Jump to content


Photo

Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ?

ET9500

  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 Jaja

  • Senior Member
  • 128 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2013 - 10:14

Ik heb een Panasonic Plasma TV met een ET9500. Nu krijg ik op een aantal zenders streepjes boven in beeld met name L1 is er een . Hoe krijg ik dit opgelost zonder iedere keer op de juist knop te drukken. Met mijn AVG1 heb ik deze problemen niet. Kan ik nog ergens instellingen veranderen? Letterbox en schalen heb ik geprobeerd.



Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 30 December 2013 - 10:41

Volgens mij heeft dat met de overscan te maken en zelf stoor ik mij er niet aan daar je kunt genieten van het volledige beeld ipv gescant beeld.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #3 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 30 December 2013 - 10:48

Inderdaad als je de strepen weg werkt dan ga je het beeld vertekenen, het beeld zal er zeker niet beter op worden (maar aan de andere kant zal het er ook niet heel veel slechter van worden)



Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #4 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 16,974 posts

+635
Excellent

Posted 30 December 2013 - 10:57

Welke versie van OpenPli gebruik je?  Welke datum?

 

Tot enkele weken geleden kwam dit voor bij TT.  (OpenPli 4.0)

Lijkt momenteel verholpen.   Ik zou je dus aanraden eens te updaten.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 December 2013 - 11:19

Tsja sommige providers kunnen niet omgaan met TV's die het HELE beeld laten zien. Daar wordt dan allemaal troep in de bovenste lijn van het beeld gezet, echt triest.

 

Voor de duidelijkheid: dit is géén teletext (wat de CDS-klantenservice je ook mag vertellen), want dat zit helemaal niet in het beeld bij digitale TV.

 

Op de Xtrends zou je in principe (ik kan het zelf niet testen) het beeld met 1 lijn kunnen vergroten zodat de bovenste lijn "buiten beeld" valt. Maar daar wordt het beeld op zich ook weer niet mooier van.

 

Een stukje dvbapi + plugin waarmee je vast een aantal lijnen zwart kunt maken zou ook mooi zijn... De hardware kan het zeer waarschijnlijk wel.


Edited by Erik Slagter, 30 December 2013 - 11:19.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #6 Jaja

  • Senior Member
  • 128 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2013 - 11:47

Ik heb meerdere images geprobeerd maar geen enkele is er bij waar bij het probleem zich niet voordoet. Ik laat het maar zoals het is.



Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 30 December 2013 - 11:49

Dat is omdat het niet in de image zit, het zit in het binnenkomende signaal. Het is een probleem met de encoder bij de provider (dan wel bij de partij die het signaal digitaal aanlevert).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 December 2013 - 11:56

Ik heb meerdere images geprobeerd maar geen enkele is er bij waar bij het probleem zich niet voordoet. Ik laat het maar zoals het is.

Wat is er precies niet duidelijk aan: "Tsja sommige providers kunnen niet omgaan met TV's die het HELE beeld laten zien. Daar wordt dan allemaal troep in de bovenste lijn van het beeld gezet, echt triest."


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #9 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 30 December 2013 - 12:02

Het is bij een ET op te lossen met de plugin ' video clipping setup'  .



Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 December 2013 - 12:11

Ja wat ik zeg, daarmee kun je het hele beeld 1 lijn groter maken, zodat de bovenste lijn buiten beeld valt. Maar daar wordt je beeld niet echt mooier van. Even uitproberen maar.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #11 Jaja

  • Senior Member
  • 128 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2013 - 12:42

Dan krijg je denk ik problemen met de skin .



Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 30 December 2013 - 12:43

Im zou de provider bellen en eisen dat ze die troep uit het beeld laten...
O.a. op nickelodeon nederland zitten die etsende streepjes ook...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 December 2013 - 12:44

Dan krijg je denk ik problemen met de skin .

Nee, de skin is een aparte laag die niet geschaald wordt. Bovendien gaat het maar om één lijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 December 2013 - 12:45

Im zou de provider bellen en eisen dat ze die troep uit het beeld laten...
O.a. op nickelodeon nederland zitten die etsende streepjes ook...

Ja precies, probleem aanpakken waar het probleem zit. Dat is dus CDS of Viacom (eigenaar van Nickelodeon).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #15 Jaja

  • Senior Member
  • 128 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2013 - 13:10

Het is bij een ET op te lossen met de plugin ' video clipping setup'  .

Ik heb de plugin gebruikt voor mij is het opgelost.

 

Allen bedankt voor de beoogde oplossingen.



Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #16 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 30 December 2013 - 13:11

Al was het maar een zwart lijntje.... Dat witte maakt het echt afschuwelijk...
Maar het bewijst feitelijk wel dat de meeste kijkers hun instellingen niet goed/optimaal hebben? Want eigenlijk hoort dit een klachten hoosbui te veroorzaken!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 December 2013 - 13:16

Al was het maar een zwart lijntje.... Dat witte maakt het echt afschuwelijk...
Maar het bewijst feitelijk wel dat de meeste kijkers hun instellingen niet goed/optimaal hebben? Want eigenlijk hoort dit een klachten hoosbui te veroorzaken!

Ja dat is wel duidelijk. Het is een vicieuze cirkel.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 30 December 2013 - 13:37

De meeste mensen hebben geen flauw benul van overscan, en weten niet dat ze een (soms flink) deel van het beeld missen.

 

En zolang fabrikanten van flatscreens de boel default uitleveren met overscan aan (wat flauwekul is voor de hedendaagse TV's) zal er wat dat betreft weinig veranderen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #19 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 30 December 2013 - 14:24

Jullie hebben natuurlijk gelijk, maar met de plugin het beeld 1 lijntje opschuiven gaat oneindig veel sneller dan CanalDigitaal in beweging brengen. ;)



Re: Streepjes boven in beeld hoe automatisch oplossen ? #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 December 2013 - 14:30

LOL, daar heb je zeker gelijk in. Overigens zou eigenlijk niet CDS (die geeft het signaal alleen maar door) dit moeten oplossen, maar juist Viacom.

 

Je gaat dan wel 1 lijn weghalen en de rest, 575 lijnen 1/575'ste hoger maken. Aangezien dat niet kan moet dat "gesjoemeld" worden. Nou is de beeldkwaliteit van deze zenders als niet geweldig, dus je zult het waarschijnlijk niet zien ;) Maar schalen doe je bij voorkeur naar een aantal lijnen dat min of meer deelbaar is door het totaal. Hoe dichter het aantal lijnen waarnaar je schaalt ligt bij het originele aantal lijnen, het meer beeldlijnen erdoor beinvloed worden.

 

Volgens mij moet de hardware best één lijn op zwart kunnen zetten, dat zou echt de voorkeur hebben. Ik hoop dat toegang daartoe nog eens via drivers beschikbaar komt, zodat we daar een instelling voor kunnen maken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users