Jump to content


Photo

Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000

ET4000

  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Fritsie

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 28 August 2013 - 14:23

Goedemiddag,

 

Vandaag heb ik mijn nieuwe ontvanger binnen gekregen de ET4000.

Meteen de laatste versie van openpli erop gezet en alles zo ingesteld zoals ik het ook op mijn andere ontvanger heb(ET9500)

Nu is alleen het probleem dat ik de vrije zenders kan kijken(fta) Niet de canaaldigitaal zenders. Het kaartje van de ontvanger beneden erin gedaan maar die geeft hetzelfde resultaat.

 

Een kaart met de chip naar boven erin en de andere met de chip naar onderen, dan zou er een goed moeten zijn maar geen beeld.

 

CCcaminfo erop gezet en ik heb daar de melding Geen lokale kaart in slot! Terwijl er twee inzitten. Doe ik wat verkeerd of kan de ontvanger retour naar de leverancier?

 

Groeten



Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #2 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 28 August 2013 - 14:41

draai allebei de kaarten eens om.

ik weet nu niet hoe de kaarten in een ET moeten.

misschien de box herstarten na het plaatsen van de kaarten.

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #3 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 28 August 2013 - 14:48

ff opgezocht;  kaarten in ET 4000 met chip naar boven ;)

Cccam 2.3 gebruiken.

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #4 Fritsie

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 28 August 2013 - 15:05

Philip,

 

Cccam 2.3 is de oplossing. Op de ET9500 heb ik nog de Ccam 2.2.1 Deze werkt niet met de ET 4000 merk ik nu..... :wacko: 

Thanks, ik was al bang dat hij alweer terug kon.

Nu kan ik verder met het volgende project hoe benader ik de harde schijf van de ET9500(i know er staat van alles op het forum hierover) Mocht het niet lukken dan lees je het wel ;)

 

Groeten



Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #5 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 28 August 2013 - 15:23

Zorg voor een goed bedraad netwerk. [ gigabit is het beste ]

En ga dan in de 4000 naar hdd en stel daar de hdd van de 9500 in....


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 29 August 2013 - 15:58

Zonder gigabit werkt het ook uitstekend hoor.

Verder kan je met de netwerkbrowser welke in het netwerkmenu zit, de schijf van de andere box eenvoudig vinden en mounten, en bij voorkeur niet als hdd, zoals hierboven geadviseerd wordt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #7 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 29 August 2013 - 19:54

Snap ook niet waarom iemand zit te focussen op Gb. Met m'n 2 dvb-c's (in een 8000) heb ik al geen kans om 100 Mb dicht te trekken.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #8 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 29 August 2013 - 20:34

Nou..

Ik focus er op om het volgende.:

Ik heb mij xtrends verbonden gehad met gamma shit kabels...[ omdat ik niet het verschil wist tussen ethernet troep en kwaliteit gigabit ] [ n als dat eerder had geweten..... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: ]

En dat verliep heeeel erg beroerd..

Dankzij veel adviezen van hier, 1 daarvan was gigabit kabels, ben ik van mijn problemen af. :D :D :D

 

Vandaar gaf ik aan,  het beste is.... ;) ;)


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 30 August 2013 - 09:39

Off topic :

Slecht geperste connectoren en het door elkaar gebruiken van connectoren voor soepel versus massief, geeft de meeste problemen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alles in gigabit heb liggen, zowel de switches als de bekabeling, alleen heb ik er bij de stb's weinig aan als die 100mb zijn. ;)

Maar dit is off topic.... dus nu graag weer terug. ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #10 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 30 August 2013 - 18:07

@ALL

 

Ik ken een zaak in Arnhem, die zegt.

We solderen ALLES behalve een TV....

Een stb vonden ze al helemaal niet spannend...

Dus als ie gaat, ben ik als eerste bij hun.

Voor een paar tienen weer een hele box...[ ik hoop het nooit te ervaren ]

Maar kapot schijnt dus relatief te zijn... :D :D :D


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #11 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 31 August 2013 - 07:58

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alles in gigabit heb liggen, zowel de switches als de bekabeling, alleen heb ik er bij de stb's weinig aan als die 100mb zijn.

Toch wel: een 100mbs switch kan een aardig knelpunt zijn, ook in een 100mbs netwerk.



Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #12 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 31 August 2013 - 08:09

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alles in gigabit heb liggen, zowel de switches als de bekabeling, alleen heb ik er bij de stb's weinig aan als die 100mb zijn.

Toch wel: een 100mbs switch kan een aardig knelpunt zijn, ook in een 100mbs netwerk.

 

Dat heeft iemand mij ook wel eens wijs gemaakt...

Als je een 4 baans snelweg hebt, waar 100 auto's op rijden.

Of je hebt een 2 baans waar er 100 op rijden....

Beide zullen werken.... ;) ;)


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 7 September 2013 - 07:20

Ik schrijf dat ik álles op gigabit heb liggen, alleen de STB niet.

Wat ik daarmee probeerde te zeggen is dat het verkeer tussen de switch en STB 'gelimiteerd' wordt tot 100mB, ook al gebruik ik tussen de rest gigabit.

 

De rest, tussen switches / router / NAS en PC's, draait lekker op gigabit.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #14 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 7 September 2013 - 09:15

Ik schrijf dat ik álles op gigabit heb liggen, alleen de STB niet.

Wat ik daarmee probeerde te zeggen is dat het verkeer tussen de switch en STB 'gelimiteerd' wordt tot 100mB, ook al gebruik ik tussen de rest gigabit.

 

De rest, tussen switches / router / NAS en PC's, draait lekker op gigabit.

 

Dus eigenlijk zal alles wat niet gigabit is in een netwerk de boel vertragen?

 

Ik heb de belangrijkste hardware op gigabit.

En ik wou in mijn netwerk alles wat belangrijk is op gigabit maken, en de rest op ethernet laten... [ scheelt me heel wat kabels trekken, en heel wat kosten ]

Heb zo min mogelijk op WiFi, maar dat gebruik ik ook nog wel, natuurlijk.

 

Voorbeeld alles wat streamt, pc enz gigabit

Mijn solarmeter, raspberry, dvd, en nodo's op ethernet.

 

Zou dit dan problemen opleveren?

 

Of hoe kan ik anders in mijn netwerk dan het beste onderscheid maken in snel en minder snel.


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #15 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 September 2013 - 09:53

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alles in gigabit heb liggen, zowel de switches als de bekabeling, alleen heb ik er bij de stb's weinig aan als die 100mb zijn.

Toch wel: een 100mbs switch kan een aardig knelpunt zijn, ook in een 100mbs netwerk.

 

Ik schrijf dat ik álles op gigabit heb liggen, alleen de STB niet.

Wat ik daarmee probeerde te zeggen is dat het verkeer tussen de switch en STB 'gelimiteerd' wordt tot 100mB, ook al gebruik ik tussen de rest gigabit.

 

De rest, tussen switches / router / NAS en PC's, draait lekker op gigabit.

Dan heb ik dat dus helemaal goed begrepen :)



Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 7 September 2013 - 12:19

En ik wou in mijn netwerk alles wat belangrijk is op gigabit maken, en de rest op ethernet laten...

 

Kan je me vertellen hoe je dit doet? "alles wat belangrijk is op Gigabit, en de rest op ethernet" ?????

 

 

Ik heb het gevoel dat je ethernet associeert met wifi? Het zijn in elk geval twee verschillende dingen, alhoewel je zou denken dat het woord 'ether' met iets draadloos te maken heeft. ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #17 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 7 September 2013 - 12:27

Sorry Ethernet = 100

Hoe:
gigabit wifi modem/router 4 poorten
Gigabit switch 8 poorten
100mbit switch 8 poorten

Alles naar gigabit bekabelen met Cat 6
En de rest met de oude ( Ethernet ) kabels

Lijkt dat wat..

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Kapotte nieuwe ontvanger? ET4000 #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 7 September 2013 - 13:06

Ethernet heeft niet direct met snelheid te maken, de oude coax netwerken werden ook al met ethernet benaamd.

 

Wel jammer dat je er nog een 100mb switch tussen hebt staan, nu heeft die 100mb switch maar 8 poorten dus kunnen er maximaal 7 apparaten aan welke via 1 100mb op de gigabit switch zit.

Ik heb naar de TV en de 2 STB's die in dezelfde kast staan, separate kabels gelegd, iets wat ik ook met een extra switch had kunnen oplossen, maar ieder apparaat wat niet nodig is, verbruikt energie, en dat is energie die je gewoon weggooit.

 

Maar waar hebben we het over, een huisnetwerkje met daarop een paar apparaten, 100mb volstaat ruim. :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users