Jump to content


Photo

IPTV met een DUO2 ? (multicast)

iptv duo2 multicast

  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 onesixright

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 29 January 2014 - 22:16

Hallo,

 

Sinds kort een VU+ DUO2 en OpenPLI4! :-)

 

Nu vraag ik me af hoe je (en of?) je iets van lokaal (lan) IPTV kan opzetten?

 

Ik zou eigenlijk het kanaal dat actief is via RTP/UDP beschikbaar willen maken zodat ik op meerdere PC's dit via VLC kan ontvangen. 

 

Iemand enig idee of er een dergelijke plug-in bestaat  / hoe dat te doen?

 

Alvast bedankt!



Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #2 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 29 January 2014 - 23:51

Openwebif installeren .
IP nr van je box ingeven opp je PC dan op het TVtje klikken achhterr de zender die je wil zien

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #3 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 30 January 2014 - 11:09

Broadcast / rtp / udp / dlna kun je vergeten. Enigma2 biedt (o.a.) via de webif transport streams over http aan. VLC kan die inderdaad afspelen, maar de meeste hardware-apparaten (tv's...) niet.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #4 mdshd

  • Senior Member
  • 140 posts

+3
Neutral

Posted 7 June 2015 - 03:44

Hello,
Enigma2 can handle rtp and udp streams!! On dreambox you can put natively 1:0:1:....rtp... stream in bouquet without http and without plugins. And you have also teletext in this stream and many audio streams.

DVBViever on PC also supports rtp and udp natively, you can search also the network for channels.
XBMC/Kodi supports also. Every software support it. And you can record it also.

ET10000


Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #5 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 7 June 2015 - 08:05

This is Dutch subforum

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #6 Komerad

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 11 July 2015 - 11:23

Weet iemand of het mogelijk is om deze vu+ duo2 als streamserver te gebruiken die dan meerdere kodi toestellen dmv vu+/enigma addon van streams voorziet?

De Bedoeling zou zijn om deze vu+ op een centrale plaats te zetten en aan elke tv dan gewoon een kodi als ontvanger van de iptv stream.

Simultaan gebruik en zappen moet mogelijk zijn.

 

Kan dit niet met openpli, kan het dan met andere images?

 

Alvast bedankt.


Edited by Komerad, 11 July 2015 - 11:24.


Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 11 July 2015 - 12:20

Dat kan, binnen de beperkingen van de box en je smartcards (aantal beschikbare tuners, max. aantal zenders op je kaart).

 

Ik doe hetzelfde maar gewoon met OpenPLi boxen (XP1000) in combinatie met de fallback tuner feature die zijn streams van mijn ET10K haalt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #8 Komerad

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 11 July 2015 - 13:18

Ik zou net zoals TS voor een vu+ duo2 gaan omdat ik daar veel goeds over lees en ik deze kan uitbreiden naar 4 tuners.

 

In eerste instantie zou die 2 tv's (2x kodi met vu+/enigma plugin) moeten voorzien van streams. Deze moeten simultaan kunnen.

In feite word er enkel simultaan gekeken wanneer het voetbal is.

 

Later zou ik er nog een twintuner aan toe voegen moest blijken dat ik te kort schiet wat opnames betreft of wanneer er een 3e, 4e tv bij komt voor de kinderen.

Ik dacht dat je met tv vlaanderen 4 kanalen tegelijk kon zien.

 

Dus als je 100% kan bevestigen dat :

 

Wanneer ik een vu+ duo2 met twintuner in de garage hang waar de kabels van de sat toe komen.

Daar mijn kaartje in stop, de vu+ aan de router hang.

Ik dan op 4 verschillende iptv toestelletjes (kodi met vu+/enigma addon, in geval van 2xtwintuners op de vu+, evt extra kaartje moest het nodig blijken) tegelijk tussen alle kanalen kan zappen.

 

Dan ga ik mij die nu onmiddellijk bestellen!

 

Afgaande je vorig antwoord ga ik ervanuit maar check het graag dubbel kwestie van geen misaankoop te doen.

 

Verder : dit kan allemaal netjes met openpli bereikt worden?

(Dit is wat mij aan het twijfelen bracht, ik heb al vanalles gelezen over verschillende images.)

 

Geen bedank knop want hier uitsluitsel over krijgen ben ik anders wel al heel dankbaar voor :)


Edited by Komerad, 11 July 2015 - 13:19.


Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 11 July 2015 - 13:37

Ik gebruik geen Kodi, dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Ik gebruik goedkope OpenPLi boxen als de XP1000 op de "kijk" lokaties. Maar het principe is hetzelfde.

 

En ik ben geen voorstander van de VU+Duo2, voor mij is die niet stabiel en betrouwbaar genoeg voor zo'n cruciale opdracht. Als gewone kijkbox heb ik er al regelmatig gezeur mee. Ik gebruik zelf de ET10000 voor deze taak (met 4 DVB-S2 tuners), maar als ik nu moest kiezen zou het de Mut@ant HD2400 worden. Softwarematig veel stabieler, en ook veel betere support vanuit de fabrikant (dus als er issues zijn worden die opgepakt, en dat is bij VU+ wel anders).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #10 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 11 July 2015 - 13:48

Wat voor problemen zoal @wanwizard als gewone kijkbox (duo2) ?

Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 11 July 2015 - 14:07

Warm worden, af en toe blokkerig en haperend beeld, af en toe complete hangers als hij voor streaming of transcoding wordt gebruikt.

 

Heb nog geen vinger op de zere plek kunnen leggen, maar het maakt hem (voor mij) ongeschikt voor een 24/7 streaming server taak. YMMV. :)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #12 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 11 July 2015 - 14:13

Aha ok, ja ik ben niet echt een streamer. Dus dat probleem ken ik dus niet. En transcoding begrijp nog steeds niet wat dit nu precies is en of doet.

Edited by wortellica, 11 July 2015 - 14:15.


Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 11 July 2015 - 14:14

In relatie tot de vraag van de TS wel relevant dacht ik. ;)

 

Ik heb 'm bijna een jaar als huiskamer box gehad, als vervanger van mijn Duo, en daarmee weinig (maar niet geen) problemen gehad.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: IPTV met een DUO2 ? (multicast) #14 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 11 July 2015 - 14:15

In relatie tot de vraag van de TS wel relevant dacht ik. ;)

jazeker was alleen ff benieuwd



Also tagged with one or more of these keywords: iptv, duo2, multicast

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users