Jump to content


Photo

Uitzending gemist HBBTV op ETX9200 Benelux versie start niet (meer)

ETX9x00 OpenPli 4.0 HBBTV

  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 hkd

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 15 January 2014 - 10:19

Mogelijk is dit een al bekend probleem  omdat ik e.e.a. vond voor de VU  (topic : waar is de HBBTV plug in gebleven). Mogelijk is het ook helemaal nieuw voor de bezitters van een ETX9200. Mijn  issue  ontstond na een volledige firmware- falsh update met de laatste OpenPli 4.0 incl de software pakketten updates van 13/1/14 . Daarvoor  draaide ik OpenPli 2.x en werkte HbbTV  goed.   Op de laatste image  heb ik ook de ETX – HBBTV  plugin voor HbbTV geinstalleerd omdat niet duidelijk is of dat wel of niet nodig is met deze image.   Dat was bij de vorige versie wel nodig was.  Nadat onderstaand probleem optrad, heb ik deze plugin verwijderd.  Ik heb geen andere plugins geinstalleerd, behalve de CCCAM.

Na de-installatie van de ETX HBBTV  plugin werkt de rode knop echter  niet,    en met installate deze plugin weer wel:  het scherm met de gemiste uitzendingen komt dan  zoals vanouds op en je kunt dan iets kiezen. Probleem is dat na de keuze van die gemiste uitzending,    al rap een  foutboodschap verschijnt met een rood kruis in het midden van het scherm: 

Bericht (x) 

There was a problem with your storage.

(x) loopt op van 1 naar bijv 3 bij herhaald   gebruik van de rode knop.  Afhankelijk van het gebruik van de knop ´Play´ of ´Menu´  verschijnt   een soort voortgangbalk, en linksboven twee tandwielen waarna  het scherm terugvalt op de te bekijken uitzending.  Onderaan staat dan ´Started buffering´  maar er gebeurt dus niets..

 

Vragen:

  1. Is de laatste  image (OpenPli kernel 3.8.7,  Enigma 2014-0-12, updates van 14/1/14) misschien al standaard voorzien van de HbbTV functie?  Zo ja, gaat er dan wat mis als je  de oude plugin voor de ETX installeert? Zo ja,   hoe kan je  deze kernel aanpassen  zonder een hele flash te doen?
  2. Kan het zijn dat deze image  4.0 zo groot is dat er geen 5 Mb buffer meer op past (  dit is een instelling van de Webbrowser)  en zo ja,  hoe kan ik de vrije ruimte  bekijken ( NB:  het opnemen van een uitzending   werkt op een externe NTSF USB disk prima).


Re: Uitzending gemist HBBTV op ETX9200 Benelux versie start niet (meer) #2 hkd

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 15 January 2014 - 22:57

Aanvulling. Ik zie dat ik er wat typos in heb gemaakt. Het gaat  dus over een ET9200 , geen ETX9200.   En een volledige image flash ( geen falsh).  De naam en versie van de extensie die misschien overbodig is in OpenPli 4.0 , is  et-hbbtv (2.0.0.r2). Misschien dat dit helpt een antwoord of oplossingsrichting te geven. Alvast bedankt.





Also tagged with one or more of these keywords: ETX9x00, OpenPli 4.0, HBBTV

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users