alleen op standy staan, niet in deep stanby.

Ik had via een ander forum de tip gekregen om in het timer menu de optie ''zap en record'' te proberen, maar dat helpt ook niet. 

Ik was van plan om het ook met een andere image te testen, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad, weet ook niet of dat zinvol is om te proberen.  


Veranderd door -Dennis-, 24 april 2013 - 12:24


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68306 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 12:32

Ik heb het met een andere kaart, dus het lijkt me niet CDS/TVV gerelateerd.

 

@littlesat,

 

Wat bedoel je met "precies op hetzelfde tijdstip"? In mijn geval stond de box in standby (ik heb "deep" nog nooit gebruikt) toen de opname startte. Ik heb het nog niet opgemerkt bij opnames die starten terwijl er gekeken wordt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 12:47

Twee opnames tegelijkertijd starten op hetzelfde tijdstip... dat bedoel ik met tegelijkertijd...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68306 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 12:59

Ah, ok.

 

Nee, was hier absoluut niet aan de hand, en kan/zal ook zo goed als nooit voorkomen. Ik heb maar 1 coax in de VU+, en in tegenstelling tot de CDS/TVV kanalen barst SKY van de transponders, dus de kans dat een tweede op een transponder zou starten die dan ook nog te ontvangen is, is quasi nul.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #11 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 13:03

Twee zenders van 1 en dezelfde transponder kan nog steeds tegelijkertijd gestart worden....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68306 berichten

+1719
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 13:11

Dat snap ik, maar zoals ik zei, dat is hier in al die jaren nog nooit voorgekomen. Omdat de kans niet zo groot is, gezien het grote aantal transponders bij SKY in gebruik (en de brede belangstelling die wij als kijkers hebben ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #13 dirocca

  • Senior Member
  • 1667 berichten

+59
Good

Geplaatst op 24 april 2013 - 13:22

ik heb dit probleem nog nooit opgemerkt daarom heb ik het proberen te simuleren

2 opnames gelijktijdig gestart (screenshot) en ondertussen een eerdere opname laten lopen

Bijlage  screenshot.jpg   128,19K   37 Aantal bijlagen

 

na controle blijkt opname<<weeds>> zwart te zijn andere opname is ok

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #14 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 13:26

Bedankt voor het testen en het geven van een scenario.... al het goed is kan je dan ook niet op Weeds zappen... dat levert ook een zwart beeld op totdat de opname gestopt of voorbij is.... Ik zie het hier ook alleen nog geen idee welke speld ik in die hooiberg moet zoeken???


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #15 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32766 berichten

+245
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 13:30

zijn dat zenders op dezelfde transponder?
of op verschillende?
Of maakt dat niks uit?

Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #16 dirocca

  • Senior Member
  • 1667 berichten

+59
Good

Geplaatst op 24 april 2013 - 13:40

hier zie je de informatie van de twee zenders die ik opgenomen heb

Bijlage  screenshot1.jpg   120,78K   36 Aantal bijlagenBijlage  screenshot2.jpg   91,68K   33 Aantal bijlagen

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 14:01

Zo te zien zijn het inderdaad twee zenders van dezelfde transponder waar tegelijkertijd een opname op start... Kan ff zelf niet testen hiero...sorry...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #18 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 14:11

Ik ben toch maar begonnen met testen...

 

Ik heb net hier twee opnames tegelijkertijd gestart (Ned1HD RTL4HD) van dezelfde transponder terwijl ik naar SBS6HD keek... dat ging prima...

Nu doe ik ff hetzelfde terwijl ik de box op SBS6HD in standby heb gezet... Ook geen probleem Box komt op... zie SBS6 en Nederland 1HD en RTL 4HD zijn netjes kijkbaar en worden opgenomen.

??


Veranderd door littlesat, 24 april 2013 - 14:14

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56123 berichten

+685
Excellent

Geplaatst op 24 april 2013 - 14:25

Net opname gestart Ned1HD en RTL4HD tegelijkertijd... Op RTL4 laten staan naar standby -> geen probleem...

Zonder eerst naar standby te zetten -> ook geen probleem....

 

Op een of andere manier krijg ik het hier niet getriggered.....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: twee opnames gelijktijdig decoderings problemen #20 dirocca

  • Senior Member
  • 1667 berichten

+59
Good

Geplaatst op 24 april 2013 - 14:25

misschien niet onbelangrijk is dat de bijde opnames die ik gemaakt heb in de zelfde map zitten waar mijn

eerdere opname(die ik ondertussen laten lopen heb)zit

zou het kunnen dat er iets misloopt bij het wegschrijven van de opnames terwijl je uit dezelfde map een

eerdere opname aan het bekijken bent(is maar een denkpiste)

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 




Also tagged with one or more of these keywords: et9500, cccam, opname

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers