Jump to content


Photo

Eigen Channelsettings in databank oplaatsen?


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 jnn1

  • Senior Member
  • 31 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2013 - 17:58

Hallo,

 

Ik heb een aantal franstalige vrienden die allemaal met Openpli werken. Regelmatig maak ik een andere zenderlijst aan. Het gaat dus vooral om franstalige zenders in een speciale lijst. Iedere keer moet ik bij deze kennisen langsgaan of met Teamviewer die lijst in hun decoder plaatsen. Het zou leuk zijn dat ze dit gewoon als een Openpli plugin konden downloaden. Is dit mogelijk?

En indien ja, hoe moet ik deze lijst oploaden?

 

Alvast bedankt.

 

JNN1


Edited by jnn1, 10 August 2013 - 17:59.


Re: Eigen Channelsettings in databank oplaatsen? #2 Snoete

  • Senior Member
  • 592 posts

+8
Neutral

Posted 10 August 2013 - 18:44

Kun je niet met het programma dreamboxEDIT een zenderlijst of bouquet maken en vervolgens het bestand userbouquet.favourites.tv versturen naar jou vrienden.

Zij kunnen dit bestand dan via FTP in de map etc\enigma2 plaatsen.

Attached Files


-Triax 88cm schotel

-TD 20 flexi-block met 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's

- Polytron Multiswitch 8 in / 8 out

- 2x VU+ Duo2, DM8000 HD PVR en een Zgemma H8.2H

 


Re: Eigen Channelsettings in databank oplaatsen? #3 jnn1

  • Senior Member
  • 31 posts

+1
Neutral

Posted 10 August 2013 - 23:23

Ik werk ook met Dreamboxedit. Maar veel mensen hebben een computer, maar kunnen er niet mee overweg. Ze kunnen amper een beetje surfen. Als ik ze iets uitleg over een IPadres slaan ze al op tilt. Daarom lijkt het mij handig als ik mijn lijst als een plugin, zoals bvb henksat, kan laten gebruiken.

Re: Eigen Channelsettings in databank oplaatsen? #4 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 10 August 2013 - 23:48

Maar veel mensen hebben een computer, maar kunnen er niet mee overweg. Ze kunnen amper een beetje surfen. Als ik ze iets uitleg over een IPadres slaan ze al op tilt.

 

Niet lullig bedoeld. maar dat soort mensen kunnen beter geen Enigma based ontvanger kopen.

Een beetje basiskennis is toch essentieel als je alle voordelen van een Linux box wilt kunnen gebruiken. De meeste mensen zeggen dan dat ze niet technisch zijn, een digibeet in dit geval, maar meestal sharen ze er op los maar snappen er geen hol van hoe alles werkt.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users