Jump to content


Photo

VU+ DUO Loopt vast


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 uniquefm

  • Senior Member
  • 104 posts

+1
Neutral

Posted 28 July 2013 - 21:14

allen,

 

Sinds afgelopen week loopt mijn VU+ DUO met regelmaat vast. beeld stop dan en geluid loopt dan nog een aantal seconden door en stopt er dan ook mee. Ik heb reeds al de beende c807 vervangen maar het probleem is er nog steeds.ook op een andere schotel en geheel andere opstelling.

 

 

Ik heb de VU+ DUO met een NAS gekoppeld en crash log aan staan. Ondanks dit zijn er geen logs....Hoe kan ik er nu het beste achter komen wat de oorzaak is van dit probleem?

 

wie weet raad?



Re: VU+ DUO Loopt vast #2 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 29 July 2013 - 05:23

de box al helemaal opnieuw geinstaleerd ?

dus zonder ( AUTO ) backup dus een helemaal kaal  image

en probeer dan maar meteen de openpli 2.1 van 24-09-2012


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: VU+ DUO Loopt vast #3 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 29 July 2013 - 06:56

allen,

 

Sinds afgelopen week loopt mijn VU+ DUO met regelmaat vast. beeld stop dan en geluid loopt dan nog een aantal seconden door en stopt er dan ook mee. Ik heb reeds al de beende c807 vervangen maar het probleem is er nog steeds.ook op een andere schotel en geheel andere opstelling.

 

 

Ik heb de VU+ DUO met een NAS gekoppeld en crash log aan staan. Ondanks dit zijn er geen logs....Hoe kan ik er nu het beste achter komen wat de oorzaak is van dit probleem?

 

wie weet raad?

 

Loopt de box vast bij afspelen van MKV's of TV beeld? Bij MKV plaats dan de drivers maar eens 1 versie terug (zie draadje DUO loopt vast mij MKV afspelen)

Als het TV is dan zou inderdaad maar eens een verse installatie zonder auto install doen (als die aanwezig is even renamen op de NAS waar die dan ook staat) Je hoeft zeker niet terug naar 2.1, 3.0 werkt prima op TV.


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: VU+ DUO Loopt vast #4 uniquefm

  • Senior Member
  • 104 posts

+1
Neutral

Posted 29 July 2013 - 17:55

ik draai al een hele poos 3.0 eigenlijk zonder problemen en al 5 maanden zonder upgrade . Het lijkt er een beetje op dat het met warmte te maken heeft daar hij vandaag nog niet vastgelopen is. Is het niet zo dat ik bij een sw bug een groen scherm moet krijgen? ik twijfel namelijk enorm aan de hardware....



Re: VU+ DUO Loopt vast #5 raaltink

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 7 August 2013 - 21:54

Hallo uniquefm,

 

is dit reeds opgelost? ik heb hier ook de laatste weken last van.

heb vanavond de vu duo een herinstallatie gedaan en geen backup terug gezet, maar alles opnieuw ingesteld.  hopelijk lost het hiermee op.

 

mvg.

 

Rutger



Re: VU+ DUO Loopt vast #6 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 8 August 2013 - 09:23

Had er de afgelopen weken ook continue last van wel alleen bij MKV kijken, TV ging probleemloos. Ongeveer 40min na start 1e MKV ontstond het, eerst ondertiteling vast dan de spinners, zo af en toe komt er nog wel een ondertiteling langs maar uiteindelijk stopt ook het beeld. Als je direct bij de eerste spinners al op stop drukt dan lukt het soms om de box weer op TV te krijgen maar het geheel blijft bijzonder traag reageren. Drivers 1 of 2 versies terug plaatsen werkten voor mij ook niet meer. Gevoelsmatig zeg ik dat het in de gstreamer zit die is de afgelopen maanden flink onderhanden genomen en sinds die in de feed zit lijkt het te zijn ontstaan.

 

Het enigste wat ik kan melden is dat het voor mij in zoverre is opgelost dat de box is overleden. Ik dacht ook nog aan de bekende elco, die ook vervangen. Dit had ik al eerder gedaan en daar heeft hij een half jaar prima mee gewerkt. Nu lukte het 15 minuten toen kwam er start shell com in het display en rook hij flink verbrand. Spannings chip verbrand, zodanig dat het tin padje op het MB er ook aan is. Box kan dus op de hoop.

 

Heb lang zitten dubben die avond maar uiteindelijk na advies dat de processor toch niet de hoofdzaak van een STB is besloten de naar gevoel wat verouderde Xtrend ET9500 aangeschaft. Komt vandaag binnen. Hoop hier wel veel plezier van te krijgen.


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: VU+ DUO Loopt vast #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 8 August 2013 - 09:26

Drivers met de hand ff updaten is de work-a-round van vandaag indien MKVs vasthangen na ene tijdje.


Edited by littlesat, 8 August 2013 - 09:27.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ DUO Loopt vast #8 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 8 August 2013 - 17:42

bij mij was het zelfde probleem, maar het lijkt me dat we het in de cifs verbinding moeten zoeken, want ik ben nu overgegaan naar nfs en heb net een 2,5 uur durende film zonder problemen gezien

wat me met cifs echt niet lukte


Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: VU+ DUO Loopt vast #9 uniquefm

  • Senior Member
  • 104 posts

+1
Neutral

Posted 8 August 2013 - 18:11

een fresh reinstall heeft het probleem tot nu toe opgelost.....ik blijf het wel raar vinden daar hij 5 maandne goed gedraait heeft zonder enige aanpassingen....



Re: VU+ DUO Loopt vast #10 raaltink

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 9 August 2013 - 09:14

hij loopt bij mij ook vast, wanneer hij in standby staat.

elke morgen moet ik hem de stroomschakelaar uit en hierna aanzetten om hem op te starten.

 

Het TV kijken gaat vaak wel goed, maar zoals jullie ook zeiden een iso film bekijken, gaat vaak mis. maar ik heb een 2 TB disk inzitten waar de films opstaan, dus voor mij geen CIFS of NFS shares.

 

Solderen gaat mij niet zo goed af.  

Hoe kan ik de drives updaten?



Re: VU+ DUO Loopt vast #11 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 9 August 2013 - 10:12

Dit klinkt toch echt als het beruchte elco probleem. Mijn advies is dat ding van de 220V en direct iemand zoeken die deze voor je kan en wil vervangen. Doe je dat niet dan loop je de kans dat de spanningsregelaar ernaast ook mee gaat en dat chipje is wel te verkrijgen maar vele malen lastiger te vervangen.

 

Ik zit zelf in het midden van het land regio Amersfoort. Als dat in de buurt is stuur dan even een mailtje dan wil ik je best even helpen. Vraag anders even hier rond er zijn zat forumleden die iemand even willen helpen.


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: VU+ DUO Loopt vast #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 9 August 2013 - 10:30

Soms Rytec (XML) EPG 's nachts aan het inlezen... die je RAM nogal vol gooit???


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ DUO Loopt vast #13 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 9 August 2013 - 18:12

Om dit te testen zou je Rytec EPG eens handmatig starten.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: VU+ DUO Loopt vast #14 raaltink

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 10 August 2013 - 09:44

Wanneer ik het forum lees, zie ik bij het condensator probleem het "rode lampje" probleem naar voren komen.

Wat ik nu heb is dat een voorverschijnsel?

 

Ik heb wel een kennis die kan solderen en we hebben een elektronica zaak in de buurt, dus denk dat ik er wel uit kom.

 

Wil alleen zeker weten dat hij kapot is en dat ik de box niet verder kapot maak.. :( 



Re: VU+ DUO Loopt vast #15 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 10 August 2013 - 09:58

de beruchte elco zal heel waarschijnlijk toch stuk gaan.

dus hem nu vervangen of hij nu stuk is of niet is geen probleem.

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: VU+ DUO Loopt vast #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 10 August 2013 - 22:17

Dat scheelt je dan ook het ic welke erachter zit, te vervangen.
Die wil ook wel eens stuk gaan als je te laat bent met het vervangen van de elco.
Preventief vervangen dus :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ DUO Loopt vast #17 raaltink

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 18 August 2013 - 00:19

afgelopen donderdagmiddag de elco vervangen, en sinds dien werkt de vu+ duo weer als van ouds.

hartelijk dank iedereen voor de tips.  ik ben weer zo blij als een kind.. :P   en de vrouw des huises ook.. :)

 

Hopelijk houd hij het nu weer 3 jaar vol, want dan ben ik toe aan vernieuwing.. 

 

nogmaals, bedankt voor de input.



Re: VU+ DUO Loopt vast #18 plipo

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 13 October 2014 - 12:09

Hoi Heb een vu+duo die de laatste tijd regelmatig vastloopt.

Een week terug heb ik hem uitgezet omdat hij erg warm werd.

vervolgens toch maar van pli 2.1 naar 4.0 geupdate zoder resultaat hij loopt nog steeds vast.

Kun je aan de buitenkant zien of een elco kapot is (zie je dan een soort lijm resten)?

Moet alleen elco  c807 preventief vervangen worden of zijn er nog meer bekende elco's die kapot gaan?

 

Weet iemand raad wat het regelmatig (varieert van 5min tot 2u) uit zetten met de power switch begint aardig te vervelen?



Re: VU+ DUO Loopt vast #19 grondstof

  • Senior Member
  • 68 posts

+1
Neutral

Posted 13 October 2014 - 13:07

Wat gebeurt er precies als hij vast loopt?

Ik heb er ook last van gehad maar nadat ik van een aantal zenders die ik weinig tot niet gebruik de EPG uitgeschakeld heb werkt het bij mij weer goed.


1x Dreambox800, 2x Vu+duo, 2x Dreambox600, 2x Relook 400S en 1x Topfield 4000

1x viasat, 1x triax 88cm 1x 64cm 


Re: VU+ DUO Loopt vast #20 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 13 October 2014 - 13:34

Kun je aan de buitenkant zien of een elco kapot is (zie je dan een soort lijm resten)?

 

Aan de buitenkant is niets te zien, de elco blijft volkomen gaaf. Alleen met een oscilloscoop kun je ziet dat er iets mis is is. Doe onderzoek of het msischien een softwareprobleem is. Als het geen softwareprobleem is, dan is een C807 die stuk aan het gaan is een waarschijnlijke oorzaak.

 

 


Moet alleen elco  c807 preventief vervangen worden of zijn er nog meer bekende elco's die kapot gaan?

 

Alleen C807. Er zijn incidenteel problemen gemeld met overige elco's, maar dat zijn incidentele gevallen en het onderzoek daar naar is te oppervlakkig om uitspraken over te doen. Alleen C807 gaat consistent in zeer veel ontvangers stuk en heeft een duidelijk verband met een ontvanger die vast loopt.


Edited by Zuppelan, 13 October 2014 - 13:34.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users