Jump to content


Photo

Error reading PAT op enkele kanalen?

Xtrend

  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 DeBastaard

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 14 November 2013 - 08:42

Hoi,

 

Sinds een week of twee krijg ik op enkele kanalen van mijn ET9500 geen beeld meer. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het komt door het updaten van wat packages, maar ik heb geen idee welk en ook geen idee hoe ik het kan terugdraaien. 

 

Kanalen die onder andere niet meer werken zijn Nederland 1, 2, 24Kitchen en nog een x-aantal. Ik heb al een nieuwe lamedb en andere kanalenlijsten geprobeerd, maar zonder succes.

 

De melding die ik krijg wanneer ik switch naar bijvoorbeeld Nederland 2 is dat ik eerst een lange periode (5-10 seconden) zwart beeld krijg en daarna de melding:

 

'Geen data op transponder'

'Timeout reading PAT'

 

Kernel versie:

 

Kernel version: 3.8.7
Firmware version: 2013-11-13 20:38:19
Gui version: 2013-11-10
 
Iemand enig idee? Het komt dus niet voor op elk kanaal. 
 
Thanks!


Re: Error reading PAT op enkele kanalen? #2 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 14 November 2013 - 10:14

Met 24Kitchen, dan bedoel je deze op 16E? http://nl.kingofsat....chen&Submit=Zap

 

Is je schotel niet verdraaid met het weer van de afgelopen weken, ik heb zelfs vernomen dat ze in de filipijnen ook last hebben van 'Timeout reading PAT' op bijna alle zenders. Reden was gewoon dat een zuchtje wind de schotels had verdraaid/meegenomen.

 

Het is maar een idee, van dat eens te controleren...



Re: Error reading PAT op enkele kanalen? #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 November 2013 - 10:57

Ik denk dat het om kabel gaat?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Error reading PAT op enkele kanalen? #4 DeBastaard

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 14 November 2013 - 11:10

Ja klopt, kabel inderdaad. 

 

Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het komt ná een update van OpenPLI al had ik dus verwacht dat dan alle kanalen niet meer zouden werken .. 



Re: Error reading PAT op enkele kanalen? #5 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 14 November 2013 - 19:20

Dan weet ik het ook niet, ik heb in ieder geval met mijn et9500 niks gemerkt, maar ik gebruik enkel de dvb-s tuners.



Re: Error reading PAT op enkele kanalen? #6 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 15 November 2013 - 11:21

Zijn er bij jou kabelprovider geen verhuizingen geweest? Een cablescan zou mogelijk jou probleem al kunnen oplossen.


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.



Also tagged with one or more of these keywords: Xtrend

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users