Jump to content


Photo

ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet

et9000 traag

  • Please log in to reply
65 replies to this topic

#1 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 17 October 2013 - 10:51

Af en toe reageert de ET9000 totaal niet, of alleen met een enorme vertraging, op mijn afstandsbediening. Het heeft niets met de AB zelf te maken; ik heb er twee en het doet zich bij beiden voor. Dit heb ik eigenlijk al heel lang (maar gelukkig alleen heel af en toe).

 

Als ik bijvoorbeeld een zenderwisseling doe dan zie ik ook op het ET9000 schermpje de nieuwe zenderinfo heel schokkerig en traag verschijnen.

Of als ik een opname wil pauzeren of verder wil laten lopen of bij het vooruitspoelen reageert hij niet op commandos; pas na diverse malen proberen lukt het eindelijk.

 

Het is net of de chip of het geheugen van de ET9000 met vanalles bezig is en daarom geen 'tijd' heeft deze commandos te verwerken. Het updaten van de EPG-info gebeurt 'snachts automatisch; dus dat kan het niet zijn

 

Resetten heeft geen zin; ook updaten heeft geen zin. Ik werk met de meeste recente versie.

 

En even later gaat ineens alles weer normaal en reageert hij direct op elk commando.

 

Iemand een idee of een verklaring?

 


Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 17 October 2013 - 11:33

ik denk dat opnieuw flashen (zonder backup) de oplossing is.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #3 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 17 October 2013 - 11:42

Hmmm.

 

Op zich dank.

 

Maar ja. Dat is geen verklaring voor het probleem. Want het doet zich te pas en te onpas onregelmatig om de paar weken voor?

 

En als het zich voordoet kan dat de volgende dag ineens weer weg zijn.


Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #4 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 17 October 2013 - 12:48

eerlijk gezegd ervaar ik dit ook met mijn duo2, doet dit al van in het begin.

soms moet ik 2 a 3 keer op een toets drukken, het gebeurd soms ook dat er een ander menu opengaat

dan datgene wat bedoeld is.

vb; ik bekijk een normale tv opname en wil vooruit spoelen in plaats daarvan gaat de channel list open en

nog meer van die rare dingen. :D

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 17 October 2013 - 13:33

Ik neem aan dat jullie de box rechtstreeks bedienen met de eigen RC en niet met een alternatief als bv de Harmony. Ik bedoel hiermee dat jullie ook geen Marmitek invisible control of power mid gebruiken.
Hier ervaar ik, zodra de batterij van de invisible control leeg raakt, dat ik soms identieke verschijnselen krijg. De ET9000 staat in een kast namelijk en het IR signaal gaat lastig door hout heen. :)
Zodra ik de RC de eerste keer bijna op de invisible control moet stoppen weet ik genoeg. Daarmee begint het doorgaans.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #6 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 17 October 2013 - 13:39

ik gebruik de originele AB van de duo2.

ik heb mij er eigenlijk nooit echt druk om gemaakt omdat het probleem zich niet altijd voordoet en omdat

het image voor de duo2 nog redelijk nieuw is dacht ik dat het probleem zich wel vanzelf oplost.

maar omdat er nog mensen dit probleem rapporteren is er misschien iets fundamenteel.

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #7 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 17 October 2013 - 13:51

Je/jullie gebruiken toch geen MQB (multi quick button) of een andere plugin waarmee je het gedrag van de AB kunt wijzigen? Ik krijg dan namelijk ook dat soort effecten, alsof de plugin eerst een paar seconden moet bedenken wat die gebruiker nu weer wil.



Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 October 2013 - 13:53

Ik denk dat het geheugen even goed vol zit.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #9 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 17 October 2013 - 14:13

@zeeteefje

 

geen MQB ed.

 

@Erik

 

hoe krijg ik het geheugen van de duo2 vol, of ik zou per ongeluk moeten opnemen in flash maar

dit is niet het geval. ;)

 

Attached File  memory.jpg   40.18KB   21 downloads

 

grtz Philip

 

 

 

 

 

 


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #10 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 17 October 2013 - 14:27

Ik neem aan dat jullie de box rechtstreeks bedienen met de eigen RC en niet met een alternatief als bv de Harmony. Ik bedoel hiermee dat jullie ook geen Marmitek invisible control of power mid gebruiken.
Hier ervaar ik, zodra de batterij van de invisible control leeg raakt, dat ik soms identieke verschijnselen krijg. De ET9000 staat in een kast namelijk en het IR signaal gaat lastig door hout heen. :)
Zodra ik de RC de eerste keer bijna op de invisible control moet stoppen weet ik genoeg. Daarmee begint het doorgaans.

 

nee; het is allemaal met de originele; en hoewel ik ook een harmony heb heeft dat er echt niets mee te maken; want als ik het dan met de originele doe heb ik precies hetzelfde probleem. Ook heb ik batterijen vernieuwd; helpt allemaal niets. Ook gebruik ik geen ab-gerelateerde plugin.

 

 

ik heb hem net eens (geen harde reset maar gewoon op standby) uitgezet en na een tijdje weer aangezet; en nu werkt hij weer prima. maar zo gaat het altijd als ik een op sommige momenten last van heb.

 

ik ben het met eric slagter eens: het is inderdaad net alsof hij op dat moment heel erg druk is met ik-weet-niet-wat. maar dat is echt niet het geval. Ik ben aan het opnemen, ik ben geenepg-update aan het draaien; niets van dit alles. Het feit dat op dat moment bij een zenderwisseling bijvoorbeeld op het receiver-schermpje de naam van de zender heel langzaam en schokkerig verschijnt geeft dunkt me ook deze aanwijzing. En het doet zich niet alleen met zenderwisselingen voor, maar met alle commandos; bijvoorbeeld tijdens een opname afspelen en dan op pauze zetten; daar reageert hij dan niet direct op; of van pauze of snel doorspoelen afhalen; idem dito.

 

Hij is gewoon op dat moment heel erg druk met iets en heeft dus geen tijd om de commandos snel te verwerken. Maar ja: met wat?


Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #11 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 17 October 2013 - 14:33

Daarom schreef ik ook probeer eens een nieuwe flash dat is soms de oplossing dan is namelijk het geheugen helemaal weer zoals het zou moeten zijn en daarmee misschien dit probleem opgelost.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 October 2013 - 14:35

mbt the AB van de VU DUo2, als je die niet heel erg precies richt (bij mij staat de box onder te TV, op 10cm van de vloer), moet je ook een paar keer drukken voordat er wat gebeurd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #13 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 17 October 2013 - 14:41

mbt the AB van de VU DUo2, als je die niet heel erg precies richt (bij mij staat de box onder te TV, op 10cm van de vloer), moet je ook een paar keer drukken voordat er wat gebeurd.

hmm, was mij ook al opgevallen dat je precies moet richten, maar zelfs als ik de AB kort bij de box hou werkt

het nogal nukkig.

is daar iets aan te doen of zullen we er moeten mee leven?

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #14 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 17 October 2013 - 14:43

Daarom schreef ik ook probeer eens een nieuwe flash dat is soms de oplossing dan is namelijk het geheugen helemaal weer zoals het zou moeten zijn en daarmee misschien dit probleem opgelost.

 

Cobus,

 

Nogmaals ik snap wat je schrijft. En dank hiervoor.

 

Maar in feite is dit een pleister op een wonde plakken die telkens weer opengaat. Vandaar dit ik dit eens wat verder wil onderzoeken. Ik kan ook 10 minuten wachten en dan verwerkt hij ineens wel weer commandos a la minuut. Maar ook dan weet ik niet waardoor het komt.

 

Hoe kan ik trouwens op een ET9000 de kenmerken van het geheugengebruik zien zoals vij een VU Duo? Of kan dat bij een ET9000 niet? Ik heb in het menu niets hierover gevonden.


Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #15 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 17 October 2013 - 14:44

Daarom schreef ik ook probeer eens een nieuwe flash dat is soms de oplossing dan is namelijk het geheugen helemaal weer zoals het zou moeten zijn en daarmee misschien dit probleem opgelost.

ik heb een tweetal weken geleden noch een schone nieuwe flash gedaan, probleem deed zich ook voor na de flash. ;)

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 October 2013 - 14:48

is daar iets aan te doen of zullen we er moeten mee leven?

 

Ik heb nog geen nieuwe duracells geprobeerd. Ervaring bij andere boxen is dat de batterijen die meegeleverd worden soms van zeer twijfelachtige kwaliteit zijn, en dus het signaal van de AB niet deugt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #17 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 17 October 2013 - 14:50

Ik snap dat dit allemaal erg voor de hand liggende oorzaken kunnen zijn. Maar dat heeft er echt niets mee te maken. Ook niet dat de batterijen misschien bijna op zijn.

 

Het is iets soft- of hardwarematigs.

 

mbt the AB van de VU DUo2, als je die niet heel erg precies richt (bij mij staat de box onder te TV, op 10cm van de vloer), moet je ook een paar keer drukken voordat er wat gebeurd.

hmm, was mij ook al opgevallen dat je precies moet richten, maar zelfs als ik de AB kort bij de box hou werkt

het nogal nukkig.

is daar iets aan te doen of zullen we er moeten mee leven?

 

grtz Philip


Edited by Ruudb, 17 October 2013 - 14:51.

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #18 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 17 October 2013 - 15:06

@ WanWizard

ik heb er duracells inzitten omdat ik dezelfde mening ben aangedaan wat betreft meegeleverde batterijen. ;)

ik denk ook dat het meer iets softwarematig is.

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 17 October 2013 - 15:22

hoe krijg ik het geheugen van de duo2 vol, of ik zou per ongeluk moeten opnemen in flash maar

dit is niet het geval. ;)

Geheugen als in "ram".


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #20 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 17 October 2013 - 15:27

hoe krijg ik het geheugen van de duo2 vol, of ik zou per ongeluk moeten opnemen in flash maar

dit is niet het geval. ;)

Geheugen als in "ram".

hoe controleer ik dit?

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 




Also tagged with one or more of these keywords: et9000, traag

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users