←  [NL] Gebruikersondersteuning

Forums

»

Configuratie VU+ Solo2 met DiSEqC 10/1 en...

KenPli's Photo KenPli 22 Jul 2013

Hallo experts,

 

Ik heb sinds een weekje een VU+ Solo2 (Openpli 3.0) en een Wavefrontier T90 met;

 

- 6x LNB's Smart Titanium Twin Universal TT

- 2x SAB 10/1 DiSEqC Switch

 

Via vrienden/google heb ik wel eea kunnen instellen. Alles werkt ;) Zie bijlage.

 

Graag wil ik weten of ik zo de optimale configuratie heb.  :) 

 

Alvast bedankt!

 

Kenan

 

 

Attached Files

Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 22 Jul 2013

Als het werkt, werkt het ;)

 

Het enige is, als je quattro-LNB's gebruikt, dan doet de switch het kiezen hi/lo en hor/ver, de switch begrijp DiSeqC (LNB's niet), in dat geval kun je de spanning vast op 13V laten staan en toneburst laten vervallen.

 

Maar ik geloof niet dat jij quattro LNB's hebt, zo te zien. Dus dan moet het "gewoon" met 13/18V en 22khz toneburst.

Quote

KenPli's Photo KenPli 23 Jul 2013

Hoi Erik,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb idd twin-LNB's en per tuner (VU+) een switch. Moet ik dan nog ergens de voltage en toneburst aanpassen?
Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 23 Jul 2013

Nee je hebt een redelijk basic installatie in feite. De tuner stuurt DiSeqC commando's naar de switch om een input te kiezen, daarna, als het pad naar de LNB "vrij" is, wordt met 13V/18V en toneburst aan de LNB doorgegeven wat de tuner wil ontvanger (hi/lo vert/horiz). Het wordt pas wat ingewikkelder als je meerdere switches achter elkaar gaat plaatsen.

 

Alleen die verhoogd voltage, is die nodig? Meestal niet namelijk. Ik zou ook "herhaal sequence" uitzetten tenzij het echt nodig is.

 

De commando volgorde is goed (er komen geen committed commands, dus je houdt uncommitted (naar de switch) en dan toneburst (naar de LNB) over).

Quote

KenPli's Photo KenPli 23 Jul 2013

Helder. Mijn kabel is ong. 25m lang vandaar verhoogd voltage. Ik zal ze uitzetten en testen.
Quote

Erik Slagter's Photo Erik Slagter 23 Jul 2013

Mijn kabels halen dat ook wel, nog nooit verhoogd voltage nodig gehad.

Quote

KenPli's Photo KenPli 23 Jul 2013

Uitgezet en werkt ook prima. Bedankt voor de tips!  :)

Quote